Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
cinderella

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cinderella »

Ik neem aan dat het om een al afgebakken pizza gaat.
toen doet er nu niet meer toe
cinderella

Bericht door cinderella »

gevulde puntpaprika's met couscous en een half konijneboutje, yoghurt met citroen-vijgencruesli toe.
toen doet er nu niet meer toe
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Gegrilde groenten uit de oven. Da's alweer lang geleden. :food:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

In het kader van het tomaten-overschot en de lsge prijzen daardoor ben ik op zoek naar tomatenrecepten. De pastasaus staat hier al op het programma en nu wil ik meer ook omdat ik ze ook best lekker vind. Dus iemand nog recepten voor soep en andere tomatengerechten?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Hmmm, beetje laat, maar ik maak vaak andere dingen ook wel met een tomatenachtige saus. Een beetje mexicaans gekruid, wat groenten en een blikje bonen of mais er door en serveren met rijst of zo.

Ik had eenzelfde soort vraag: ik heb via Beestje en Mack een grote doos appels gekregen. Ik zit te denken aan appelmoes, appelsap en misschien vanavond zure bliksem. Maar dan ben ik nog maar door de halve doos appels heen, denk ik. Meer suggesties zijn welkom! :) Ze zijn goed zo te eten (aan de droge kant, maar wel lekker zoet), maar het schijnen ook goeie kook-appels te zijn. Suggesties voor zoete dingen zijn welkom, maar ideetjes voor hartigere dingen zijn extra welkom, want je kunt maar zoveel appeltaart eten voor je echt wel genoeg hebt. ;)
chats

Bericht door chats »

Wat me zo te binnen schiet, maar waarmee de appelvoorraad niet heel snel zal slinken
* Rodekool maken met een appeltje erin... oké dan ben je maar 1 appel kwijt :P
*Jachtschotel

Wat erg lekker is en waar meer appels voor nodig zijn is apfelschnitzen uit dit recepthttp://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=511101
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Appelbeignets! Invriezen voor oud en nieuw :)
**Self Rescuing Princess**
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Appel vind ik altijd lekker door de salade, met walnoten en geitenkaas ofzo. Alleen daar gebruik je ook niet echt veel mee op.
Tomaten gooi ik echt zowat overal doorheen, in wokgerechten, rauw bij een broodje shoarma, in de oven geroosterd samen met andere groentes voor bij de aardappels...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Appelkruimeltaart en appelflapjes zijn makkelijk en lekker!
Xay

Bericht door Xay »

Je kan appelflappen bakken en ze vervolgens invriezen voor Oud&Nieuw.
-- Oi, ik had de volgende pagina nog niet gezien... :mrgreen:
Qua hartige gerechten kan je bijvoorbeeld ragout maken met stukjes appel, champignons en een paprika (ook in te vriezen).
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Yummm, klinkt goed allemaal! Kun je appelbeignets invriezen, ja? Dat zou ik nooit hebben geraden. Ik zal eens snuffelen naar een goed receptje voor een glutenvrije versie. Oh, en er schiet me net te binnen dat ik vorig jaar met kerst die tarte tatin mee had genomen naar Anne! Die was ook goed gelukt, toen.
JJV

Bericht door JJV »

Afhankelijk van of jullie een rooster/ gaas hebben...mn grootouders droogden hun appels ( groninger kroon ) altijd. Zijn ze lang houdbaar en voor hete bliksem of tutti frutti kan gedroogd prima.

geen idee of er meer bij komt kijken dan schillen klokhuis er uit en in partjes in de zon of boven een kachel leggen....
~\v/~
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Schijnt wel te kunnen, maar mijn droogpogingen met dingen leveren meestal beschimmelde troep op. Schijnt sowieso handiger te gaan als het ook buiten echt warm en zonnig en droog is òf je moet een dehydrator hebben. Ik heb even zitten kijken, maar als ik ze allemaal los in een beetje vloeipapier doe en op een koele plaats wegzet, kunnen ze wel drie maanden goed blijven. Ik denk dat we er wel komen. :)
JerryM

Bericht door JerryM »

appel(peren)crumble !

En als je peren wil, kan zo een paar kilo meenemen :)
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Voor mij? Ja graag! :)
Plaats reactie