Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Peter^
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Peter^ »

Crownless schreef:Er klopt hier iets niet... waarom kan ik het niet gewoon zelf fixen?
Omdat je net als veel anderen een mens bent. Veel mensen (ook al hoor je ze daar niet over) hebben in hun leven momenten, waarop ze het even niet allemaal meer zelf kunnen fixen. De één moet wat langer wachten op professionele hulp daarbij dan de ander. Ook zijn er mensen die in zo'n periode even het idee hebben, dat ze er alleen voor staan. Alle positieve/steunende berichten van anderen dringen niet erg tot hen door. Als ik de steun berichten hier op het forum lees, zijn mensen bij je (situatie) betrokken. En ik denk dat je ook wel pb met deze strekking krijgt.

Ik denk je genoeg te kennen, dat je een sterke en intelligente volwassen vrouw bent die hier weer boven op komt.

Heel veel sterkte!
Geniet van de positieve momenten.
dbj

Bericht door dbj »

Voleuse schreef:http://marijkespraktijken.nl/2010/11/re ... diagnoses/

Achter deze link vind je een specifiek artikel over de DSM, dbj. Misschien goed om zelf te lezen (het is heel begrijpelijk geschreven), maar ook wat jerry zegt, uitprinten en aan je psych geven.
Dank je wel Voleuse. Vraag me desondanks hardop af of die achterlijke kutwijf trut gevoelig is voor hetgeen erin staat...
Van mij mag ze per direct met vervroegd pensioen :yes:
Crownless

Bericht door Crownless »

Vast niet, want dat artikel gaat niet over de DSM. Deze is nuttiger http://www.tic-mayday.org/lezing_dsmiv_en_icd10.htm

Vraag een second opinion.
Neem contact op met een cliënten belangen vereniging
Neem iemand die je vertrouwt mee naar de volgende afspraak
Vraag om een kopie van je dossier. Ze zijn verplicht het je te geven.
Vraag of ze in de jaren zeventig ook homo's zou hebben laten opnemen, omdat het toen nog in de DSM stond.
Als zij van de DSM is, vraag naar de GAF-score http://nl.m.wikipedia.org/wiki/GAF-scor ... ected=true en vraag om uitleg hoe de jouwe tot stand is gekomen en in welke mate bdsm volgens haar bijdraagt aan die score.
Breng al je sm spullen naar een vriend of stop ze in een grote tas in een kluisje op het station voor dat huisbezoek en haal ze later op.

Ik weet niet hoe of wat er in je dossier staat, en wat de reden is dat je verplicht die behandeling hebt, dus ik kan niet beoordelen in hoeverre zij gelijk heeft in haar gedachtegang. Maar ik wil best je dossier inzien en het voor je 'vertalen' indien nodig.

@ peter: Dank je, je bent lief :kiss:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Verdikkeme Crownless... en dan nog vraag jij je af of jouw bijdrages wel nuttig zijn, of iemand jou wel leest, of men wel 'iets aan je heeft'???? Lees eens wat je doet meis!!! bekijk al je bijdragen eens als van een buitenstaander en probeer eens in te zien hoe waardevol ze zijn!!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
brabbeldasje

Bericht door brabbeldasje »

oke hoe achterlijk dit ook mag klinken...
mijn hamstertje is dood.... niet gertje maar lummeltje
ik had toen ik uit het ziekenhuis kwam nu dik 3 jaar geleden 3 hamstertjes gekregen, snowy, kareltje en lummeltje... dwerghamstertjes dus die worden 2/2en een half jaar...de andere werden dat ook en zijn tijdje geleden al overleden... maar lummeltje niet....lummeltje bleef leven... en hij was echt ziek...hij was blind, doof en zijn linker achterpootje werkte niet meer... ook kon hij zich niet meer verzorgen want hij was gewoon stok oud... hij liep langzaam en vaak moest ik hem een zetje geven om in zijn voerbakje te komen.

maar hij liep nog in zijn ratje elke dag weer...trainde...en ook al at hij niet veel meer...hij bleef maar trainen... hij was zo sterk.... en toen een week geleden het botje door de huid van zijn knietje kwam zetten...dachtik ooh nu heeftie pijn...en nu moeten we er een einde aanmaken maar hij keek me echt zo aan van...ne joh...dit kan ik wel hebben :)

dus laten leven...en vanochtend...na een best lange tijd van denken hij gaat bijna dood (daarom had ik gertje ook gekregen voor mijn verjaardag) is hij dan eindelijk overleden...vondem vanochtend in zijn huisje..in het warme wol weg gekropen...en...nouja... ik ben verdrietig... dat beestje is met me door moeilijke tijden gegaan...en ook al ist zon klein beestje... ik was aan em gehecht.
en hij was de laatste van de 3... nu heb ik gertje gelukkig nog :) en die heeft prima door dat ik een knuffeltje nodig heb :) nouja moest dit even kwijt... ik mis mijn lummeltje.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

van elk dier, hoe klein ook, heb je verdriet. Dus je mag best verdrietig zijn. Maar laat het verdriet niet het geluk wat je had met lummeltje overschaduwen.
Innocent

Bericht door Innocent »

Ah Brabbeldasje, wat sneu! Ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig van bent. Een heeele dikke :hug: voor je!
dbj

Bericht door dbj »

Crownless schreef:Ik weet niet hoe of wat er in je dossier staat, en wat de reden is dat je verplicht die behandeling hebt, dus ik kan niet beoordelen in hoeverre zij gelijk heeft in haar gedachtegang. Maar ik wil best je dossier inzien en het voor je 'vertalen' indien nodig.
Zo, dat is een heel verhaal.
Weet je, dit gaat nu meer de privékant op en het lijkt me niet zo zinvol om daarmee op het forum verder te gaan.
En besef je wel hoe dik mijn dossier al is?? Onderzoeksresultaten, rapportages, etc. heb ik gewoon in huis en dat is al een map vol 8-)
Neem maar ook van mij aan dat ik gister behoorlijk verbaal agressief geworden ben naar die trut; nee geen scheldwoorden gebruikt.
Ik ben geen deurmat hoor en zéker niet wanneer men denkt alles beter te weten omdat men 'hulpverlener' is :shutup:

wordt vervolgt...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Toch denk ik niet dat de negatieve houding waarmee je in dit process staat je helpt dbj, negativiteit helpt niet om mensen van mening over je te laten veranderen. Verbaal aggresief tegen haar, hier de hele tijd op haar vloeken... Straks wil ze je jou net zo min helpen als dat jij geholpen wilt worden, maar het is toch verplicht zeg je. Ik zou maar proberen er het beste van te maken!
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Awwww, lummeltje dood. Hij heeft nu geen pijn meer, brabbeltje. Knuffel!
dbj

Bericht door dbj »

eireann_S schreef:Toch denk ik niet dat de negatieve houding waarmee je in dit process staat je helpt dbj, negativiteit helpt niet om mensen van mening over je te laten veranderen. Verbaal aggresief tegen haar, hier de hele tijd op haar vloeken... Straks wil ze je jou net zo min helpen als dat jij geholpen wilt worden, maar het is toch verplicht zeg je. Ik zou maar proberen er het beste van te maken!
Vind je het vreemd dat ik zó reageer op iemand die zulke negatieve houding erop nahoud t.a.v. BDSM? En dan notabene een hulpverlener...
Je mag toch wel verwachten dat zo'n iemand een neutraal standpunt inneemt.

Probleem is bij mij dat ik sociaal-niet-zo-handig-ben in verschillende situaties en heb daar op zich voldoende ondersteuning bij.
Maar zodra het gaat op het gebied van seksualiteit (in de ruimste betekenis) dan wordt er ineens de andere kant op gekeken, danwel mijn interesse daarin veroordeeld omdat ie "afwijkt van een standaard"; wat die "standaard" dan ook mag zijn :confused:

Om een idee te geven waar ik tegenaan loop, kijk in deze aflevering naar de jonge vrouw. Daarin zijn opvallend veel overeenkomsten te zien met mijzelf; zelfde diagnose ook trouwens ;)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik vind het niet vreemd, en ik snap je frustratie er in, maar het helpt je niet... En andermans acties kan je niet beïnvloeden die van jezelf wel, die mevrouw snapt het wel niet, maar onbegrip naar haar toe en frustratie en agressie gaan dat beeld echt niet beter maken... Succes iig
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Dus je hebt Asperger? Of ADD? Of beiden?

Ik vermoed in ieder geval Asperger omdat je het steeds hebt over 'sociaal aangepast' e.d.

Klopt dat?
MILF :grin_ani:
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

grr, ben mijn post kwijt. Maar zelfs met ADD en/of Asperger is te leven. Bekijk het gewoon positief dan wordt het al een stuk makkelijker. En nee, dat zal niet altijd even gemakkelijk zijn, maar een ander kan jou niet veranderen, dat moet je zelf doen!
dbj

Bericht door dbj »

juffie schreef:Klopt dat?
:yes: :zweepje: Helaas wel, ja.
Er is wel een verschil in leeftijd, ik ben 35+ :pukey:
Plaats reactie