Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
colet

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door colet »

Midi zit een beetje sippig, dan wel boos naast me. Zij ging boodschapen doen met mijn moeder, bij winkel X zegt midi: oh, hier heb ik ooit nette kleren gekocht toen papa opnieuw ging trouwen.
Mijn moeder: Ja, dat kan best, maar dat is al zo lang geleden. Je vader leeft al paar jaar niet meer en M. is al met een nieuwe man.

Midi was lamgeslagen en is nu verdrieitg/boos. Ik snap het ook niet....al zou je dat denken en je afvragen waarom midi het er nog over heeft, dan nog.......
eireann
Site Admin

Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door eireann »

Wat is je moeder een naar mens zeg!
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja. Wat een kreng!
MILF :grin_ani:
kitten

Bericht door kitten »

Jeumig! :shock: Heb je haar erop aangesproken wat een kwetsende opmerking dat is? Arme Midi... :(
nijntje

Bericht door nijntje »

Heeft je moeder misschien een beperking dat ze zulke basale dingen niet ziet/weet?
colet

Bericht door colet »

Wat wel erg meespeelt is dat mijn moeder het eigenlijk wel prima vond dat hij niet meer leeft. Ze wil al jaren niet begrijpen/begrip opbrengen voor het verdriet/rouwproces van de meiden. Daar heb ik al vaker over gepraat.
En de meiden zijn belangrijker, maar dat ik er verdriet om had was al helemaal stom van mij. Enz. Ik zal niet typen wat er gezegd is.
Ik ben mijn verdriet en mijn verbazing dat ik verdriet had weg gaan stoppen, omdat ik het gevoel kreeg dat het niet mocht.

- springt zes stappen verder -
Hoe dan ook.....ik ben blij dat jullie duidelijk zijn in dat dit niet kan.
Goh, mijn moeder moest eens weten.....Er zijn heus nog momenten dat midi of maxi heul erg verdrietig is om het verlies van hun vader.
Midi was tijd terug toch erg bezig met de mogelijke reden van zijn dood? Nou, dat werd ook hardvochtig afgekraakt door mijn moeder.
En als er iemand is die echt heeft om af en toe het lastig te vinden om te dealen met hun verdriet en vragen, dan ben ik dat! Punt. En ik zeg niks lelijks of zo, blijf begrip tonen.

Al heb ik er wel eens moeite mee. Ik vind het namelijk soms best een opgaaf om bv naar begraafplaats te gaan. Dat vergt namelijk zoveel van midi....wat zij niet goed kwijt kan nog, dus daarmee van tevoren, eenmaal daar en naderhand een enorm beroep op mij doet.
En er zijn dagen dat ik iets minder ruimte in mijn hoofd en gevoel heb om extra te geven aan haar.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

T is niet makkelijk om je kinderen in zoiets bij te staan....
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Nee, idd. Hoe zwaar het ook is, het helpt haar wel. Dus zelfs als je het niet altijd trekt, dat wat je wel trekt (al is het soms maar je mond houden) helpt haar!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Kun je niet een keer je moede terug afbekken?
MILF :grin_ani:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

:hug: voor colet.

Waar ik even over wil ranten: slechte tattoo's.
Ik kan er niet tegen. Dan laat je iets voor de rest van je leven op je lijf zetten. Het maakt niet uit wat. En dan ga je naar een vent die vanuit zijn huiskamer werkt?? Ik kan dat niet begrijpen. Natuurlijk, het is niet mijn probleem, het staat niet op mijn arm, maar als je een gedrocht online post wat zelfs ik beter zou kunnen doen dan moet ik toch echt heeeeeeeeel erg op mijn handjes gaan zitten!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Eigenlijk zou morgen de nieuwe transgenderwet worden aangenomen. Het stond als hamerstuk op de agenda van de Tweede Kamer. Die wet houdt in dat ik zonder operaties en andere inbreuken op mijn grondrechten het juiste lettertje in mijn paspoort kan krijgen. Maar nu heeft 'mijn' belangenorganisatie toch parlementsleden aangespoord om te gaan debatteren. De behandeling van die wetswijziging is nu weer voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Ik heb er niet veel belang bij om te debatteren. De wet is al wat aangepast en versoepeld sinds het eerste voorstel. Die deskundigenverklaring ga je er de komende twintig jaar echt niet uitkrijgen. Daar zorgen de Gristenen van de CU en SGP en de Xenofoben van de PVV wel voor. Want stel je voor je zou mensen in hun waarde laten en vrijheid gunnen. Dat kunnen die partijen niet hebben. Die wet was voor mij voldoende voor nu. Ja, het Argentijnse model (formuliertje, stempeltje op gemeentehuis, leges betalen, nieuw paspoort) is veel beter. Maar dat halen we toch niet. Daarvoor is er te weinig interesse van de progressieven en te veel weerstand van de conservatieven. Had gewoon deze wet laten aan nemen, konden we weer een jaar of wat vooruit met een acceptabele wetgeving.

Maar nee, er zijn een stelletje verzuurde mutsen die niets anders doen dan afgeven op het VUmc en het Genderteam aldaar. Van die extremisten die alle redelijkheid kwijt zijn en in regelrechte haat vervallen omdat ze hun dokter niet mogen of ze de wachtlijst te lang vinden. Die moeten het politieke proces weer eindeloos oprekken en streven naar een doel wat niet te behalen valt. De politiek is NIET lief voor transgenders. Voorbeeldje: dat fonds voor aanvullende operaties die passabiliteit verbeteren is afgeschoten door een meerderheid van de Tweede Kamer. Weet je waar we het over hebben? € 250.000 op een zorgbegroting van ruim € 40 Miljard. De gemiddelde gemeentelijke blunder kost meer dan dat. Maar dat was te duur en te veel geld voor de kamer. Zoveel mag er niet aan mij mijn lotgenoten worden uitgegeven. Denken ze nu echt dat meer debatteren een liberalere wet gaan opleveren dan het huidige voorstel?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Mack

Bericht door Mack »

Tsja, vaak werkt de "stap voor stap" methode beter...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
JerryM

Bericht door JerryM »

Baadt het niet dan schaadt het niet?
Bij sommige mensen met een trauma herstelt de reukstoornis zich binnen een jaar spontaan, wat soms ook geldt voor degenen die zijn getroffen door een virusinfectie, alhoewel in het laatste geval het herstel minder is en trager verloopt dan bij de traumagevallen.
Dit heb je gehoord, maar je gaat naar de homeopaat, want je wilt liever iets doen dan af zitten wachten, krijgt een suikerpil of wat water met een smaakje, en na een half jaar begin je weer te ruiken. Wat heeft nu geholpen? Als je niks had gedaan was hetzelfde gebeurt.
Of er gebeurt niks. En je denkt baadt het niet, dan schaadt het niet. Maar bij een volgende klacht denk je wel terug aan die aardige homeopaat, en ga je misschien wat eerder. En misschien was die klacht ook zelf over gegaan, maar nu lijkt dat pilletje wel te helpen.

Jezebel schreef:Zelfs als je denk dat homeopatie alleen tussen je oren werk, werkt het nog steeds. Placebo-effect is ook effect.
Het placebo effect is er eigenlijk alleen bij aandoeningen waar een subjectieve last 'meetbaar' is. Oftewel pijn, misselijkheid, angst, dat soort dingen. (But I think you'll find it's a bit more complicated than that [1], [2])

Bij een gebroken arm verwacht je niet dat 'door het placebo effect' de botbreuk mooi heelt. Er bestaat een kans dat het vanzelf heelt, maar de suggestie om er mee naar de homeopaat te gaan zal weggelachen worden.

Daarbij komt dat als je weet dat je een placebo krijgt, het effect zo goed als verdwijnt.

Jezebel schreef:Verder zijn veel dingen die een homeopaat je voorschrijft afkomstig uit de natuurgeneeskunde, dus waarom zou het niet werken?
Dat laatste is het verneukeratieve van homeopaten, die best doorhebben dat hun theorie dat 'like cures like' (bv koffie tegen slapeloosheid) en hoe meer verdund (tot ver voorbij het punt dat er ook maar een minieme kans bestaat dat er zelfs nog maar 1 molecuul van de originele stof in zit) hoe beter het werkt, nu volkomen achterhaald is en bewezen niet werkt. Daarom zijn ze gaan uitbreiden naar de 'natuurgeneeskunde', en schrijven ze dingen voor waar wel actieve ingrediënten in zitten. Actieve ingrediënten die de farmaceutische industrie vaak al lang geleden heeft geïsoleerd en verfijnd en beproefd zodat ze weten welke effecten, goed en slecht, ze hebben.
Maar het is natuurlijk, en natuur is goed. zuiver. groen.

</rant>, want ik moet weer aan de slag.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Sorry hoor Jerry, maar baadt?
Wat heeft homeopathie met in bad gaan te maken? :mrgreen:

Overigens snap ik je irritatie heel goed, ik deel hem. Ik heb alleen ook geleerd dat mensen die naar een homeopaat gaan dit soort opmerkingen niet waarderen of ernaar luisteren. Skaoot wil gewoon heel graag weer ruiken en is in de normale medische wereld uitbehandeld. Dan is het logisch dat je wat anders gaat proberen. En water drinken zal haar inderdaad geen kwaad doen ;). Soms is het al fijn dat er iemand naar je luistert en zegt je te gaan helpen (ipv de dokters die je als een nummer behandelen), en wie weet doet het wat.
Jij uit nu jouw persoonlijke frustratie op een todo lijstje, en daar help je helemaal niemand mee. Als iemand nou zou gaan roepen dat het zo goed heeft geholpen en iedereen het moet proberen dan snap ik dat het goed is als er een ander geluid komt. Maar nu kom je op mij over alsof je skaoot (gechargeerd gezegd) maar dom vind dat ze iets pobeert wat volgens jou toch niet werkt. Het is al kut genoeg dat ze niet meer kan ruiken, laat haar dan ook die homeopaat bellen zonder dat er meteen een stokpaardje geactiveerd wordt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

JerryM schreef:Bij een gebroken arm verwacht je niet dat 'door het placebo effect' de botbreuk mooi heelt.
Stress versus 'steun ervaren' heeft absoluut effect op wondhelen en osteogenese, dus het helen van een botbreuk kan wel degelijk reageren op het placebo effect. Hoewel ik dan toch liever een andere, wetenschappelijk gefundeerde behandeling zou kiezen, zoals een kat bij me in de buurt laten spinnen. Life is stranger than fiction. ;)
Plaats reactie