Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
isara

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isara »

Ik mag vanavond koken voor vrienden.

Vooraf champignonspiesjes, daarna beenham uit de oven met gemengde bonen en aardappeltjes, en chocoladecake toe. :yummie:
Mack

Bericht door Mack »

Niet zozeer voor vanavond maar we hebben zonet een heel lam opgehaald, op de kop en ingewanden helemaal, in onderdelen. 20kg! We kunnen even voort. :food:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
chats

Bericht door chats »

hier staat vanavond hachee op het menu.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Voor zometeen ga ik nog iets uit de vriezer halen, maar gisteren had ikgevuld runderhart met een vulling an champignons, spinazie en pancetta gemaakt. Volgens mij hebben Mack & Beestje dat ook al eens gemaakt. Het stuk vlees was een ongelukkige vorm en ik had geen touw om het mee vast te binden dus vullen ging 'm niet worden. Maar ook los was het errrug lekker. Het hart was (compleet per ongeluk) helemaal perfect gelukt net als goeie rosbief: helemaal roze van binnen, maar niet meer rauw. Per ongeluk, omdat ik helemaal niet zo goed ben in vlees zo braden en zeker als je dan ook nog van het recept moet afwijken is het nog maar afwachten. Maar het was goed uitgevallen, dus. :)
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

euuhh ik geloof niet dat ik ooit bij je kom eten ravelijne, maar fijn voor jou dat het zo lekker was
Mack

Bericht door Mack »

Geeft niks hoor Hera, daarom blijft hart voor ons zo goedkoop. ;) :food:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Oppergodin_Hera schreef:euuhh ik geloof niet dat ik ooit bij je kom eten ravelijne, maar fijn voor jou dat het zo lekker was
"DALUSSIKNIE!!!!!!"
"Heb je het al eens geproefd dan?"
"Nee!"

:nosmile:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Mack

Bericht door Mack »

Wat de boer niet kent moet 'ie minstens een keer uitproberen. (nieuw Nederlands spreekwoord) ;)
cinderella

Bericht door cinderella »

Maar dan wordt je hart weer zo duur.
Is het lam inmiddels in stukken, en heb je nog een gehaktmolen nodig?
toen doet er nu niet meer toe
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Hou je niet van spinazie of champignons, Hera? ;) Als je hart goed klaarmaakt, komt het dicht in de buurt van biefstuk of rosbief, qua smaak. Wel een beetje anders, maar niet echt heel raar, of zo. Het is trouwens naast goedkoop ook mega-voedzaam, dus dubbel de moeite. :)
Mack

Bericht door Mack »

Het lammetje werd in (min-of-meer) hapklare 2-persoons-brokken afgeleverd. Inclusief gehakt en "shoarma" pakketjes. Maar in de toekomst zelf eens gehakt/tartaar maken ... hmmmmm ...
JerryM

Bericht door JerryM »

Hoe is hart qua structuur?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

Ravelijne schreef:Hou je niet van spinazie of champignons, Hera? ;)
Die spinazie niet :clown: en ja ik heb het al meerdere keren gegeten ;) verse, potje en diepvries
Sorry ik eet maar heel beperkt vlees en zo min mogelijk ingewanden (en ja ik ken leverworst, gemaakt van echte lever). Maar ook geen kip aan bot (en ja heeeeel vaak moeten eten thuis) Fijn toch die vrijheid in smaken. Ik weet ook heel zeker dat ik geen haken door mijn lichaam hoef of naalden zonder het uit te proberen. Nou net zo goed weet ik dat ik geen vis wil ontleden om te eten. En een hart (dat nog bewoog, zo vers was het) en longen (die opgepompt werd met een fietspomp) bij biologie was genoeg om de rest van mijn leven dat niet te willen eten
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar hart, en zou het eigenlijk wel eens willen proberen, maar.... waar haal je dat in vredesnaam?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Goede slager heeft het meestal wel, supermarkten soms in de diepvries. Al wordt het vaak verkocht als hondenvoer.

Het valt me trouwens mee hoe lang dat hart maar gegaard hoeft te worden. Ik zou verwachten dat het een stuk vlees is dat veel tijd nodig heeft omdat het een spier is die veel gewerkt heeft (en taai kan zijn).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie