Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
phedre
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door phedre »

die branden zijn al twee jaar steeds in de duinen idd.. en daar groeit niet zo gek veel meer dan duingras.. maar t zal zich heus wel herstellen.. maar t is gewoon belachelijk dat t steeds aangestoken wordt. Natuurlijke oorzaak kan ik me idd veel minder druk om maken.. dat is met recht natuur zn gang laten gaan.. dit niet meer
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
curious

Bericht door curious »

ben op vakantie en zat vanmiddag op het strand bij groet... eerst zagen we al de rookwolken richting Petten en toen ineens die wolken net achter ons ... brr.... zag er echt niet gezond uit zoveel rookontwikkeling en al die brandweer en politie. Hoop dat ze die idioot nu echt een keer te pakken krijgen!!!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Waarom zijn kledingmaten niet objectief. Waarom zijn die maten niet gerelateerd aan een paar eenvoudige in centimeters meetbare factoren die je in een tabelletje of desnoods via een formule kunt omrekenen naar een kleding maat. Waarom hebben wij onze schoenmaat niet in centimeters zoals de Koreanen dat doen. Nee wij moeten hier een volstrekt subjectief systeem van maatvoering hebben. Dat niet alleen per land verschilt, maar ook nog per winkel keten. Zelfs binnen één winkel blijft het niet gelijk, met de jaren zijn kledingstukken met dezelfde maat steeds groter geworden. Zodat de obsessie voor lage cijfertjes op de labels weer bevredigd wordt. Ik weet van Din dat bruidsjurken zo worden gemaakt dat ze makkelijk twee maten kunnen worden uitgelegd en dat er regelmatig labeltjes met een andere (kleinere) maat ingenaaid worden.

Waarom staan er eigenlijk nog maten in een kledingstuk? Het is wel de meest nietszeggende informatie die er is.

Ik wil gewoon een centimeter pakken, mijn lichaam opmeten en de daarbij corresponderende kledingmaat kunnen weten/opzoeken/uitrekenen, een maat die standaard is en overal hetzelfde. Kan 'Europa' daar niet eens wat aan doen met hun controle- en standardiseringsdrift?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Helemaal eens met fixertjes rant! Ik ben voor een universele, meetbare maat!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

:worshippy: You said it!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

en alweer een nieuwe duinbrand.. het houdt maar niet op!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Bericht door dbj »

@fixertje:
+1

Weet niet eens mijn eigen kledingmaten, het is voor mij altijd een crime om kleding te gaan kopen en dus stel ik dat altijd maar uit...
Toran

Bericht door Toran »

Service.. Dat betekend niet "OH! Het is al 5 uur, we moeten nú naar huis!!!!!!!!".. En dat betekend het zéker niet als ik voor die mensen een dag mijn eigen werk opzij kon zetten, en hen uit de brand helpen.. Dat is dus ook de laatste keer.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Aureus

Bericht door Aureus »

phedre schreef:en alweer een nieuwe duinbrand.. het houdt maar niet op!
Ben jij brandjes aan het stichten?

Aureus
kitten

Bericht door kitten »

Telfort ligt er al de hele dag uit! Nu ben ik de foursquare punten op mijn werk misgelopen en loopt jongetje op mij in! Straks haalt ie me in en da's de schuld van Telfort! #stomspelletje Ik heb via de wifi thuis nog wel ff bij de supermarkt ingecheckt hoor, ik heb RECHT op die punten! :donder: potjandu!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

@aureus...
nee, want dan zou het bij huisduinen branden, ik ga nooit zo ver van huis. En ik heb bewijs dat huisduinen vanmiddag nog niet brandde, want ik heb er foto's gemaakt van de duinbegroeiing.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

kitten schreef:Telfort ligt er al de hele dag uit! Nu ben ik de foursquare punten op mijn werk misgelopen en loopt jongetje op mij in! Straks haalt ie me in en da's de schuld van Telfort! #stomspelletje Ik heb via de wifi thuis nog wel ff bij de supermarkt ingecheckt hoor, ik heb RECHT op die punten! :donder: potjandu!
Okee. Afbeelding
MILF :grin_ani:
skaoot

Bericht door skaoot »

Fjucky. Gedoe!
Kreeg begin al brief van Enexis (netwerkbeheerder energie) dat er geen leverancier bekend was, blabla, afsluiting. Essent gebeld want dat had ik al het weekend meteen nadat ik sleutel kreeg aangevraagd. Meneer aan foon zei dat het door de 7 dagen bedenktijd bij online aankoop nog niet was doorgegeven maar dat zou binnenkort gebeuren. Blijkbaar niet.
Dus nu weer een brief van Enexis. Datum 22 april, maar donderdag of vrijdag lag ie nog niet in de bus. Dan schiet het wel op met die 20 werkdagen. Morgen maar weer Essent stalken. Ik kan niet tegen dit soort gedoe. Meh. Krijg ik "oh jee wat als ik het niet op tijd geregeld krijg terwijl ik het eigenlijk al geregeld heb" stress van.
Nu maar even de papieren zoeken om mee naar werk te nemen morgen.
En dan naar bed.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad met Essent. Mijn naam was nog niet van het bakje 'aanvraag' naar 'klant' verhuisd, waardoor ik ook brieven van Liander kreeg.

Uiteindelijk heeft Essent het bij mij meteen geregeld, maar toen woonde ik er ook al anderhalve maand. Maar heej, de energie die ik die anderhalve maand heb gebruikt, heb ik nooit hoeven betalen, dus ik klaagde niet! ;)
MILF :grin_ani:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Kledingrant deel 2

Kleding kopen vind ik al lastig zat. Ik zit in een beetje mentale spagaat tussen de heren en dames afdeling. Mijn fysiek en lichaam zegt het eerste, mijn brein ziet liever het tweede. Het liefst zou ik nu fijn zomerjurken shoppen, maar dat durf ik nog niet aan. Ik zoek het androgyner. Dat is lastig.

Het is blijkbaar vakantie ofzo want retedruk hier in de stad. Dan is winkelen A. Vervelend en B. Voel ik me er wat ongemakkelijk bij. Dan maar beetje online shoppen bij de H&M. Die hebben allezins redelijke leverings- en retourvoorwaarden. Ook staat er een fatsoenlijke maattabel online. Heb ik eindelijk wat leuke korte broeken gevonden. Heb ik hard nodig. Is natuurlijk alles in een normale maat uitverkocht. Wat heb je nu aan zo'n online shop? Als daar het probleem hetzelfde is als in de gewone winkels: normale maten direct op, met alleen maar ieniemieniemaatjes resterend.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie