Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
kitten

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

Ah, helder. Tnx! :)
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Graag gedaan!
Waar een wil is, is een weg
Guilty

Bericht door Guilty »

is ook pas sinds dit jaar dacht ik chip
shareen_G

Bericht door shareen_G »

De hoogte van de boete is inderdaad pas vanaf dit jaar. En boete krijg je pas als je ook niet op de aanmaning reageert. Hier ging vroeger ook weer rustig een half jaar tijd of meer over heen. Belastingdienst had nogal een achterstand. 'Helaas' is deze nu wel redelijk ingelopen. En het was ook het speerpunt deze keer.
dbj

Bericht door dbj »

shareen_G schreef:Belastingdienst had nogal een achterstand. 'Helaas' is deze nu wel redelijk ingelopen.
Ben ik niet met je eens hoor.
Heb nog steeds een schuld open staan over 2006 (en later) en nog altijd geen cent betaald :mrgreen:
JerryM

Bericht door JerryM »

Vraag eens aan je begeleider, er is een consulent die elk jaar een rondje doet daar en je kan helpen met je aangifte.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
shareen_G

Bericht door shareen_G »

dwangbuisjongen schreef:
shareen_G schreef:Belastingdienst had nogal een achterstand. 'Helaas' is deze nu wel redelijk ingelopen.
Ben ik niet met je eens hoor.
Heb nog steeds een schuld open staan over 2006 (en later) en nog altijd geen cent betaald :mrgreen:
En die schuld is ontstaan door het doen van aangifte?
Kan me niet voorstellen als je alleen een bijstandsuitkering hebt.
dbj

Bericht door dbj »

shareen_G schreef:En die schuld is ontstaan door het doen van aangifte?
Kan me niet voorstellen als je alleen een bijstandsuitkering hebt.
Nee, maar de Belastingdienst hamert er steeds op dat je wijzigingen steeds zo snel mogelijk moet doorgeven.
In dit geval betreft het huurtoeslag en zorgtoeslag. Dus ik doe wat hun graag willen en geef in augustus 2006 door dat ik van woonadres ben veranderd en vanaf die datum geen recht meer heb op die toeslagen. Wat doe ik verkeerd??? Belastingdienst blijft ook daarna gewoon vrolijk die toeslagen uitbetalen t/m 2009 voor het adres waar ik vanaf aug 2006 niet meer woon....
Dan pas worden ze wakker en eisen dat ik alle onterecht ontvangen toeslagen in één keer terugbetaal :yes:

Mooi niet, reeks bezwaarschriften gestuurd (met medewerking en advies van rechtshulp) en nu is het -nog steeds- in behandeling, mijn bezwaar dus.
Rare mensen hoor bij de Belastingdienst :devilish:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Nee, je moet zelf de toeslagen ook stopzetten. Een adreswijziging sturen is niet genoeg...
MILF :grin_ani:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Euh, ik vind het niet raar hoor, dat ze hun geld terugeisen. Waar ze recht op hebben. Wat ze teveel betaald hebben.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja het stopzetten van alle toeslagen is echt een probleem en daar gaan ze idd gerust nog een paar jaar mee door, ook al geef je aan dat je het niet meer wil hebben.
Maar dan is het natuurlijk de bedoeling dat je dat geld gewoon zelf apart houdt. Je hebt er tenslotte geen recht meer op, en dat weet je zelf dan ook.
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Dan is het volkomen logisch dat het teruggehaald word.
bezwaarprocedures kunnen makkelijk jaren duren.
Succes ermee dbj
dbj

Bericht door dbj »

juffie schreef:Nee, je moet zelf de toeslagen ook stopzetten. Een adreswijziging sturen is niet genoeg...
Ow, ik was niet duidelijk genoeg hierzo?
Nátuurlijk heb ik ook in die bewuste brief geschreven dat ik vanaf die datum geen recht meer had en het waarom.
En volgens de rechtshulp sta ik in mijn recht dankzij de traagheid van reageren door de Belastingdienst.
Guilty

Bericht door Guilty »

tessie schreef:Ja het stopzetten van alle toeslagen is echt een probleem en daar gaan ze idd gerust nog een paar jaar mee door, ook al geef je aan dat je het niet meer wil hebben.
Ja, ik heb ook ooit in een periode van werkloosheid zorgtoeslag aangevraagd, maar die moet ik nu elk jaar opnieuw terugbetalen. Toch es uitzoeken hoe ik van dat ding afkom :lol:
dbj

Bericht door dbj »

@Pluis en shareen_G: zo te lezen hebben jullie daar meer verstand van dan ikke.
En die links hebben betrekking op 2010 en in de brief, die ik vandaag kreeg en gedateerd is als zijnde April 2011, heeft betrekking op 2009 waarover ik dus geld zou kunnen krijgen.

nieuwe slogan Belastingdienst: waarom zullen we het U makkelijk maken als het ook ingewikkeld kan :twisted:
Plaats reactie