Geplaatst: 12 okt 2009, 21:20
Nee, de prijs van de enkeltes gaat omlaag. Retourtjes gaan er inderdaad uit. Je hebt dan dus twee enkeltjes nodig, maar dat is zelfs met de prijsverlaging duurder dan nu een retourtje. Toch 

Wie hier niet als vriend naar binnen huppelt...
https://www.wanderingspirits.nl/forum/
Uhh nou tot aan de nederlandse grens kan je tjippen daarna krijg je een papieren kaartje? Lijkt mij evident... Of er komt een uitzondering voor internationale reizen, denk niet dat we in zulk een dictatoriale staat leven dat we de landsgrenzen niet meer over mogen treinen...Sayaatje schreef:wat ik heb begrepen zijn de prijzen juist naar boven afgerond.
Verder heb ik al problemen gehad met dat niet, wou niet uitchecken... Lekker dan!
Bij mij zul je iig geen positieve verhalen vinden over dat ding.. Hoe willen ze dat doen met internationaal reizen? Afschaffen? Want dat gaat niet werken hoor...
En hoe ga je nu weten hoeveel je betaald? Moet je dat apart gaan opzoeken ofzo? Daar gaan ze een hoop centjes mee verdienen doordat men dat niet meer kan zien..
Dat ligt eraan waar je naartoe moet. Het kan ook veel goedkoper zijn dan met een strippenkaart (ter illustratie: vanaf Amsterdam CS zijn alle tramhaltes tot de Prinsengracht goedkoper dan met een strippenkaart, daarna wordt het duurder).Jay schreef:Het is inderdaad wel iets duurder dan een stripjeskaart maar vanaf volgend jaar zal je er toch aanmoeten, plus dat dat gesleur met een strippenkaart ook maar zo zo is.
Hmm.. nee, iig onhandig. Hoe zie je dat voor je? Iedereen die nederland in komt met de trein of uitgaat moet even uitstappen in Roosendaal of Nieuweschans ofzo om uit te chippen?Jay schreef:Uhh nou tot aan de nederlandse grens kan je tjippen daarna krijg je een papieren kaartje? Lijkt mij evident... Of er komt een uitzondering voor internationale reizen, denk niet dat we in zulk een dictatoriale staat leven dat we de landsgrenzen niet meer over mogen treinen...Sayaatje schreef:wat ik heb begrepen zijn de prijzen juist naar boven afgerond.
Verder heb ik al problemen gehad met dat niet, wou niet uitchecken... Lekker dan!
Bij mij zul je iig geen positieve verhalen vinden over dat ding.. Hoe willen ze dat doen met internationaal reizen? Afschaffen? Want dat gaat niet werken hoor...
En hoe ga je nu weten hoeveel je betaald? Moet je dat apart gaan opzoeken ofzo? Daar gaan ze een hoop centjes mee verdienen doordat men dat niet meer kan zien..
Prijzen staan op 9292ov.nl en je kan de prijzen ook aflezen bij het uittjekken. Het is inderdaad wel iets duurder dan een stripjeskaart maar vanaf volgend jaar zal je er toch aanmoeten, plus dat dat gesleur met een strippenkaart ook maar zo zo is.
Dus nu klaag je dat je een keer gratis gereisd hebt? Bah stoute OV-chipkaartmensjes! Boooohhh !!! Hissssss!!!!Sayaatje schreef:Hmm.. nee, iig onhandig. Hoe zie je dat voor je? Iedereen die nederland in komt met de trein of uitgaat moet even uitstappen in Roosendaal of Nieuweschans ofzo om uit te chippen?Jay schreef:Uhh nou tot aan de nederlandse grens kan je tjippen daarna krijg je een papieren kaartje? Lijkt mij evident... Of er komt een uitzondering voor internationale reizen, denk niet dat we in zulk een dictatoriale staat leven dat we de landsgrenzen niet meer over mogen treinen...Sayaatje schreef:wat ik heb begrepen zijn de prijzen juist naar boven afgerond.
Verder heb ik al problemen gehad met dat niet, wou niet uitchecken... Lekker dan!
Bij mij zul je iig geen positieve verhalen vinden over dat ding.. Hoe willen ze dat doen met internationaal reizen? Afschaffen? Want dat gaat niet werken hoor...
En hoe ga je nu weten hoeveel je betaald? Moet je dat apart gaan opzoeken ofzo? Daar gaan ze een hoop centjes mee verdienen doordat men dat niet meer kan zien..
Prijzen staan op 9292ov.nl en je kan de prijzen ook aflezen bij het uittjekken. Het is inderdaad wel iets duurder dan een stripjeskaart maar vanaf volgend jaar zal je er toch aanmoeten, plus dat dat gesleur met een strippenkaart ook maar zo zo is.![]()
Ik denk dat ze daar toch echt iets anders voor moeten vinden. Die treinen gaan niet vanaf de laatste halte de grens over, die gaan vanaf amsterdam ofzo, en andere plaatsen ook..
Ik vind het nadelig dat het duurder wordt omdat ze gewoon een nieuw systeem willen wat niet eens goed is afgewerkt. De voorlichting buitengewoon matig en slecht.
In amsterdam werd ik gewoon door de beveiliging erdoor gelaten terwijl ik niet eens kon bewijzen dat mijn kaartje geldig was, no problemo! Ga maar door..
Dan was die strippenkaart toch echt handiger. Heb je tenminste ook fatsoenlijk overzicht over hoeveel je nog hebt enzo.
Nee, dit was toevallig een wel gratis kaatje maar ik kon niet uitchecken, maar normaal gaat het optellen van je schuld dan gewoon nog een uurtje of twee door hoor.. Dan pas wordt je automatisch uitgeschreven en weet je hoeveel geld je kwijt bent.. En doe ff normaal aub! Ik vind die eerste regel erg vervelend klinken!Jay schreef:Dus nu klaag je dat je een keer gratis gereisd hebt? Bah stoute OV-chipkaartmensjes! Boooohhh !!! Hissssss!!!!Sayaatje schreef:Hmm.. nee, iig onhandig. Hoe zie je dat voor je? Iedereen die nederland in komt met de trein of uitgaat moet even uitstappen in Roosendaal of Nieuweschans ofzo om uit te chippen?Jay schreef:
Uhh nou tot aan de nederlandse grens kan je tjippen daarna krijg je een papieren kaartje? Lijkt mij evident... Of er komt een uitzondering voor internationale reizen, denk niet dat we in zulk een dictatoriale staat leven dat we de landsgrenzen niet meer over mogen treinen...
Prijzen staan op 9292ov.nl en je kan de prijzen ook aflezen bij het uittjekken. Het is inderdaad wel iets duurder dan een stripjeskaart maar vanaf volgend jaar zal je er toch aanmoeten, plus dat dat gesleur met een strippenkaart ook maar zo zo is.![]()
Ik denk dat ze daar toch echt iets anders voor moeten vinden. Die treinen gaan niet vanaf de laatste halte de grens over, die gaan vanaf amsterdam ofzo, en andere plaatsen ook..
Ik vind het nadelig dat het duurder wordt omdat ze gewoon een nieuw systeem willen wat niet eens goed is afgewerkt. De voorlichting buitengewoon matig en slecht.
In amsterdam werd ik gewoon door de beveiliging erdoor gelaten terwijl ik niet eens kon bewijzen dat mijn kaartje geldig was, no problemo! Ga maar door..
Dan was die strippenkaart toch echt handiger. Heb je tenminste ook fatsoenlijk overzicht over hoeveel je nog hebt enzo.
Je kan je chipkaart automatisch laten opladen bij gebrek aan saldo, heerlijk concept nooit meer shit strippen tekort. Zoals aangegeven in de "hoe werkt de ov-chipkaart" teksten hoef je niet per se uit te checken en word bij een reis over de grens na een bepaalde tijd het juiste saldo afgeboekt. Daarbij kan je ook op product reizen op een bepaalde datum. Oftewel, je koopt een "kaartje" dat verder geen saldo afboekt als je vanaf een bepaald een station tot een bepaald station reist. Kortom wederom geen probleem lijkt me. In nederland kan de conductreutel via de scanner zien dat je niet zwart reist. Zodra je de douanepost (waar ze ook je kaartje controleren en dus eventueel met scanner uit kunnen checken) over bent kan je in vlaanderen en verder gewoon een papieren ticket laten zien. In frankrijk en italie hebben ze inmiddels overigens ook al een chipsysteem, zal me niets verbazen als dat binnenkort compatible met elkaar is. Overigens maken die ook al gebruik van e-tickets en liggen qua OV mijlen ver voor op ons koude kikkerlandje. Ik zie alleen maar voordelen eigenlijk. Maar dat blijkt ook uit mijn vorige posts.
Vind het overigens wel debiel dat de organisatie die als eerste de persoonlijke chipkaart uitbracht niet tot december in staat is echt gebruik te maken van de persoonlijke tjip.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. De vervoerders voeren regelmatig tellingen uit en weten echt wel hoeveel mensen er van een lijn gebruik maken, zelfs als dat slechts 4 omaatjes zijnelise schreef:Maar, als provinciaaltje en rimboebewoner ben ik vooral ergens anders bang voor.
Nu kan connexxion, de NS etc precies zien welke lijnen gebruikt worden en hoe vaak en hoe rendabel ze zijn.
Da's in amsterdam niet zo erg, maar als je in de polder woont betekend dat in de praktijk dat er dus opeens lijnen verdwijnen omdat er maar 4 omaatjes per dag gebruik van maken.
De buschauffeurs die ik meemaakte, en afentoe tellingen moesten doen, telden allemaal met een hark.CraZaay schreef:Daar hoef je niet bang voor te zijn. De vervoerders voeren regelmatig tellingen uit en weten echt wel hoeveel mensen er van een lijn gebruik maken, zelfs als dat slechts 4 omaatjes zijn