Ik ga een dappere poging wagen. Want gisteren iets meegemaakt... We waren aan het spelen, hij heeft daar een kamertje voor en ik was vastgebonden, geblinddoekt met zo'n spreidstang.. Even voor het beeld he, ik kon niet veel kanten op. Net lekker begonnen eigenlijk en opeens word ik niet goed.... misselijk, zweet dat uit breekt, hyperventileren, ik denk dat ik ga flauwvallen. Paniek want ik kan nix. Hij vangt me op, maakt me los, praat zachtjes op me in... zegt dat het niet uitmaakt, omdat ik toch wel lief ben (dit subje voelde zich nogal schuldig), legt een deken om me heen gaat achter me zitten en slaat zijn armen om me heen, steekt een peukje voor me op, glaasje water erbij en heeeel veul knuffels.gerrie schreef:Aanvullende vraag van mijn kant:
Hoe kan je je nou veilig voelen terwijl je vastgebonden bent?
En hoe kan je iemand pijn doen uit liefde?
Ik begrijp dat deze vragen makkelijk gesteld, maar moeilijk te beantwoorden zijn. Alvast bedankt voor het proberen uitleggen iedereen!
Daarom voel ik me veilig als ik vastgebonden ben, omdat ik hem vertrouw en ik weet dat hij goed voor me zorgt.
Het mooie van subben is voor het alles los kunnen laten, niet meer hoeven nadenken, bevrijding en je veilig voelen, geen 'appearences' om op te houden. Ik word ook veel eehmm kinderlijker. In het dagelijks leven ben ik nogal eehm dominant. Ik vind het niet makkelijk om in de submood te komen. Het proces om daarin te komen is ook interessant, het tegen jezelf knokken, wel willen loslaten en soms niet durven.
Hoe kan je slaan uit liefde? Tja, dat moet je hem vragen (ervan uitgaande dat dat bij hem in het spel is natuurlijk, zolang kennen we elkaar nog niet). Ik krijg geen 'straf', hij heeft geen aanleiding nodig om me te slaan. Op een gegeven moment vindt 'ie me lief, en hij vindt het lekker om mij te slaan. Mijn mentor (da's ook een Dom, maar dan een andere) noemt het 'pijnkozen'. Dat vind ik een mooi woord.
Ik ben ook maso. En afhankelijk van de situatie schijn ik zelfs een vrij hoge pijngrens te hebben. Maar om heel eerlijk te zijn bij mij is pijn gewoon pijn, en het doet gewoon zeer, kan het niet mooier maken. Wat heel erg fijn is, is de reactie van mijn lichaam erop. De warme gloed die na een slag door je lichaam trekt, op een gegeven moment ben je suf gemept en maakt het allemaal niet meer uit. Is mijn lijf alleen nog maar een verzameling van warmte, dan word ik ook pas echt subbig. Heb ik me eraan overgegeven.
Het grappige is dat deze nieuwe mijnheer, helemaal niet zo'n Dom is als je misschien als 'standaard' zou verwachten. Heeft niets met regeltjes, of dat je voor hem op de knieën moet zitten, en juist bij deze mijnheer voel ik die behoefte meer en meer..
Tot zover het verwarrende relaas, ik heb geen idee of je hier iets aan hebt.