Ongecontroleerde rant topic!
- eireann
- Site Admin
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Nee dan koop je de 1800 euro af die je anders de komende tien jaar nog had betaald, volgens mij is ie dan niet van mij...
**Self Rescuing Princess**
-
- Contacteer:
eens @ phedre
Ik vind het maar een raar iets... Dat ding hoort toch enigszins bij het huis en niet zo zeer bij een huurder :S. Als het nou een koopwoning was geweest, had ik het logischer gevonden. Hoewel het ook aan mij kan liggen, want ik heb hier bar weinig verstand van.
Had jij destijds überhaupt keus of je dat ding wel of niet wilde? @ anne
Ik vind het maar een raar iets... Dat ding hoort toch enigszins bij het huis en niet zo zeer bij een huurder :S. Als het nou een koopwoning was geweest, had ik het logischer gevonden. Hoewel het ook aan mij kan liggen, want ik heb hier bar weinig verstand van.
Had jij destijds überhaupt keus of je dat ding wel of niet wilde? @ anne
- eireann
- Site Admin
Sja, ik had dat contract niet HOEVEN ondertekenen... Had m'n eigen boiler kunnen kopen zoals die huurster nu doet, maar ja, niet over nagedacht. Leek mij niet handig ik wou er toch niet heel lang blijven wonen.
Ik had de lettertjes beter moeten lezen!
Ik had de lettertjes beter moeten lezen!
**Self Rescuing Princess**
nou ok
dus je moet dat ding kopen
afkopen wel te verstaan
nou dus nu foto maken op marktplaats zetten en verkopen
want als jij t afkoopt is ie van jou !
dus je moet dat ding kopen
afkopen wel te verstaan
nou dus nu foto maken op marktplaats zetten en verkopen
want als jij t afkoopt is ie van jou !
-
- Contacteer:
Want het staat wel allemaal in de lettertjes, het hoe en wat als jij het contract wil verbreken omdat je uit de woning gaat?
Heb je contact gehad met de maatschappij waar je het van huurt, of zij iets kunnen regelen?
Je woningcorporatie/makelaar kan niet bemiddelen?
(je zult dit vast allemaal al gedaan hebben, maar ik kan het niet direct teruglezen in je posts, vandaar dat ik het alsnog post)
*op zoek naar mazen en kieren in het contract*
Heb je contact gehad met de maatschappij waar je het van huurt, of zij iets kunnen regelen?
Je woningcorporatie/makelaar kan niet bemiddelen?
(je zult dit vast allemaal al gedaan hebben, maar ik kan het niet direct teruglezen in je posts, vandaar dat ik het alsnog post)
*op zoek naar mazen en kieren in het contract*
- phedre
- Contacteer:
anne,
Ik zou eens, met dat huurcontract, naar een rechtswinkel stappen.
De verhuurder hoort volgens mij een woning te verhuren met verwarmingseenheid. Dat hij die verhuurt aan de huurder... ok... tis of dat, of hetzelfde bedrag aan extra huur betalen.. lood om oud ijzer lijkt me.. maar wat volgens mij NIET mag, is dat als je stopt met huren, hij jou de rest van het huurbedrag over komende jaren in rekening gaat brengen.. jij huurt immers het pand niet meer en hoeft dus ook niet voor de verwarmingseenheid te betalen. Dat hij met de nieuwe huurder daarmee een probleem heeft, is zijn probleem, niet het jouwe!
Wie is de eigenaar van de boiler?
Het voordeel van huren is dat je niet meer hoeft te betalen als je er geen gebruik van wenst te maken, net als van de woning zelf. T zou leuk zijn als verhuurder de huur van de komende 50 jaar ook bij jou in rekening gaat brengen als je niet meer wil huren.. kom op zeg!! laat een en ander even checken... kleine letters zijn leuk, maar niet bindend als ze de wet proberen te negeren:)
succes!!!!
Ik zou eens, met dat huurcontract, naar een rechtswinkel stappen.
De verhuurder hoort volgens mij een woning te verhuren met verwarmingseenheid. Dat hij die verhuurt aan de huurder... ok... tis of dat, of hetzelfde bedrag aan extra huur betalen.. lood om oud ijzer lijkt me.. maar wat volgens mij NIET mag, is dat als je stopt met huren, hij jou de rest van het huurbedrag over komende jaren in rekening gaat brengen.. jij huurt immers het pand niet meer en hoeft dus ook niet voor de verwarmingseenheid te betalen. Dat hij met de nieuwe huurder daarmee een probleem heeft, is zijn probleem, niet het jouwe!
Wie is de eigenaar van de boiler?
Het voordeel van huren is dat je niet meer hoeft te betalen als je er geen gebruik van wenst te maken, net als van de woning zelf. T zou leuk zijn als verhuurder de huur van de komende 50 jaar ook bij jou in rekening gaat brengen als je niet meer wil huren.. kom op zeg!! laat een en ander even checken... kleine letters zijn leuk, maar niet bindend als ze de wet proberen te negeren:)
succes!!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Ik snap er niks van. Belastingdienst wéét toch alles van en over iedereen?pluis schreef:Dwangbuisjongen: wat de belastingsienst jou stuurt, is een voorlopige berekening, een schatting, met andere woorden. Pas als jij ze doorgeeft welke inkomsten je gehad hebt en welke kosten je hebt gemaakt, kunnen ze die berekening definitief maken. Daarom moet je aangifte doen.
Mijn inkomsten hebben ze al genoemd in hun brief; zit al jaaaaaren in de Bijstand en dat zal wel zo blijven, denk ik.
En kosten???

nee, de belastingdienst weet niet alles en ook al zouden ze wel alles weten, dan nog moet je het zelf doorgeven. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Zij weten bijvoorbeeld niet of jij giften hebt gedaan, bijzondere (ziekte)kosten hebt gehad enzovoort.
- pluis
Andere dingen die de belastingdienst niet weet: of je misschien kosten gemaakt hebt voor een opleiding of voor een beroep (zij weten tenslotte niet dat je denkt dat je de bijstand nooit meer uit komt). Ook bepaalde andere kosten kun je aftrekken, zoals een bedrag dat je aan een goed doel geeft (meer info daarover hier: http://www.belastingdienst.nl/particulier/giften/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Hier zie je meer links naar dingen die je belastingaftrek zouden kunnen geven: http://www.belastingdienst.nl/particuli ... ltips.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie je meer links naar dingen die je belastingaftrek zouden kunnen geven: http://www.belastingdienst.nl/particuli ... ltips.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peter^
- Contacteer:
anne, ook ik zou je adviseren om met je huurcontract naar een rechtswinkel gaan. Misschien dat je wat kunt vinden op juridischloket.nl Volgens mij zou er ook rekening gehouden moeten worden met de afschrijving van zo'n boiler. Succes.
Geniet van de positieve momenten.
- phedre
- Contacteer:
ook als j een contract tekent, wil dat niet altijd zeggen dat je er aan gehouden kunt worden. Als de wet nl anders bepaald, houdt geen contract stand.
Je kan wel een huurmoordcontract tekenen.. wedden dat je toch echt op je donder krijgt?:)
Je kan wel een huurmoordcontract tekenen.. wedden dat je toch echt op je donder krijgt?:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- shareen_G
Deze dien je wel héél goed te controleren. Ervaring leert dat er meer niet klopt dan wel.phedre schreef:en die aangifte kan je doen door de vooraf ingevulde aangifte van de blastingdienst te downloaden, die te checken en in te sturen.
De Belastingdienst weet lang niet alles.dwangbuisjongen schreef:Ik snap er niks van. Belastingdienst wéét toch alles van en over iedereen?pluis schreef:Dwangbuisjongen: wat de belastingsienst jou stuurt, is een voorlopige berekening, een schatting, met andere woorden. Pas als jij ze doorgeeft welke inkomsten je gehad hebt en welke kosten je hebt gemaakt, kunnen ze die berekening definitief maken. Daarom moet je aangifte doen.
Mijn inkomsten hebben ze al genoemd in hun brief; zit al jaaaaaren in de Bijstand en dat zal wel zo blijven, denk ik.
En kosten???Nou, dà t mogen dan eerst maar eens gaan uitleggen...
En aangifte doen kan heel interessant zijn. Zeker als er over de afgelopen ook geen aangifte is gedaan en er geld terug te vragen is.
Echter is de ziektekosten aftrek per 2010 sterk beperkt. Er kan bijna niks meer.
Kon je t/m 2007 nog je volledige zorgpremie aftrekken, in 2008 was dit al beperkt tot de aanvullende premie en in 2009 kon je de hele premie niet meer aftrekken. T/m 2009 waren de kosten voor een bril ook nog aftrekbaar. Deze zijn helaas nu ook niet meer aftrekbaar.
Daarnaast wordt door het doen van aangifte je belastbaar inkomen lager (mits je dus geld terug krijgt) en dus heb je wellicht recht op diverse toeslagen (zorgtoeslag en huurtoeslag). Hier heb je bijna zeker altijd recht op als je in de bijstand zit.
Daar komt dan nog eens bij als je geen aangifte doet en het wel zou moeten doen, dat de Belastingdienst zelf een aanslag oplegt, welke altijd te hoog is. Het doen van alsnog aangifte, kan de aanslag dus ook weer verlagen en dan komt er weer geld terug.
Ik wil alleen wel iedereen die een aangiftebrief heeft gehad er wel op wijze om ook daadwerkelijk aangifte te doen, op tijd!
De boete bij het niet op tijd indienen van de aangifte is voor de eerste keer € 226 en voor de 2x zelfs € 984 en vaker zelfs tot € 4.920
Waar een wil is, is een weg
- kitten
Heeft dbj nu die boete dan al niet? Deadline was toch 1 april?shareen_G schreef:Ik wil alleen wel iedereen die een aangiftebrief heeft gehad er wel op wijze om ook daadwerkelijk aangifte te doen, op tijd!
De boete bij het niet op tijd indienen van de aangifte is voor de eerste keer € 226 en voor de 2x zelfs € 984 en vaker zelfs tot € 4.920
- shareen_G
Boete wordt, voor zover ik weet, pas opgelegd als er na de herinnering en aanmaning ook geen aangifte wordt ingediend.
En als hij geen aangiftebrief heeft gehad, heeft hij geen aangifteplicht en hoeft hij dus geen aangifte te doen.
Ik vermoed dat het laatste van toepassing is.
En als hij geen aangiftebrief heeft gehad, heeft hij geen aangifteplicht en hoeft hij dus geen aangifte te doen.
Ik vermoed dat het laatste van toepassing is.
Waar een wil is, is een weg