Ongecontroleerde rant topic!
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Ik heb een hekel aan toiletten zonder fatsoenlijk haakje voor tas en jas
- eireann
- Site Admin
Ik wou dat ik Crownless was, dan zou dit echt een fantastische rant worden!
Als ik de Google Maps Navigatie App gebruik dan doe ik dat express, omdat ik de fucking weg niet weet! En als de app eerst de stad (of is het een dorp?) je überhaupt niet weet te vinden en je op goed geluk maar steeds groter wordende straten op gaat in de hoop ergens op een ring te komen dan is dat al KEI IRRITANT!
Als je daardoor dan ineens aan de heel andere kant van de stad (of is het een dorp?) komt dan eerst en dus een andere snelweg tegen komt dan op de heenweg (Waarom lopen er zoveel snelwegen bij 1 stad die misschien nog wel gewoon een dorp is! 1 is heus wel genoeg!) dan is dat ook irritant. Want dan moet je kiezen tussen verkeersborden met allemaal steden er op MAAR NIET DE STAD WAAR JE HEEN WILT! En ik kan het niet he, ik snap de Nederlandse snelwegen niet
Maar oke, dat accepteer ik van mezelf, dus ik kies naar eer en geweten de richting die ik DENK dat ik op moet gaan, en dat is dan de verkeerde. Zal je altijd zien. Maar he! de GPS doet het weer ! Hoera! Weet je wat dan jammer is? Dat dat ding het alleen op de rechte stukken doet en steeds als je 1km bij een keuze vandaan bent je weer kwijt raakt en je weer zelf moet kiezen!
Dat je dan na 2 keer verkeerd wel op de GOEDE snelweg zit, maar de verkeerde kant op..... Geeft niks, als foutrijder pur sang weet je wat je te doen staat! Snelweg af en Links-Links de snelweg weer op. ZO handig! Behalve als 'snelweg af' je op een andere snelweg brengt die je pas 2km later kan verlaten en als je dan links-links wilt doen je eerst een T-splitsing waar je niet terug kan en een rotonde tegenkomt...
Maar hey, hoort er bij, op de snelweg die je brengt naar de snelweg die goed is en de goede kant op gaat. Dan ben je inmiddels al ruim een half uur bezig met de nog immer haperende tyfus GPS en HOERA! Je bent op de goede weg! op zo goed als de zelfde oprit als die je had moeten hebben als je de eerste keer goed was gereden.... dat was 45 km extra. Onnodig. En met een bijna lege tank.
En weet je wanneer de GPS het weer goed ging doen? OP DE FUCKING A2!!! Die weg kan ik wel dromen..... beetje jammer GPS, beetje jammer.
Ik ben uitermate teleurgesteld.....
Als ik de Google Maps Navigatie App gebruik dan doe ik dat express, omdat ik de fucking weg niet weet! En als de app eerst de stad (of is het een dorp?) je überhaupt niet weet te vinden en je op goed geluk maar steeds groter wordende straten op gaat in de hoop ergens op een ring te komen dan is dat al KEI IRRITANT!
Als je daardoor dan ineens aan de heel andere kant van de stad (of is het een dorp?) komt dan eerst en dus een andere snelweg tegen komt dan op de heenweg (Waarom lopen er zoveel snelwegen bij 1 stad die misschien nog wel gewoon een dorp is! 1 is heus wel genoeg!) dan is dat ook irritant. Want dan moet je kiezen tussen verkeersborden met allemaal steden er op MAAR NIET DE STAD WAAR JE HEEN WILT! En ik kan het niet he, ik snap de Nederlandse snelwegen niet

Maar oke, dat accepteer ik van mezelf, dus ik kies naar eer en geweten de richting die ik DENK dat ik op moet gaan, en dat is dan de verkeerde. Zal je altijd zien. Maar he! de GPS doet het weer ! Hoera! Weet je wat dan jammer is? Dat dat ding het alleen op de rechte stukken doet en steeds als je 1km bij een keuze vandaan bent je weer kwijt raakt en je weer zelf moet kiezen!
Dat je dan na 2 keer verkeerd wel op de GOEDE snelweg zit, maar de verkeerde kant op..... Geeft niks, als foutrijder pur sang weet je wat je te doen staat! Snelweg af en Links-Links de snelweg weer op. ZO handig! Behalve als 'snelweg af' je op een andere snelweg brengt die je pas 2km later kan verlaten en als je dan links-links wilt doen je eerst een T-splitsing waar je niet terug kan en een rotonde tegenkomt...
Maar hey, hoort er bij, op de snelweg die je brengt naar de snelweg die goed is en de goede kant op gaat. Dan ben je inmiddels al ruim een half uur bezig met de nog immer haperende tyfus GPS en HOERA! Je bent op de goede weg! op zo goed als de zelfde oprit als die je had moeten hebben als je de eerste keer goed was gereden.... dat was 45 km extra. Onnodig. En met een bijna lege tank.
En weet je wanneer de GPS het weer goed ging doen? OP DE FUCKING A2!!! Die weg kan ik wel dromen..... beetje jammer GPS, beetje jammer.
Ik ben uitermate teleurgesteld.....

**Self Rescuing Princess**
-
Ja dat heb ik ook al 3x gehad de afgelopen 2 weken.... En ik woon nog niet zo heel lang in brabant dus ik gebruik dat ding best vaak!
- eireann
- Site Admin
Het is enorm frustrerend.... Ik overweeg een back-up stratenboek. Bestaat dat nog?
- cinderella
Niet dat ik weet. Maar probeer eens in een kringloopwinkel of er daar nog een ligt. Kun je alleen de wijken van de afgelopen 30 jaar niet in vinden.
Of als backup een printje maken van de route uit google-maps?
Of als backup een printje maken van de route uit google-maps?
toen doet er nu niet meer toe
- JJV
- eireann
- Site Admin
Ik wou niet ECHT een stratenboek kopen
dat was een grapje. Ik wil dat m'n GPS het doet als ik hem nodig heb 

- Mack
Hey! Niks mis met ouderwetse papieren kaarten. Ze blijven het doen, ook in een tunnel.
Alleen jammer dat ze niet zeggen wanneer je links of rechtsaf moet slaan ...
en dat je moet nadenken als je ze gebruikt ...
over dingen zoals noord en zuid en oost en west, en zo ...

Alleen jammer dat ze niet zeggen wanneer je links of rechtsaf moet slaan ...

en dat je moet nadenken als je ze gebruikt ...

over dingen zoals noord en zuid en oost en west, en zo ...

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- kitten
En al rijdend in je boek zoeken waar je nu bent en zo... Ik ben blij dat mijn GPS nu betrouwbaar is, maar 2 telefoons geleden had ik nog een backup navigatiesysteem in de auto. Veel achterhaalde wegen, maar beter dan niks als de GPS weer zoiets uithaalde!
- Ravelijne
Je kunt ook in sommige apps een bepaald stuk downloaden zodat het ook offline werkt. Werkt redelijk in (meen ik) zowel google maps als in (mijn favoriet) Waze. Kan in ieder geval in Waze ook per route.
Ik wil nog wat meer oefenen met rijden op de borden. Ik was heel trots laatst toen ik het ergens waar navigatie het niet deed goed deed, maar was op weg naar Zarath. Dan zit je altijd wel goed met Tilburg, Antwerpen of Breda, dus dat was een makkelijke.
Ik wil nog wat meer oefenen met rijden op de borden. Ik was heel trots laatst toen ik het ergens waar navigatie het niet deed goed deed, maar was op weg naar Zarath. Dan zit je altijd wel goed met Tilburg, Antwerpen of Breda, dus dat was een makkelijke.

- kitten
Downloaden is leuk als je data ermee kapt. Maar zonder GPS heb je daar nog steeds niks aan. Dan heb je wel de kaarten, maar het systeem weet nog steeds niet waar op de kaart je dan bent.
- juffie
- Site Admin
Ik heb in mijn auto een tomtom, die zat al ingebouwd en die gebruik ik tegenwoordig wel vaak omdat ik het verrekte irritant vind dat googlemaps over de parrot gaat. Iemand enig idee hoe ik dat kan uitzetten? Wel bellen en gebeld worden via parrotcarkit, maar nÃet de navigatiestem? Zo vervelend als je naar de radio aan het luisteren bent en hij wordt continu onderbroken door de navigatie.
MILF 

- Ravelijne
@kitten Bij geen GPS helpt het idd niet, maar bij haperende GPS kan het soms net het verschil maken. Dan heb je in ieder geval nog de naam van de komende afslag in beeld en de kaart op je scherm in plaats van alles ineens blanco (als je GPS weigert omdat je helemaal geen dekking hebt, dus).
- Mack
Ik gebruik de GPS-app (Navigon) voornamelijk als een meescrollende kaart. Het geluid zet ik sowieso uit. Dat gemiep ...
Voor de hoofdroutes door Nederland (en een groot deel van Europa) heb ik 'm toch niet nodig. Pas als ik in een onbekende plaats kom krijgt 'ie echt z'n waarde.
Op vakantie in Frankrijk gebruikte we vaak een combi van kaart en GPS om leuke routes te vinden.
Dan stelde we ons einddoel in en gingen rijden. Onderweg bedacht Beestje met de kaart dan een leuk ommetje en gaf het plaatsje of het wegnummer door. Dat weggetje (hoe kleiner hoe beter) sloegen we dan in, de GPS berekende dan na een tijdje weer de nieuwe route naar ons einddoel.

Voor de hoofdroutes door Nederland (en een groot deel van Europa) heb ik 'm toch niet nodig. Pas als ik in een onbekende plaats kom krijgt 'ie echt z'n waarde.
Op vakantie in Frankrijk gebruikte we vaak een combi van kaart en GPS om leuke routes te vinden.
Dan stelde we ons einddoel in en gingen rijden. Onderweg bedacht Beestje met de kaart dan een leuk ommetje en gaf het plaatsje of het wegnummer door. Dat weggetje (hoe kleiner hoe beter) sloegen we dan in, de GPS berekende dan na een tijdje weer de nieuwe route naar ons einddoel.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Crownless
@juffie': Tegen googlemaps zeggen dat ie z'n kop moet houden. Volgens mij kun je in de instellingen zeggen dat ie niet hoeft te praten.
Ik vond het een fijne rant, Anne! Go jij!
Ik vond het een fijne rant, Anne! Go jij!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!