Vandaag was dus de druppel, ik voelde weer enorme weerstand in mezelf en ik sloot me helemaal af ondanks dat ik de laatste twee keer heel erg heb geprobeerd om bewust me open te stellen. Zelfs na een visualisatie oefening kwam het maar niet los (ik voelde tranen zitten maar ik drukte ze weg voor ik er erg in had). Het schiet dus niet op en ik ga er heen met tegenzin en kom niet met een opgelucht gevoel buiten. En ik weet niet waar het aan ligt, ik zocht het eerst bij mezelf maar het gaat gewoon niet. Bij de vorige 3 psychologen die ik had heb ik dit helemaal niet gevoeld.
En dan nog iets, rond augustus gaat ze weg, dan zit ik hier nog... Ze wilt dus dat 'patroon' doorbreken en daarna is ze weg. Ik wÃl helemaal niet dat zij dat dan doet, kans is groot dat het bij een andere psych helemaal niet zo stroef gaat! Ik wil er dus eigenlijk geen moeite in steken voor niets.
Dan nog iets, ik kreeg vandaag de opmerking 'Het was ons opgevallen dat je decolleté heel erg zichtbaar is, waarom?' Ze zei dus niet dat het niet mocht, maar vanwege het argument therapeutisch omgeving en het feit dat ik er nog niet eens bij had stilgestaan nam ik dat best van d'r aan en trek ik voortaan m'n truitje wat hoger op. Maar wat erna kan vond ik echt vervelend. Ze ging vragen stellen die insinueerde naar mijn beweegredenen daarvoor (die overigens niets zijn, ik heb gewoon grote boobs en verberg ze niet). Ik kreeg de indruk dat ze dacht dat ik het voor aandacht deed, dat ik niet doorhad wat voor aandacht dat van mannen kan trekken. Dat ik onzeker was, dat ik goedkeuring zocht. Sodejus, flikker toch op! Preutse koe!

Ik kreeg overigens ook de opmerking dat ze dacht dat ik mezelf wijsmaakte dat ik het fijn en lekker vond gaan in de groep... Omdat ik hierheen ging voor o.a. sociale fobie/isolement. Nu ik daadwerkelijk in een groep leef ipv in een dorp zonder vrienden ben ik echt zwaar verbaasd over mezelf hoe goed ik in de groep lig en dat mensen me echt mogen en het gezellig is en dat ik meebabbel. En dan krijg ik opeens te horen of ik het mezelf niet wijsmaak? Wtf!
Ik snap die psych echt niet, ik wil echt een andere.