Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
puppie

Re: Het Jeejtje-babytopic

Bericht door puppie »

De beste methode om je melkproductie op te krikken is aanleggen, aanleggen en nog vaker aanleggen ;)

Super dat de lijn weer stijgende is juffie!
Je zal zien dat ze een sprongetje gaat maken met iets of ineens schandalig veel aangekomen is de volgende keer :) Ze vertelden mij overigens toendertijd dat een ingebakerd slapend kindje ook zelf minder goed het hongergevoel kan aangeven, omdat ze vaak dieper slapen.
Niet telang tussen de voedingen laten dan of wakker maken.
Jullie doen het super!
cinderella

Bericht door cinderella »

Het was ook niet bedoeld als vervanging daarvan puppie, meer bedoeld als alle beetjes kunnen helpen.
toen doet er nu niet meer toe
murron

Bericht door murron »

Het CB is leuk en aardig dat ze er zijn,maar heb zelf ook ervaren dat ze er nog wel is naast kunnen zitten en hoor het ook veeeel vaker.Ze zijn daar heel erg qua zo moet het ,zo zijn de regels ,zo zijn de curves enz..als het maar iets afwijkt dan oei..
Vertrouw vooral jezelf en neem hun adviezen eventueel wat mee,maar ook niet meer dan dat.
Jij bent haar moeder en kent haar!
Hun zien de papieren en statistieken en daarna pas ow er zit nog een kind achter.
TRUST jezelf ;)
cinderella

Bericht door cinderella »

En statistieken zijn maar statistieken, in de gemiddelden zie je geen normale afwijkingen terug. Volgens mij hebben veel baby's een periode dat ze even niet zo erg groeien. Ik ken weinig moeders, dat weet je, maar toch heb ik er al een aantal over gehoord. Je gaat je al snel bezorgd en, nog veel erger, schuldig voelen terwijl dat nergens voor nodig is.
toen doet er nu niet meer toe
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Mijn moeder vertelt ook altijd dat ze bij mij zeiden dat haar moedermelk te weinig voedingsstoffen bevatte, en bij mijn zusje dat het te rijk aan voedingsstoffen was (Ik was heel klein en mn zusje juist groot). Bij beiden was het advies maar op flesvoeding over te gaan. Toen ze daar bij mijn zusje mee aankwamen zei ze dus ook :bye: bekijk het maar.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Bericht door dbj »

Kweenie of men vroegah ook al regels/statistieken belangrijk vonden bij het cb...
Ik kan me wel herinneren (uit allerlei opmerkingen die mam in de loop van de tijd maakte) dat ik constant tegen de grenzen aanzat van wat "normaal" werd bevonden. Maar omdat er óók werd geconcludeerd destijds dat met mijn gezondheid an sich niks mis mee was, werd het ok bevonden.

Het was in elk geval iets met leeftijd/lengte/gewicht verhoudingen en daar bleek ik ook al van af te wijken.

Of ik borstvoeding of flesvoeding heb gekregen (of beide) is totaal onbekend, helaas.
thaliya

Bericht door thaliya »

Goed te horen dat er weer een stijgende lijn is, juffie. Alles is eigenlijk al gezegd; voeden op verzoek, veeeeel aanleggen en wellicht kun je homeopatische middelen overwegen?

En, zoals gezegd, jij bent de moeder, jij weet het het beste, jij beslist :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
puppie

Bericht door puppie »

Hoe gaat het ondertussen met Jeejtje juffie?!
neetje

Bericht door neetje »

laat je niet gek maken door het consultatie buro!
wat kitten aangedragen heeft zijn inderdaad hele goede punten.
heb je de groeicurven op borstvoeding.com al ingevuld?
het consultatie buro hanteert namelijk namelijk de gemiddeldes voor kunstvoeding en niet voor borstvoeding die gemiddeldes liggen anders..

ik weet hoe onzeker het consultatie buro je kan maken.. daardoor heb ik met mn oudste maar heel kort borstvoeding gegeven en met de 2e niet (waar ik met de kennis nu spijt van heb)

het kolven is niet te vergelijken met wat een baby daadwerkelijk drinkt.
en inderdaad voeden op verzoek en veel aanleggen om vraag en productie op elkaar af te stemmen..

hoe is het nu met je rug?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Er is veel gebeurd...

Ik heb een week lang gekolfd - gevoed - gekolfd. Iedere 1,5 uur was ik bezig met voeden en de melkproductie. We wogen Jeejtje voor een voeding, dan na de voeding en als ze niet genoeg had gehad weer aanleggen of bijvoeden met afgekolfde melk. Maar hoe hard ik ook mijn best deed, de productie steeg maar minimaal. Het ging niet. Totdat ik toen vrijdagsavonds helemaal overstuur zat te zijn dat ik keihard mijn best deed, inmiddels door het vele kolven en voeden mijn tepels kapot had gemaakt, maar het niet lukte om die productie goed te verhogen en ik me zorgen maakte om Jeejtjes groei en welzijn. Jerry heeft me toen de lactatiekundige nog een keer laten bellen, en zij zei toen dat ik dan maar kunstvoeding moest gaan halen. Dit kon zo niet langer.

Ik naar de Appie, voeding gehaald, thuisgekomen, Jerry gaf Jeejtje een fles, en ik kolfde ineens het dubbele van wat ik eerst kolfde.. :shock: Hoezo psychologische druk???

Waarschijnlijk ligt de basis van het 'mislukken' in de kraamtijd, ze zat al vrij rap in een ritme en ik legde haar toen zo'n 6-7 keer per dag aan. Te weinig om voldoende prolactine aan te maken. Maar aan de andere kant, dat was het maximale dat ik van mezelf en mijn lichaam na die zware bevalling en dat enorme bloedverlies kon vragen. Ik had niet meer aangekund dan dit. Ik hoop dat het bij een eventuele volgende Junior :biggrin: anders gaat en dan neem ik zeker de ervaringen van nu mee en hoop ik dat het beter gaat.

Ik ben in ieder geval blij dat ik het gedaan heb, want het is echt iets magisch. Ik had met alle liefde nog maanden lang willen blijven voeden en kolven, maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat het, nu we uiteindelijk aan de kunstvoeding zitten, ook wel verrékte makkelijk is. Vorige week kreeg ik het in mijn kop om te gaan shoppen, en ik kan dan in dit geval zonder enige druk van de klok om te kolven of te voeden tegen Jerry zeggen: 'Ik ga naar de stad, geen idee hoe laat ik thuis ben. Toedeloe!' Elk nadeel hep z'n voordeel. Ofzo.

Nou goed, sindsdien kolf ik overdag een paar keer, wat er is krijgt ze in een flesje, 's nachts krijgt ze de borst en de rest van de tijd krijgt ze kunstvoeding. Het is niet anders. Ik moest echt over iets heen, ik had zó graag géén kunstvoeding gegeven, maar ik zag Jeejtje er wel van opknappen. En onze dame woog 10 dagen later op het bureau maar liefst 450 gram meer... Ze had het echt even nodig, en eerlijk is eerlijk, ze lijkt nu toch meer tevreden, en we weten nu ook écht wat 'zware plasluiers' zijn. :lol:

Ze poept vaker, vrijwel dagelijks (hell yeah, met háár productie is niks mis 8-) zit tot halverwege dr rug soms :mrgreen: ), en huilt nóg minder dan ze al deed. En ik ben ook minder gestressed. Een stuk minder zelfs. Die druk van 'OMG!!! Ík móet nu gaan produceren want Jeejtje is van míj afhankelijk voor haar voeding! En straks moet ik weer gaan werken, hoe moet dat dan als ik zo weinig kolf! Aaaaaah!!! Het móet omhóóg!!!' die is er helemaal af en die was hoger dan ik dacht. Ik merkte pas hoe zeer ik mezelf onder druk zette toen de druk eraf was, eigenlijk.

Maar goed, met Jeejtje gaat het dus prima. Ze doet het hartstikke goed eigenlijk. Ze heeft inmiddels maat 62 en heeft sinds 2 dagen het brabbelen ontdekt. Het is zo ontzettend schattig!!! :inluv: steeds die geluidjes uit de wieg, uit de box, tegen haar knuffels, tegen zichzelf, tegen ons... :inluv:

Gisteren leek ze ook al een beetje een omrollende beweging te willen maken, dus ze is volop aan het ontdekken.

Heerlijk genieten van zo'n mooi kleintje! :inluv: :inluv: :inluv:
MILF :grin_ani:
neetje

Bericht door neetje »

fijn dat je voor jezelf een tussen weg hebt gevonden die voor jullie werkt!
een overspannen moeder heeft een kleintje ook niks aan (eerlijk is eerlijk) dus fijn dat je je rust terug hebt gevonden en lekker kan genieten..
kitten

Bericht door kitten »

Je hebt het hartstikke goed gedaan en dat doe je nog steeds! :hug: Volgende keer :mrgreen: heb je gewoon lekker geen bloedverlies, ga je in het begin nog steeds stuntelen (deed ik ook 3x) en dan gaat het als een trein lopen, dat weet ik zeker! En we willen echt gauw langskomen!! Gebrabbel... :inluv:
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik moet nog steeds op kraamvisite.... Hoe ver uit de route woon je? Oh, nee, wacht, ik had StilleWateren beloofd dat we samen zouden gaan. Bovendien heb ik al baby geknuffeld vanochtend. Bij een collega :inluv:
chell

Bericht door chell »

Ik wil de 3 J's ook weer knuffelen! En ik moet nog foto's maken!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Jaaaaa!!! chell knuffels én chell foto's!!! :static:
MILF :grin_ani:
Plaats reactie