Re: Ik ben trots op...
Geplaatst: 28 apr 2011, 20:07
Mij!
Zarath had een tweedehands wasmachine gekocht, maar dat ding veranderde snel in een kledingetend monster! (Lees: hij begon scheurtjes met scherpe randen te vertonen aan de binnenkant van de trommel.) Dus uiteindelijk de bon gevonden en gebeld maar volgens hen viel het net buiten de garantie van een half jaar. Dus hij mocht 85 euro reparatie kosten betalen en ook voor onbepaalde tijd wachten op die reparatie tot er een bijpassende, nieuwe tweedehands trommel binnenkwam.
Toen heb ik de Belgische google aangezwengeld en gezocht op consumentenrechten en wat blijkt: in BE mag de garantietermijn op tweedehandsgoederen niet korter zijn dan een jaar. Ah HA! Dus ik teruggebeld, natuurlijk kreeg ik eerst het zelfde riedeltje, dus ik een beetje beleefd-maar-vasthoudend gedaan tot ik doorverwezen werd naar de directie. Eindelijk!
Die gebeld, rustig uitgelegd dat we al niet zo blij waren met de stukke kleren, maar nog minder blij met het voor onbepaalde tijd zonder wasmachine zitten en dat het sowieso nog binnen de garantie viel, want *wettekst*. Hij zou binnen een kwartier terugbellen, deed dat ook en we konden zo een vervangend model komen ophalen. Ze wilden 'm ook wel komen bezorgen, maar als we 'm kwamen halen konden we 'm nog deze week hebben. 
Moraal van het verhaal: het loont om een beetje een mondige consument te zijn.


Zarath had een tweedehands wasmachine gekocht, maar dat ding veranderde snel in een kledingetend monster! (Lees: hij begon scheurtjes met scherpe randen te vertonen aan de binnenkant van de trommel.) Dus uiteindelijk de bon gevonden en gebeld maar volgens hen viel het net buiten de garantie van een half jaar. Dus hij mocht 85 euro reparatie kosten betalen en ook voor onbepaalde tijd wachten op die reparatie tot er een bijpassende, nieuwe tweedehands trommel binnenkwam.

Toen heb ik de Belgische google aangezwengeld en gezocht op consumentenrechten en wat blijkt: in BE mag de garantietermijn op tweedehandsgoederen niet korter zijn dan een jaar. Ah HA! Dus ik teruggebeld, natuurlijk kreeg ik eerst het zelfde riedeltje, dus ik een beetje beleefd-maar-vasthoudend gedaan tot ik doorverwezen werd naar de directie. Eindelijk!


Moraal van het verhaal: het loont om een beetje een mondige consument te zijn.


