Re: OV-chipkaart (geen gezwets)
Geplaatst: 30 okt 2009, 10:51
uit intresse het hele artikel te lezen, waar heb je dat laatste paragraaf vandaan gekopieerd oeps?
Wie hier niet als vriend naar binnen huppelt...
https://www.wanderingspirits.nl/forum/
En toch zijn er ook berichten dat de OV chipkaart positief is: er wordt minder zwart gereden in de metro's en het gevoel van veiligheid in de metro's is daardoor ook iets verhoogd!oeps2 schreef: Hetzelfde geldt trouwens ook voor de beveiliging van het OV als zodanig. Het heeft niets met de chipkaart an sich te maken, maar incidenten van aangevallen en zelfs neergestoken buschauffeurs blijven elkaar opvolgen.
Nu geef je alweer de chip ergens de schuld van. Terwijl die er echt totaal en helemaal niets mee van dfoen heeft. Het "De Bus Beter Dus" project van de provincie noord brabant staat compleet los van de nationale strippenkaart of ov chip. Die groene kaarten zijn in Rotterdam ook gewoon niet geldig. Dan moet je ook in de rij bij de toeristen gaan staan om een blauwe te kopen.oeps2 schreef:iemand uit rotterdam fel ...
Ik heb in het hele bestaan van de ov-chipkaart in Rotterdam (eind 2005 geloof ik) 1 route gehad waarop ik minder kwijt was dan met een strippenkaart. Het was een route waarbij ik opstapte op een zonegrens en uitstapte op een zonegrens waardoor ik 4 strippen moest betalen. De vraag is hoe vaak dat voor komt, waarschijnlijk heeeeeel weinig. Alle andere ritjes zijn alleen maar duurder uitgevallen.
Sindsdien woon ik in Brabant, heb ik een auto en maak sporadisch gebruik van ov. In Brabant heeft men een goedkopere strippenkaart (zal straks ook wel geschiedenis zijn) waarmee je voor 30 cent per uur kan reizen. Dan kom je in Rotterdam aan en heb je toevallig geen chipkaart meer. Dan mag je in een enorme rij (allemaal toeristen) om een eenmalige chipkaart aan te schaffen aangezien er maar één loket open is. Uit wanhoop naar een automaat gegaan waar een net zo’n grote rij staat.
Kortom, het wordt er niet vriendelijker, gemakkelijker en goedkoper (al zou het maar dezelfde prijs blijven) op. En dan hebben we het nog niet gehad over reizen die in combinatie met de persoonsgegevens worden opgeslagen. Ik ben er niet blij mee, maar straks met het invoeren van de kilometerheffing is er geen ontkomen meer aan (of we moeten massaal thuisblijven).
Zoals gebruikelijk drukt de regering alles er vrolijk doorheen en hebben we de pech Internet te hebben, waardoor protesten te veel verspreid worden en daadwerkelijke acties nauwelijks indruk maken. En toch blijf ik hopen dat er een aantal politieke partijen zijn die een helder moment krijgen….
die problemen zijn trouwens in amsterdam
die hadden ze in rotterdam ook en om t maar es gewoon door te voeren naar amsterdam hebben ze niet eens geprobeerd om ook maar iets van vooruitgang te bedenken
nee ze houden de oude fouten en lossen t pas op als iedereen de ovchip moet gaan gebruiken
ook voor fix dusoeps2 schreef:http://www.joostniemoller.com/2009/10/h ... hip-kaart/
asje anne
en dat terwijl t zwartrijden alleen maar makkelijker gemaakt is fel
Waarom ook voor mij? In dat hele artikel wordt met geen woord gerept over de brabantse provinciale tariefstructuur. Jij klaagt daarentegen over de verschillende betaalwijzen in brabant en rotterdam. Je geeft daar de ov chip de schuld van zelfs. Terwijl er met of zonder chip geen enkel verschil is. Want de goedkope brabantse strippenlaart lust de RET toch niet.oeps2 schreef:ook voor fix dusoeps2 schreef:http://www.joostniemoller.com/2009/10/h ... hip-kaart/
asje anne
en dat terwijl t zwartrijden alleen maar makkelijker gemaakt is fel
drom gaf ik je ook ff die 2 linkjes hierboven ...fixertje schreef: Nu geef je alweer de chip ergens de schuld van. Terwijl die er echt totaal en helemaal niets mee van dfoen heeft. Het "De Bus Beter Dus" project van de provincie noord brabant staat compleet los van de nationale strippenkaart of ov chip. Die groene kaarten zijn in Rotterdam ook gewoon niet geldig. Dan moet je ook in de rij bij de toeristen gaan staan om een blauwe te kopen.
En dan nog reis je niet voor 30 cent per uur. Maar 60 cent per rit in de daluren en 90cent in de spits. Voor de lange afstanden gelden weer andere tarieven. Breda-Utrecht is met de bus bijvoorbeeld 2 dagkaartjes per persoon per enkele reis (wat nog steeds goedkoper is dan per trein). Ik hoop dat de ov-chip ook snel in brabant ingevoerd gaat worden en compatible gaat zijn met de provinciale tarieven. Scheelt een hoop ge-etter met de twee verschillende strippenkaarten die ik nu heb.
Zwak hoor!oeps2 schreef:drom gaf ik je ook ff die 2 linkjes hierboven ...fixertje schreef: Nu geef je alweer de chip ergens de schuld van. Terwijl die er echt totaal en helemaal niets mee van dfoen heeft. Het "De Bus Beter Dus" project van de provincie noord brabant staat compleet los van de nationale strippenkaart of ov chip. Die groene kaarten zijn in Rotterdam ook gewoon niet geldig. Dan moet je ook in de rij bij de toeristen gaan staan om een blauwe te kopen.
En dan nog reis je niet voor 30 cent per uur. Maar 60 cent per rit in de daluren en 90cent in de spits. Voor de lange afstanden gelden weer andere tarieven. Breda-Utrecht is met de bus bijvoorbeeld 2 dagkaartjes per persoon per enkele reis (wat nog steeds goedkoper is dan per trein). Ik hoop dat de ov-chip ook snel in brabant ingevoerd gaat worden en compatible gaat zijn met de provinciale tarieven. Scheelt een hoop ge-etter met de twee verschillende strippenkaarten die ik nu heb.