Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
juffie
Site Admin

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door juffie »

I know ;)
MILF :grin_ani:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

phedre schreef:leuk om te weten wat hoort, maar dat verandert ff niks aan feit dat het niet zo was en nu maar zien hoe het voor elkaar te krijgen...
Mwah, coffeeshops zullen niet graag hun vergunning ingetrokken zien worden. Ik denk dat je door gewoon even binnen te stappen en met de uitbater te overleggen wel tot een oplossing kan komen. Een goed filter of wat extra meters pijp lijkt me de meest waarschijnlijke optie.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
cmeermin

Bericht door cmeermin »

En dat is ook precies waar we nu mee bezig zijn ;) Er wordt uiterst vriendelijk gereageerd en er werd ook gevraagd of we hun op de hoogte willen houden van veranderingen. Speciale filters komen er aan! Best kans dat het allemaal goed komt. Maar een mooie pijp is het niet, daar valt weinig aan te doen. ;)
kitten

Bericht door kitten »

Waarom!? Wáárom... als je je bankrekeningnummer per email stuurt... wáárom zet je er dan puntjes tussen!?!? Dan moet ik hem kopiëren, plakken in kladblok, de puntjes deleten, nog een keer kopiëren en plakken in mijn internetbankieren! Want als ik hem met puntjes en al plak, om daarna de puntjes te deleten, dan werkt dat niet, want met puntjes is het nummer te lang. Dan vallen de laatste getallen weg, omdat het tekstveldje zo lang niet is.. Wil je niet! En zelfs dat was al onnodig ingewikkeld geweest als het wél had gekund, maar nu moet het ook nog eens via kladblok. Wat is het nut van die stomme puntjes!? Alsof ik ze ga onthouden en overschrijven. En zelfs als was dat de reden he, dat zie je soms ook bij telefoonnummers, maar dan met spaties. Laat dat! Laat mij gewoon zelf bepalen waar ik het handig vind dat nummer te breken! Dan heb je een nummer als 06 325 587 78 Dat is toch veel makkelijker te onthouden als je het 06 32 55 8778 knipt?? Dus knip niet voor mij! Maar zeker bankrekeningen, die wil je zeker goed overnemen, dus dat wil je kopiëren en plakken! ZONDER die debiele, nutteloze puntjes dus!! :evil:
elise

Bericht door elise »

ja maar ja maar ...
zo staat ie op m'n pas
perman

Bericht door perman »

Ja!
En nu we het er toch over hebben: als iemand dan zo'n nummer met de voice doorgeeft, zeg dan als-het-u-belieft niet "nul zes, tweeëndertig vijfenvijftig achtduizenzevenhonderdachtenzeventig, maar gewoon nul zes drie twee vijf vijf acht zeven zeven acht!
.
kitten

Bericht door kitten »

Ja! :worshippy: Met jou kan ik praten perman!!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Inderdaad. En voor de correctheid heb je toch nog altijd de 11-proef. Althans bij gewone bankrekeningnummers, gironummers doen niet aan 11 proeven. Sterker nog die kunnen uit één cijfer bestaan zoals giro 1 ('s Rijksschatkist). Maar gironummers worden doorgaans niet onderbroken door spaties en puntjes.

/me herinnert zich een leraar computerboekhouden die even wilde voordoen dat verkeerde nummers niet door de 11-proef komen. Tikt de beste man 3 keer achter elkaar een random 11-proef doorstaand nummer in.

Oh en dat wat perman zegt! Hetzelfde met telefoonnummers: Geef alle 10 de cijfers op en dan gewoon getalletje voor getalletje. Voorkomt een hoop fouten.
perman

Bericht door perman »

Oh, en als de nummereigenaar dan zo nodig internationale aspiraties denkt te hebben, typ dan niet 0031(0)6 325 587 7, maar gewoon gewoon +3163255877...
.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

@kitten: Je post lijkt wel een opgave voor een afgeschaft belspelletje: Hoeveel punten staan er in de tekst?
@fixertje: Ik krijg mijn salaris uit de schatkist, maar niet van gironummer 1
Geniet van de positieve momenten.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

tja.. je kunt het nummer ook gewoon overtypen in je telebankierschermpje... dan heb je geen last van de puntjes?:P:) en hoef je niet zo vaak te copy/pasten, en geen last van kladblok..
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Ga je nou elke rant zo wegredeneren? :roll: Copy paste voorkomt fouten en vergissingen. Om over te typen moet ik ook heen en weer klikken. :roll:
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Toch vind ik dat een goed tele-/internetbankierpakket die puntjes zelf als onzin zou moeten bestempelen en uitfilteren.
Eerst zetten banken zelf overal puntjes tussen, om vervolgens dezelfde notatie niet toe te staan in 't bankiersysteem... zeg nou zelf, da's toch stom?
Zo ingewikkeld is 't echt niet om een nette invoercontrole te schrijven, die de notatie met én zonder puntjes toestaat.

Hetzelfde systeem bestaat al tig jaar voor telefoonnummers... goede systemen (en volgens mij zelfs ook Microsoft systemen) snappen dat +31(0) 6-12 34 56 78 hetzelfde is als 0031612345678 en 0612345678. Erg goede systemen slaan ze vervolgens ook uniform op en tonen ze precies op de manier die de gebruiker kiest.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik moet trouwens bekennen dat ik mij daar ook schuldig aan maak. Ik werk in Hilversum en geeft het nummer van mijn werk ook op zijn televiesies door: nulvijfendertig, zes twee drie....... :hypocrite:
kitten

Bericht door kitten »

Nulvijfendertig is een uitzondering. Nulvijfendertig is gewoon 1 woord. :clown:
Plaats reactie