slowchat
- Daantje
- Contacteer:
Re: slowchat
Gisteren Barbenheimer op één dag gedaan. Allebei goede films. Oppenheimer is behoorlijk artsy en ook gewoon Christopher Bwaaaap Nolan. Barbie is kritischer richting Mattel dan ik had verwacht. En ik snap dat de MRA's zich gekrenkt voelen, alles waar ze voor staan wordt belachelijk gemaakt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Mack
Ach, wie de schoen past die heeft lange tenen. ¯\_(ツ)_/¯
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Charles
Er bestaan houders (metaal?) waar je bankpas, rijbewijs, ov-chipkaart, ID-kaart etc in past. Zag laatst iemand die zo'n doosje uit de broekzak pakte om vervolgens de betaalpas eruit te schuiven om te betalen. Zo'n doosje zal ongetwijfeld een naampje hebben en natuurlijk ook de vraag waar verkrijgbaar.
Betalen met contant geld wordt op steeds meer plaatsen onmogelijk gemaakt ten gunste van betalen met de bankpas. De appie in ons dorp had voor de verbouwing en uitbreiding 8 bemensde kassa's en twee zelfscanpoorten. Nu hebben ze nog maar 1 bemensde kassa en 4 zelfscanpoorten. En vaak sta je in de rij voor de ene kassa die er nog is...
Mijn persoonlijk begeleidster heeft mij een beetje wegwijs gemaakt wat betreft digitaal betalen ipv met contant geld.
Betalen met contant geld wordt op steeds meer plaatsen onmogelijk gemaakt ten gunste van betalen met de bankpas. De appie in ons dorp had voor de verbouwing en uitbreiding 8 bemensde kassa's en twee zelfscanpoorten. Nu hebben ze nog maar 1 bemensde kassa en 4 zelfscanpoorten. En vaak sta je in de rij voor de ene kassa die er nog is...
Mijn persoonlijk begeleidster heeft mij een beetje wegwijs gemaakt wat betreft digitaal betalen ipv met contant geld.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
- Nijntje
Bedoel je een pasjeshouder zoals deze?
https://www.bol.com/nl/nl/p/walletstree ... gIVq_D_BwE
Zijn niet super goedkoop, mijn wederhelft zweert erbij.
https://www.bol.com/nl/nl/p/walletstree ... gIVq_D_BwE
Zijn niet super goedkoop, mijn wederhelft zweert erbij.
- Charles
Dank Nijntje. Aha, zoiets heet dus pasjeshouder. Ze bestaan kennelijk in meerdere varianten en de prijs valt best mee, vind ik.
-
Ik heb er eentje van https://secrid.com/nl-nl, die gaat echt al jaren en jaren mee. Wel een stuk duurder, maar mijne is echt nog als nieuw (afgezien van het leer wat wat krasjes heeft en donkerder is geworden, maar dat is normaal natuurlijk)
- kitten
Oh die lagen ook altijd bij de SoLow, als je voor goedkoop wil gaan.
- Daantje
- Contacteer:
Ik ben inmiddels aan mijn tweede Secrid toe. Die dingen zijn bijna onverwoestbaar. Bijna, ze kunnen er niet zo goed tegen als je ze precies met het plastic hendeltje op een betonnen stationstrap laat stuiteren. Ding zelf was ok, maar het hendeltje gereduceerd tot een scherp puntje.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Best kans dat ze dat nog hadden kunnen repareren ook, hoewel ik niet weet wat dan de kosten geweest zouden zijn natuurlijk.
Maar inderdaad verder onverwoestbaar, ik heb werkelijk geen idee meer hoe lang ik de mijne al heb, maar ik kan me eigenlijk ook niet meer echt herinneren dat ik hem niet had.
Maar inderdaad verder onverwoestbaar, ik heb werkelijk geen idee meer hoe lang ik de mijne al heb, maar ik kan me eigenlijk ook niet meer echt herinneren dat ik hem niet had.
- Charles
Dank chell voor je reactie.chell schreef: ↑07 aug 2023, 08:40Ik heb er eentje van https://secrid.com/nl-nl, die gaat echt al jaren en jaren mee. Wel een stuk duurder, maar mijne is echt nog als nieuw (afgezien van het leer wat wat krasjes heeft en donkerder is geworden, maar dat is normaal natuurlijk)
Wat een crappy site is dat zeg en idd flink aan de prijs ook. Kennelijk is er een winkel of verkooppunt in mijn woonplaats, dat is wel een voordeel. Dan kan ik het zien, voelen en ongetwijfeld ook mijn vragen erover stellen. Of de kwaliteit echt veel beter is dan wat Bol.com verkoopt?
Heb zelf inmiddels al 10 van dergelijke pasjes in bankpasformaat en ook nog een calculator in datzelfde formaat, maar die is wel flink dikker uiteraard. Als dat allemaal in 1 zo'n houder kan, dan is het natuurlijk fantastisch. Ik verwacht het niet en al die pasjes heb ik overigens ook niet echt allemaal geregeld nodig.
In elk geval is er volop keuze en misschien is het ook wel iets persoonlijks wat het prettigste werkt. Heb mijn twijfels namelijk over dat het hendeltje juist aan de onderkant zit, lijkt me een erg onhandig plek voor in de jaszak of broekzak.
- kitten
Waarom heb je een calculator?
Ik heb de beste van mijn pasjes tegenwoordig opgeslagen in een app genaamd stocard. Link naar de Android versie: https://play.google.com/store/apps/deta ... rd.stocard
Ik heb de beste van mijn pasjes tegenwoordig opgeslagen in een app genaamd stocard. Link naar de Android versie: https://play.google.com/store/apps/deta ... rd.stocard
- Charles
Die app is enkel voor klantenkaarten, daar heb ik weinig aan.
Het begon ermee dat ik iets uit een automaat wilde halen en dat ding accepteerd geen muntgeld. Er stond op die automaat de tekst: maak uw keuze en betaal contactloos. Daar stond ik dan met een hand vol muntgeld... En dat was geen uitzondering, ik kom het te vaak tegen.
Laatst ook tijdens een munch met een groep fetlifers. In plaats dat de bediening bij ieder van ons apart afrekende werd de totale rekening betaald door de initiatiefnemer. Dat scheelt de bediening veel tijd. En de initiatiefnemer rekende dan weer af met elk van ons, middels een QR-code die je dan diende te scannen. Daar kon ik niks mee.
Dus hierover gehad met mijn persoonlijk begeleidster en die kwam uitleg geven. Over diverse mogelijkheden van digitaal betalen ipv met contant geld.
Ze gaf mij haar mobiel en vroeg of ik bij haar rekening kon komen, een bankapp op haar mobiel. Dus ik die bankapp openen en zonder te hoeven inloggen zag ik al wat het saldo is op haar rekening. Maar ja, ik wist niet de 5-cijferige pincode is natuurlijk. Gewoon proberen en even later was alles geblokkeerd wegens teveel inlogpogingen. Dat gebeurde zonder waarschuwing vooraf en ook haar pinpas bleek ineens geblokkeerd te zijn. Had ze nog niet eerder meegemaakt en was ff in paniek. Gelukkig kon alles vlot weer herstelt worden en ze zei tegen me: Zie je, als je jouw telefoon kwijt bent of gestolen wordt kan een ander niet jouw rekening leeghalen.
Ik was op dit punt gerust gestelt en heb nu ook de bankapp op mijn mobiel.
Maar of ook ik geheel afstap van contant geld hebben??
Dus een pasjeshouder is wat ik dan nodig ga hebben.
Het begon ermee dat ik iets uit een automaat wilde halen en dat ding accepteerd geen muntgeld. Er stond op die automaat de tekst: maak uw keuze en betaal contactloos. Daar stond ik dan met een hand vol muntgeld... En dat was geen uitzondering, ik kom het te vaak tegen.
Laatst ook tijdens een munch met een groep fetlifers. In plaats dat de bediening bij ieder van ons apart afrekende werd de totale rekening betaald door de initiatiefnemer. Dat scheelt de bediening veel tijd. En de initiatiefnemer rekende dan weer af met elk van ons, middels een QR-code die je dan diende te scannen. Daar kon ik niks mee.
Dus hierover gehad met mijn persoonlijk begeleidster en die kwam uitleg geven. Over diverse mogelijkheden van digitaal betalen ipv met contant geld.
Ze gaf mij haar mobiel en vroeg of ik bij haar rekening kon komen, een bankapp op haar mobiel. Dus ik die bankapp openen en zonder te hoeven inloggen zag ik al wat het saldo is op haar rekening. Maar ja, ik wist niet de 5-cijferige pincode is natuurlijk. Gewoon proberen en even later was alles geblokkeerd wegens teveel inlogpogingen. Dat gebeurde zonder waarschuwing vooraf en ook haar pinpas bleek ineens geblokkeerd te zijn. Had ze nog niet eerder meegemaakt en was ff in paniek. Gelukkig kon alles vlot weer herstelt worden en ze zei tegen me: Zie je, als je jouw telefoon kwijt bent of gestolen wordt kan een ander niet jouw rekening leeghalen.
Ik was op dit punt gerust gestelt en heb nu ook de bankapp op mijn mobiel.
Maar of ook ik geheel afstap van contant geld hebben??
Dus een pasjeshouder is wat ik dan nodig ga hebben.
- kitten
Klopt, niet alle pasjes kunnen in stocard. Ik heb alleen nog twee bankpassen bij me, mijn OV pa's en mijn rijbewijs en ID kaart.
Technisch gezien heb ik mijn ID kaart ook niet nodig, want met mijn rijbewijs kan ik me ook identificeren als het nodig is en mijn OV kaart kan ook op de telefoon, maar ik vind het een prettig idee nog te kunnen reizen als mijn telefoon leeg is of zo. De ene bankpas is van de stichting en de andere privé. Die hoeven ook niet per se meer, maar sommige parkeergarages pakken mobiel betalen niet altijd, dus die heb ik ook weer bij me. Heb ik heel lang niet mee gehad.
Ik vind het wel heel praktisch dat alles in mijn telefoon zit.
Technisch gezien heb ik mijn ID kaart ook niet nodig, want met mijn rijbewijs kan ik me ook identificeren als het nodig is en mijn OV kaart kan ook op de telefoon, maar ik vind het een prettig idee nog te kunnen reizen als mijn telefoon leeg is of zo. De ene bankpas is van de stichting en de andere privé. Die hoeven ook niet per se meer, maar sommige parkeergarages pakken mobiel betalen niet altijd, dus die heb ik ook weer bij me. Heb ik heel lang niet mee gehad.
Ik vind het wel heel praktisch dat alles in mijn telefoon zit.

- Charles
Nou, ik blijf me telkens weer verbazen daarover. Mijn beide persoonlijk begeleidsters doen idd ook vrijwel alles met hun mobiel. Je kan het zo gek niet bedenken of het mobieltje wordt ervoor gebruikt. Maar thuis en op kantoor zitten ze overigens gewoon op een laptop te werken, dat dan wel.
Enige tijd geleden had een fetlife vriendin haar mobiel in de trein laten liggen bij wat gehaast verlaten van de trein. Die is door een onbekende gevonden en kennelijk had die toegang gekregen tot al haar contacten. Die vervolgens lastig gevallen werden en ook haar accounts op social media, wordfeud en fetlife werden door deze onbekende gebruikt. Ze was daar niet blij mee en uiteindelijk is het opgelost. Telefoon en simkaart werden geblokkeerd, maar het kwaad was al geschied.
Voor mij juist een reden om zo weinig mogelijk het mobiel te gebruiken voor andere zaken dan bellen en whatsappen. Nu is daar dus een bankapp bij gekomen.
- thaliya
Ik vind alles op de telefoon ook ideaal. Ov chipkaart gebruikte ik al nooit want ik vond de app makkelijker. En nu kan het nog makkelijker met contactloos.
Ik heb eigenlijk heel vaak alleen maar mijn telefoon bij me. Gisteren moest ik een id laten zien omdat ik een bestelling moest ophalen en dat had ik dus niet. Gelukkig ging ze akkoord met een scan van mijn paspoort in mijn telefoon.
Een pasjeshouder voor bankpas en rijbewijs zou wel handig zijn. Dus ik lees met interesse mee!
@Charles, als je je telefoon beveiligt met bijvoorbeeld je vingerafdruk dan kan niemand daar zomaar in. Hoe meer mogelijk is met een telefoon, hoe beter de beveiliging.
Ik heb eigenlijk heel vaak alleen maar mijn telefoon bij me. Gisteren moest ik een id laten zien omdat ik een bestelling moest ophalen en dat had ik dus niet. Gelukkig ging ze akkoord met een scan van mijn paspoort in mijn telefoon.
Een pasjeshouder voor bankpas en rijbewijs zou wel handig zijn. Dus ik lees met interesse mee!
@Charles, als je je telefoon beveiligt met bijvoorbeeld je vingerafdruk dan kan niemand daar zomaar in. Hoe meer mogelijk is met een telefoon, hoe beter de beveiliging.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington