Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
juffie
Site Admin

Re: Het Jeejtje-babytopic

Bericht door juffie »

Pfff, gedoe, die tandjes en die sprongetjes in de ontwikkeling...

Vanochtend een krijsend kind, niks was meer goed, echt diepe harde uithalen en keihard gillen. Na heel veel tijd en veel rondlopen werd ze rustiger. Getemperatuurd, maar ze had geen koorts of verhoging. Wel zag ik dat er extra bobbels in haar mondje waren bijgekomen en sommige plekken zijn wit doorschijnend. Weer meer tandjes onderweg dus. Vanmiddag was ik werken maar toen wilde ze ook al niet slapen. Jerry heeft haar uiteindelijk in de doek tegen zich aan rustig gekregen. Eventjes slapen en weer wakker.

Vanavond aan tafel had ze enorm zitten kwijlen en ze had zitten klooien met een klein stukje perzik, dus ze plakte aan alle kanten. Geen probleem, lekker in bad gaan vind ze altijd wel fijn, dat maakt lekker rozig en dan slaapt ze ook goed. Dus ik ging Jeejtje in bad doen en ze genoot met volle teugen. :inluv: Lekker trappelen en spetteren, handjes in het water en dan in de mond, alles nat pletsen, inclusief moeder en vloer ;) maar hee, who cares. Ze vond het fijn.

Na een poosje uit bad, hele ritueel van: insmeren, luier om, romper aan, pyjama aan, haartjes kammen, enzovoorts. Aankleden bij de armpjes (door mouwen doen) vindt ze maar matig, dus dat is vaak wel mopperen. Nu was ze ook nog eens ontzettend moe, dus extra mopperig. Uiteindelijk: een frisgewassen dochter met luier, romper en pyjama aan met gekamde haartjes en ingesmeerd lijfje. Helemaal goed.

Jerry had voor de fles gezorgd, dus ze kon meteen lekker flesje drinken toen we beneden kwamen. Na de fles begon het meteen mis te gaan bij het boeren; natuurlijk kwam er een gulp mee terug. Over de schone pyjama. En voor de verandering ook over mij, maar goed, ik moest toch al omkleden. Ik legde Jeejtje tegen mijn borst/schouder en ik merkte aan haar dat ze moest poepen. Dus hield ik haar lekker vast, intussen wat over haar rugje wrijvend. Ze had er last van, want ze huilde af en toe, en verkrampte behoorlijk als ze kracht zette. Uiteindelijk was ze rood van de inspanning, maar kreeg ze ook een voldane smile op haar bolle wangen. De klus was geklaard, dat was ze kwijt. Opluchting! Nou, dat was fijn, dan was ze dat lekker kwijt voor de nacht. Mooi, zou ze daar in ieder geval niet de hele nacht in liggen als wij het niet meer zouden merken. Ze begon te gapen en in haar oogjes te wrijven. Slaap! Geen probleem, even verschonen en naar bed.

Ja. Niet dus.

Tot halverwege haar rug zat ze onder de poep. Zijzelf, maar ook de romper, het pyjamajasje en ook de hoes van het aankleedkussen. Ik kon alleen nog maar heel hard lachen. Godsamme, wat een dag zeg!
Dus weer uitkleden, in haar blootje naar boven waar het bad nog stond, even overwogen om haar er weer in te doen, maar het was teveel afgekoeld. Natuurlijk smeerden we het aankleedkussen boven óók onder de poep in een fractie van een seconde, dus die hoes moest ook vervangen worden. Niet in bad dus, maar wel even met een nat washandje de boel weer gewassen, weer luier om, schone romper, en toen de slaapzak in. Natuurlijk spuugde ze toen weer even, maar we voorkwamen nét dat het haar oor en haar haartjes inliep. Jerry kleedde haar aan terwijl ik de meuk opruimde. Vloer dweilen, was verzamelen, bad legen, enzovoorts.
Door al het gedoe was Tante Pollewop natuurlijk weer zo fris als een hoentje en zat ze volop te lachen en te spelen. Na tig keer kiekeboe spelen begon toch de slaap te winnen en na het voorlezen van een Dikkie Dik verhaaltje, een dikke kus en de tingeltangel van de mobile viel ze als een blok in slaap.

Nu ligt er nog een stapeltje textiel met vieze vlekken te wachten totdat ik die ga verwijderen. Heel fijn.

Maar je krijgt er wel heel veel voor terug! ;)
MILF :grin_ani:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Tot halverwege haar rug maar? Dat valt toch wel mee? Pas als ze van tenen tot kruin onderzit, dan heb je reden tot klagen

*Achter de bank dekking zoekt* :clown:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Hahaha wat een dag juffie!
En nog een tip voor in de doek: blijven lopen werkt meestal juist beter dan stil blijven zitten. Wel jammer voor degene die draagt :P
Ik heb nu nog steeds dat als ik alleen (zonder kind in draagdoek) bij de bushalte sta, dat ik soms sta te wiegen. Want stilstaan was(is) met kind in draagdoek meestal geen goed idee. Gewoon blijven bewegen :-)
kitten

Bericht door kitten »

juffie schreef:Maar je krijgt er wel heel veel voor terug! ;)
:schater:
JerryM

Bericht door JerryM »

Ik had eerst een beetje rondgelopen, en toen gaan zitten, ze sliep lekker door hoor, toch zeker 1,5 tot 2uur. Ik heb lekker engels voetbal gekeken ondertussen, want bewegen was juist gevaarlijk.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
madeleine

Bericht door madeleine »

Wow wat lieve mama & papa..
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

juffie schreef:Is dit van voorbijgaande aard, of blijf ik de rest van mijn leven zo'n emotioneel wrak? :nopompom:
Het wordt minder hoewel kinderen een gevoelig onderwerp blijft. Je eigen en andersmans kinderen.
colet

Bericht door colet »

"Gelukkig!" zuchtte ik lachend toen ik je verhaal las. Ik herinner mij namelijk nog jullie gezichten toen ik vertelde/waarschuwde over luiers verschonen en dat het dan tot halverwege de rug zit. Dat je dan bij het uitdoen van de romper kunstjes uit moet halen om de poep NIET in de haren te vegen.
Hihi en nu had je het nog niet eens over diarree :lol:

Fijn dat jullie het samen konden oplossen! Dit zijn ook waardevolle anekdotes voor later, net zo goed als het eerste lachje enzo. |Kinderen kunnen onwijze lol hebben om het werk dat ze vroeger onbewust veroorzaakten.
"écht? Heb ik dat écht gedaan vroeger?" :schater:
JerryM

Bericht door JerryM »

Zucht... Zit ik te lunchen, en m'n serie te kijken, kreunt mevrouw er doorheen... Dit zou mijn ontspan moment moeten zijn, dame!
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

:aai:
MILF :grin_ani:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

O jee... ze heeft waarschijnlijk net via een geheim kanaal vernomen van de "babies resistance movement (BRM)" berg je maar, je rustige dagen zijn geteld!!!!!!!!!
Het actieplan bestaat uit : Diareeluiers op het verkeerde moment, heel langzaam tandjes en kiesjes krijgen, niet willen slapen als het moet, en het uitspugen van eten net precies op die ene mooie schone trui of blouse. :nopompom:
*gebeurd vaak rond deze leeftijd, minivita had zich ook aangesloten*
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik had een keer een super mooie, nieuwe, limited edition draagdoek. Zilvergrijs, met ramie en zijde (dus moeilijk wasbaar :P) en toen ik die voor het eerst buiten ging uitproberen, besloot Erwt1 ook om poep tot aan zn rug te creeeren. Door zn kleertjes heen, zo een bruine poepvlek op mn geweldig mooie nieuwe, moeilijk wasbare doek! Whaaa! *Grin*
Gelukkig heb ik die vlek er nog uitgekregen :P En vorige maand die doek met vette winst verkocht :P
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

ruby-vita schreef:O jee... ze heeft waarschijnlijk net via een geheim kanaal vernomen van de "babies resistance movement (BRM)" berg je maar, je rustige dagen zijn geteld!!!!!!!!!
Het actieplan bestaat uit : Diareeluiers op het verkeerde moment, heel langzaam tandjes en kiesjes krijgen, niet willen slapen als het moet, en het uitspugen van eten net precies op die ene mooie schone trui of blouse. :nopompom:
*gebeurd vaak rond deze leeftijd, minivita had zich ook aangesloten*
En die actieplan is als ze niet te diep in BRM zitten :mrgreen:

Overigens zijn alle leden van BRM goede dubbelspionen: net voordat je ze ontmaskerd gaan ze zodanig lachen en kieren dat je spontaan alles vergeet (of vergeef) van de BRM :lol:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Natya heeft helemaal gelijk, als ze echt diep in de organisatie zitten dan gooien ze ook nog eens hun zorgvuldig opgebouwde ritme expres door de war, door gewoon wakker te blijven als ze moeten slapen en vice versa, en vinden ze alles wat ze daarvoor wel leuk of troostend vonden ineens veels te kinderachtig en moet het allemaal anders! Vonden ze eerst de geprakte worteltjes lekker? Nou, grote kans dat ze het ineens een gore hap vind hoor!
Hoe het dan anders moet , ja...dat vertellen ze je niet die kleine wispelturige monstertjes, dat moet je lekker zelf uitzoeken!

Op den duur loop je gewoon achter de feiten aan zeg maar.Je kindje ( ondertussen al een gewaardeerd lid van de BRM) doet wel afhankelijk en hulpeloos, maar dat is gewoon een valsstrik om ervoor te zorgen dat je nog meer van ze gaat houden en je belangrijk voelt.
Pfoeh, breek me de bek niet open...uiteindelijk is minivita uit de organisatie geknikkerd omdat ze te weekhartig was en het niet meer aan kon zien mij te zien lijden.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Daarnet hebben we het concert van Adèle gekeken. Maar niet zomaar... Ons Jeejtje lag in alleen een luier op mijn blote buik. Heerlijk dat huid op huidcontact, zo dat knusse coconnetje van samen onder een dekentje. Haar handjes die mijn arm en buik kriebelden. De oogjes die langzaam maar zeker dichtzakten nadat ze nog heel lang door kleine spleetjes naar me bleef kijken.
Ik werd er helemaal emotioneel van, voelde weer even heel helder welke rijkdom en wat een groot geluk ik daar op mijn borst had liggen. Ik pinkte een traantje weg.

Totdat Adèle 'Make you feel my love' begon te zingen. Met het intro werd het traantje al tranen en gedurende het liedje heb ik even ontzettend gehuild. Van ontroering. Van geluk. Van liefde. :inluv:
Ik hou zo ontzettend veel van ons kleine meisje! :inluv:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UJ3BAvFEmbk[/youtube]

When the rain
Is blowing in your face
And the whole world
Is on your case
I could offer you
A warm embrace
To make you feel my love

When the evening shadows
And the stars appear
And there is no - one there