Meer zinnigs weet ik er ff niet op te zeggen

Er is ook aardig in het aantal DG'en en directies gesneden (en dus ook in het aantal topambtenaren). Niet specifiek in de salarissen, die vallen gewoon onder de CAO (en staan dus wel ook gewoon op de nullijn). Niet dat dat trouwens altijd zo'n goed idee is. Onbestuurbaar grote DG's en directies zijn ook niet handig,dan kun je beter een directeurtje meer hebben. Maar eerlijk gezegd, dat gaat in Den Haag om zulke kleine aantallen dat dat nauwelijks iets oplevert. Net als bonussen - maar dan is het eigenlijk al sem-overheid of geprivatiseerd meestal - dat maakt alles wel wat eerlijker, maar het blijft symbolisch. Het is niet alsof we met een paar directeuren schrappen ineens het basispakket in stand zouden kunnen houden.Ravelijne schreef:Ik denk dat dbj (semi-)ambtenaren zoals jij ook als jan-met-de-pet ziet, hoor. Ik weet niet hoe evenredig er in de topsalarissen & bijbehorende perks gesneden wordt? Als die ook netjes meegenomen worden, dan was zijn comment wellicht minder terecht, maar ik denk iet dat hij bedoelde dat 'gewone' ambtenaren bij het UWV en de IND het zo lekker hebben.
Het is inderdaad mijn valkuil...maar ik moest ook gewoon heel praktisch mijn dochtertje van school halen.kitten schreef:Wel heel tekenend dat je nu terug trekt... dat is je valkuil nou juist, of niet?En ik vatte het zeker niet op als aanklacht tegen mij, dat heb je gewoon duidelijk geformuleerd. Ik vind het heel rot voor je, dat je die steun niet kunt/durft te vragen, want ik zou je heel graag steunen in de dingen die jij moeilijk vindt! Ik heb geen pasklare oplossing, maar wel knuffels en een luisterend oor..
*knuffel*
Klopt, dat is een gemiste kans. Hetzelfde trouwens voor het omzetten van de studiefinanciering in een academicitax-stelsel. Dat zou ook zorgen voor betere beursen en minder financiele problemen, maar gaat wel pas op zijn vroegst na 4 jaar geld opleveren - in een volgende kabinetsperiode dus. Idem voor de verhoging van de AOW-leeftijd, dat had ook veel sneller en harder gemoeten. Maar kabinetten denken zelden meer dan 4 jaar vooruit, en dat is wel jammer (ambtenaren vaak wel, omdat ze vaak langer op 1 plek zitten dan de minister).fixertje schreef:D
Maar wat me vooral stoort is dat de meest voor de hand liggende bezuiniging: hypotheekrenteaftrek volledig wordt genegeerd.
Dat staat geheellos van bezuinigingen natuurlijk, maar inderdaad, het is absurd dat het 1e kabinet in bijna 100 jaar met een liberale premier het voor elkaar krijgt om achteruitgang te boeken op dat vlak. Ik denk ook dat dat Rutte uiteindelijk in de geschiedenisboekjes wel nagedragen gaat worden.Verder valt het me gewoon tegen dat Rutte allerlei liberale vrijheden verkwanselt om bij de conservatieven een wit voetje te halen.
Mjah. Nou heb ik denk ik wat minder ellende dan jij gehad, maar ook ik deel niet zo snel mijn eigen shit. Deden mijn ouders al niet, had ik vroeger de vrienden niet voor, en het zit voor een deel ook gewoon niet in mijn karakter om daar erg open over te zijn. Ik probeer het tegenwoordig af en toe wel te doen, trouwens, maar het voelt nog steeds raar om op een forum over mijn persoonlijke problemen te posten, al heb ik op WS zeker het gevoel dat het zou kunnen.ruby-vita schreef: Als ik zie hoe vanzelfsprekend veel mensen hun problemen of baaldagen kunnen uitten en de daarbij horende steun kunnen ontvangen dan maakt me dat af en toe wat jaloers. Ik kan dat niet. Ik heb altijd alles alleen moeten doen en dat heeft me op sommige momenten zoveel pijn gedaan dat ik mijzelf op dat gebied af gestompt heb, en mijzelf neer heb gelegd bij het feit dat ik niets moet willen. Ik merk dat ik de troostbank topics en aanverwante topics dus heel anders lees dan de meeste van jullie, en ook dat doet me soms pijn.