Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Sayaatje

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Sayaatje »

Pff pech voor die ouders zou ik zeggen? Verantwoordelijkheid van hun kind zelf, en je hebt de her nog.
cinderella

Bericht door cinderella »

T'is nogal een aso, die zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen, dus dat lost ie verbaal wel op, met veel gezeik, en nog net niet meer. Maar pa verwacht nu dus dat ik terug bel. Niet vandaag dus.
En waarom moet op deze dag (kwart over 8 tot half 7 gewerkt, daarna snel eten achter de kiezen gewerkt en rondje "Evy gedaan", en ben nu kapot) de buurvrouw om 11 uur nog eens gaan stofzuigen. Dat doet die koe elke keer zo laat, terwijl ze een stel koters in huis heeft die nog moeten leren lezen op school. Nou weet ik wel dat ze moslim zijn, maar kan ze nou echt niet eens een christelijker uur uitzoeken om dat te doen? Ik ben moe en het is hier zo gehorig dat dat lijkt dat het hiernaast op de slaapkamer is. Zou me ook niet verbazen dat ze boven niet eens een ondervloer hebben dat wel verplicht is. Ik hoor hier alles, en kan ruzies zowat woordelijk volgen, ik kan het alleen niet verstaan.
toen doet er nu niet meer toe
Pluu

Bericht door Pluu »

Bah. We wilden een pakket met internet, bellen en tv in 1, om geld te besparen. Komt dak met het idee om het bij XS-4-ALL te nemen, waar de pakketten duurder zijn dan bij veel andere (goedkopere) providers. Maar dan heb je ook wat, horen we van iedereen, de service zou ook beter zijn. Noujah, OK dan maar, als we betere waar voor ons geld krijgen gaan we er iig op vooruit.

-ruim op tijd aangevraagd, alsnog een paar dagen zonder internet gezeten. Noujah, stiekem op het netwerk van de buren dan...
-inkomend bellen kan pas de 12e worden opgeleverd, terwijl we per 1 april het pakket hebben afgenomen. Lekker, voor een maatschappij met zogenaamd zoveel service
-mijn nieuwe verbinding die gisteren pas is opgeleverd (ipv 1 april toen ons abonnement in ging) lag er nu alweer af. Geen idee hoe ik die ellende opnieuw opgestart krijg. Met die onmogelijk lange sleutel die bijgeleverd werd en die de XS-4-ALL meneer niet wilde wijzigen naar iets korters? Zit nu weer te piraten op het netwerk van de buren.

Kortom, fail voor XS-4-ALL

:| :| :|
Pluu

Bericht door Pluu »

OK, het herstellen van mijn verbinding was makkelijker dan ik dacht, ik hoefde het ellenlange password niet opnieuw in te typen en volgens dak had ie het binnen een seconde geregeld door ergens op te dubbelklikken. Dus misschien mopper ik te hard op XS4ALL en ligt het aan mijn (gebrek aan) computerskills.

Dak ziet nu ook op twitter dat XS4ALL gereageerd heeft op een moppertweet van hem, met een mogelijke oplossing voor het feit dat we een paar dagen zonder internet zouden zitten, terwijl hij nieteens zelf had geklaagd naar hen toe (alleen óver hen). Hij had de reply niet gezien dus we hebben niets aan die oplossing gehad (en doordat de buren een open verbinding hadden was het niet nodig), maar ze kwamen toch wel zelf met een oplossing, dat is eigenlijk wel weer heel tof van ze. Dus misschien zit er toch wel iets van waarheid in die legendarische service...

Alleen dat inkomende bellen staat nog steeds op 12 april. Maargoed, dat kan ook nog liggen aan KPN die dwarsligt, dat weet ik niet..
Voleuse

Bericht door Voleuse »

twitter erover? ;)
Ik had ook goede dingen gehoord over xs4all...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pluu

Bericht door Pluu »

Zencart spoort niet!!!!!

Een uur bezig geweest om uit te zoeken waarom het totaalbedrag van een lijst met producten afwijkt van de optelsom van de product-totalen. Mijn webshopsoftware van mijn fourniturenshop had ineens 0,99cent teveel berekend, en normaal maken computers geen domme rekenfouten. Dus ik in paniek.. ook al gaat het maar om 0,99 cent, mijn webshop moet gewoon geen malle onverklaarbare dingen doen, want wie weet hoeveel foutmarge er op gegeven moment in mijn administratie kruipt als mijn webshop dat soort grapjes structureel gaat uitvoeren?? :panic: :panic: Dus ik zoeken, zoeken, zoeken of die fout vaker voor kwam en of ik hem kon verklaren..

Wat blijkt nu? Ik geef 30% hoeveelhedenkorting op bepaalde mini-studs, per 100st.

De normale prijs is 0,15 cent per stuk, de nieuwe prijs zou dan dus 0,105 cent per stuk zijn, maar dat kan mijn shop niet netjes in het lijstje kwijt dus die maakt er voor het gemak als weergegeven prijs 0,11 cent per stuk van. Voor het berekenen van het totaalbedrag gebruikt ie nu de afgeronde prijs van 0,11 cent per stuk x aantal, voor het bedenken van de totale productprijs gebruikt ie de normale prijs x aantal x korting. Op 200 stuks 1 euro verschil.

Of 0,99 cent om precies te zijn, want ergens heeft mijn shop ook nog bedacht om een afrondingsfout van 1 cent te maken waar ik écht geen verklaring voor kan bedenken. Ik vermoed dat die ene cent iets met de btw te maken heeft, afrondingsfoutje, maar blijf het bizar vinden om ineens uit het niets 1 cent ergens vandaan te toveren. :shock:

Volgen jullie het nog? Waarschijnlijk niet. In ieder geval, zwaaaar irritant. Beuh, grrrbl, en ik was juist zo blij met de functie "hoeveelhedenkorting" zodat ik op kleine goedkope fournituurtjes korting kan geven als mensen ze direct per veel bestellen. :nopompom: BAH! Maar als de totalen telkens niet gaan kloppen dan moet ik die functie weer uit zetten :nopompom:

Gelukkig heb ik die hoeveelhedenkorting wel pas gisteren ingevoerd. Had hem al wel eerder gebruikt met kleinere aantallen maar dan geeft ie dit soort afrondingsfouten niet. Dus iig is het niet al maaaaaanden ongemerkt mis gegaan.
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Echt wel iets om vreselijk de zenuwen van te krijgen!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

eh.. 0,99 cent moet zijn 0,99 euro?? misschien wel klein verschil als je je boekhouding kloppend wil hebben?:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Pluu

Bericht door Pluu »

0,99 euro idd. En daz best een bedrag op een totaalbedrag van 21 euro (dat dan dus 22 euro wordt).

Nu ik weet waar het aan ligt kan ik het oplossen, maar het is wel flink stressen als je computer ineens zo'n rekenfout maakt en je weet niet waar het aan ligt en of het vaker gebeurt. :shock:

En ik weet dus nog niet hoe ik het moet oplossen zonder die hoeveelhedenkorting weer af te schaffen, en dat vond ik net zo'n fijn middel om te bevorderen dat mensen wat grotere zakjes tegelijk kopen van dergelijke fournituurtjes.
JerryM

Bericht door JerryM »

zencart heeft toch wel een forum ofzo ergens? leg het daar voor.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Pluu

Bericht door Pluu »

Kan er niets over vinden, had al gezocht. Afijn, ik ben allang blij dat ik heb gevonden waar het probleem zit, zodat ik me iig niet druk hoef te maken dat er ineens spontaan ongemerkt fouten ontstaan.
JerryM

Bericht door JerryM »

mss is het nog niemand opgevallen. Je zal er over moeten posten, dan kunnen ze je helpen
http://www.zen-cart.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Blegghhh! Vannacht is Middelste ziek geworden en heeft vanaf de hoogslaper naar beneden gekotst. Alles zat onder, de kleren die er lagen, de muur, het bed zelf, het trappetje en -ocherm- Gertje de hamster. Gelukkig was dat babyhamster Kareltje die ernaast stond bespaard gebleven. Ook Oudste, die in hetzelfde bed lag, was nog schoon. Die heb ik eraf getild en in Jongstes bed gelegd (die op een luchtbed lag, want dat was spannender). Middelste onder de douche en ook Gertje maar even laten douchen - je moet wát. Vervolgens leonietje bij Heerscher in bed gestuurd, want die lag in Middelste d'r bed. Middelste in haar eigen bedje, Gertje met extra wc papier in het transportkooitje en ik op een snel van zolder gehaald luchtbed ernaast. Ik wist dat dat luchtbed lek was en langzaam leeg zou lopen, maar de goede kon ik niet vinden...

Dus niet geslapen, enorme pijn in mijn heupen, koud, koud, koud... :cry: halverwege de nacht Gertje de gang op gebonjourd, want die was druk het transportkooitje aan het verbouwen. Nog steeds niet meer dan gedoezeld... Maar de volgende ochtend wel op moeten en de kamer verder schoon moeten maken, de kooi volledig afsoppen, een kotswas draaien. Ik kon wel janken, zo moe, zo moe! En nu ook nog ongesteld geworden, 2 dagen te vroeg. Kon er ook wel bij...

Nou, van alle lasten van poly, dit is een plus! 3 engelen om me heen die me hielpen met soppen, kooipuzzelen, koffie en knuffels!

Bah, bah, bah... Is het al bedtijd...? :(
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Holy heck, wat een rotnacht! Gelukkig van de koffie en knuffels, dat helpt.
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik moest wel even lachen dat zelfs de hamster onder zat... als het mis gaat gaat het goed mis. Murphy in da house!
Lange leve supportroops dan :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie