tweedehands auto
- Peter^
- Contacteer:
Re: tweedehands auto
Ik ga ook de uitdaging aan om voor 10 feb een andere auto te gaan kopen. Heb al veel uitgezocht.
Zit nu met de afweging: "Versnelling" of "Automaat".
Ik rijdt veel in de stad en weinig op snelweg. Wat zijn voor- en nadelen van keuze voor één van de twee?
Zit nu met de afweging: "Versnelling" of "Automaat".
Ik rijdt veel in de stad en weinig op snelweg. Wat zijn voor- en nadelen van keuze voor één van de twee?
Geniet van de positieve momenten.
Automaten zijn in de regel ook zwaarder, waardoor je net in een hogere tariefklasse voor de motorrijtuigenbelasting terecht kunt komen, ten opzichte van hetzelfde model in schakeluitvoering. En als de automaat defect is, kun je beter gelijk een andere auto kopen, waar je bij een schakeluitvoering nog kunt overwegen om de versnellingsbak te laten vervangen. Wij hebben twee automaten gehad, met veel plezier, maar nu ik praktisch nooit meer file rij, mis ik de automaat ook niet echt.
- Ravelijne
Mijn ex vond automaat ontzettend fijn toen hij daarop overging: hij kwam veel minder moe thuis. Was ook omdat dat een auto met een hele stille motor was, dus minder herrie, maar ook door de automaat wat gewoon een hoop (vooral ook mentale) inspanning scheelde. Hij had jaren probleemloos schakel gereden, maar hij vond het toch wel erg lekker.
Zelf lijkt een automaat me ook wel eens fijn. Maar ik ben bang als je erna terug naar schakel zou overgaan of dat nog wel lukt dan na jaren automaat te rijden?
- eireann
- Site Admin
Volgens mij is schakelen als fietsen. Als je gelijk na je rijbewijs een automaat gaat rijden misschien niet, maar als je al wat kilometers onder de banden hebt, denk ik niet dat je dat verleerd
**Self Rescuing Princess**
- Crownless
Ik denk dat dat zo in je spiergeheugen is ingesleten dat dat vanzelf terug komt. Maar het is wel raar. Op vakantie heb ik een keer een huurauto gehad met automaat, na twee weken voor het eerst weer in mijn eigen auto was ik wel een paar keer verbaasd waarom de auto zoveel toeren maakte en sloeg ie ook af bij het stoplicht want hij stond nog in de drie..
Het voordeel is dat een schakelauto laat weten dat je iets vergeet, dus je moet wel
Ninja'd door Anne
Het voordeel is dat een schakelauto laat weten dat je iets vergeet, dus je moet wel

Ninja'd door Anne

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Ook dat is persoonlijk denk ik. Ik weet wel dat Dacrael tot de laatste dag heeft lopen mopperen op zijn automaat, hij kon er maar niet aan wennen. Maar hij is ook nogal van het *ahum* stevig rijden. Snel optrekken, laat schakelen, hoge toeren. Typisch een lease-rijder, auto van de zaak. De automaat raakte daarvan helemaal over zijn toeren (hihi, pun!) en ging juist niet snel, want dan schakelt hij slechter. De enkele keer dat ik erin reed, luisterde de auto wel braaf.
Maar ik schakel in een niet-automaat al vroeg en rij erg zuinig, dus automaatje en ik waren wel goede maatjes.

- Crownless
Lol @ pun. Ik ben ook een rustige rijder met vroeg schakelen. Dus automaat en ik waren ook best vriendjes. Bryan mopperde wel dat ie het saai vond. Mijn vader vindt het juist weer heerlijk, om ff te voorkomen dat het zo'n mannen/vrouwen ding wordt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Ja, jij hebt inderdaad meer Dacraels rijstijl. 

- cinderella
Ben ik de enige die gewoon het roeren met die pook een lekker gevoel vindt?
toen doet er nu niet meer toe
- juffie
- Site Admin
Je kunt met een automaat ook gewoon handschakelen, pook een tikkie naar rechts geven en dan schakelt ie ook op. Kun je alsnog een beetje valsspelen en sportiever rijden. 

MILF 

- juffie
- Site Admin