Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
pluis

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door pluis »

Het zou vreemd zijn als iemand pro-christendom is en je zou je daar als atheïst door aangevallen voelen. T zou anders zijn als iemand anti-atheïsme is op de manier waarop een aantal mensen anti-religie is, toch?

Met een pro-atheïsme rant zou ik geen enkel probleem hebben.. Met een 'wat heb ik tegen op georganiseerde religie-rant' ook niet. Maar anti-christen-rants trek ik minder goed. De meeste bezwaren die heden ten dage nog rationeel te maken zijn over het christendom gelden namelijk voor vrijwel alle hmm.. 'stevige' levensovertuigingen (inclusief atheïsme).

K ken trouwens ook 'evangeliserende' atheïsten :) T lijkt een soort emancipatiebeweging die de bewust-niet-godsdienstigen opzetten. Zelfs de retoriek doet me veelal aan stevige feministische / minority-rights debatten denken.

Enfin. Ik ben al een poosje spiritueel clueless (al kijk ik met een half oogje naar de 'Unitarian Universalists' - daar heb ik wel wat mee), dus ik ben wel in voor een debatje elders, als we dat op een beetje leuke manier kunnen voeren.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Net thuis uit werk, waar we verrast werden door een virus.
Tenminste... dat dachten we. Blijkt de virusscanner een update te hebben gekregen, die vind dat ie je hele pc moet gaan slopen. :crash:
Tig machines hadden intussen de verkeerde update al binnengehaald en moesten stuk voor stuk handmatig opgeknapt worden.
En blij dat we zijn met onze McAfee virusscanner :evil:
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
brabbeldasje

Bericht door brabbeldasje »

uhm....*noemt alleen maar even dat ze zelf christen is....om mensen te herinneren dat er ook....wel lieve christenen zijn :)) en uhh ik vind de evangeliserende mensen ook iritant hoor...en die citaat uit genesis over Lot die aanbied zijn dochters uit te hoeren omdat hij zijn bezoek wil beschermen....poeh dara heb ik enorm veel moeite mee gehad...ik snap de bijbel ook nog niet volledig en geloof me ik lees alles behalve sellectief. :)
ik zoek alleen uitleg in plaats van en uitweg (nee dat is niet aanvallend bedoelt)

knuffft de mensen die last hebben van de uhhh extremistjes :P al zou k het wel waarderen natuurlijk als net als ik niemand het geloof op dring (zover ik weet doe ik het wel mep dan) er inderdaad ook uhm...ja een bepaalde maat van respect kan zijn :)

en please val me hier nie op aan ik bedoel het goed knuff
kitten

Bericht door kitten »

Ik ben zelf ook atheïst, maar ik zie dus ook evangeliserende atheïsten om me heen, zoals pluis dat noemt. Die kostte wat kost de Christenen willen overtuigen dat ze ernaast zitten. Hoeveel beter ben je dan?

@bitemarks: gaan jullie nou ook een schadeclaim indienen? Je bent tenslotte klant, toch...?
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik geloof ik voor de GFC al eens een mega-rant geschreven over het feit dat ik niet te koop loop met het feit dat ik mijzelf toevallig christen vindt. Over dat de meeste forummers dat van mij niet eens weten. Dat ik eigenlijk het gevoel krijg dat geheim te moeten houden omdat er blijkbaar mensen zijn die alle chirstenen over 1 kam scheren en dat WEL acceptabel vinden. En nu zie ik het weer gebeuren. Gelukkig zie ik ook tegengeluiden, maar niet eens zo vreselijk veel. En ik zie ook wel de mensen die WEL met nuance reageren. En daar ben ik dan ook wel blij mee. Maar de mensen die wel genuanceerd reageren zijn echt niet in staat om de pijnlijke steken op te heffen van de ongenuanceerde reageerders.

Over dat bdsm-ers (en in de toenmalige rant toevallig de poly-ers van 't forum) gewoon wel zeggen erg openminded te zijn, maar ondertussen gewoon kneiterharde vooroordelen er op na blijken te houden. Maar dat schijnt dan gewoon normaal te zijn, want je hoeft toch alleen openminded te zijn op bdsm-gebied, de rest kun je prima closedminded over zijn en doen. Even vergetende dat mensen van allerlei pluimage en achtergrond bdsm-er kunnen zijn. Dat er echt niet een 1 op 1 link is en dat het feit dat je toevallig overeenkomt in deze voorkeur niet automatische betekent dat de rest van je levensovertuiging ook maar overeen komt. En weet je, dat HOEFT ook helemaal niet. Je zult mij er niet over horen. Het is namelijk MIJN beleving. En daar val ik anderen dus niet mee lastig. Tenzij wel er toevallig een goed gesprek over hebben IRL, maar ook dan is hoef je er van mij niet anders over te gaan denken. Ik ben dan bereid uit te leggen wat dat voor mij persoonlijk betekent, maar daarmee houdt het ook op. Iedereen mag daarin zijn/haar eigen keuze maken.

Wat mij stoort is dat die zogenaamde openminded wij weten alles beter-mensen blijkbaar bij voorbaat hun mening over mij al klaar hebben. En ik weet wel dat het zo werkt. Ik weet dat al sinds de openbare basisschool. Waar ik allang geleerd heb dat ik deel uitmaak van een minderheid. Prima, er zijn wel meer mensen die deel uitmaken van een minderheid in een of andere vorm. Ook als BDSM-er bevind ik mij in een minderheden groep. Als poly bevind ik mij in een minderheden groep. Ook prima, maar veroordeel niet bij voorbaat de complete groep omdat je slechte ervaringen hebt met een deel van of een individu uit een groep. Dat is precies de strijd waar je als BDSM-er ook mee moet leven. De mensen die jou meteen met het SBS-beeld in een hoekje parkeren. Omdat zij wel weten hoe "dat soort mensen" hun leven inrichten..... Dit voelt voor mij niet anders

En dan doel ik hierbij niet op Sabrina, even voor de duidelijkheid. Want ik vind dat zij gewoon gelijk heeft met haar rant. Ik vind dat wat haar klasgenoot doet niet hoort. Dat dat inderdaad getuigd van gebrek aan respect voor een andere levensovertuiging. En dat vind ik net zo min kunnen als uitspraken waarin alle christenen en dus ook ik, in een hoek worden gezet en monddood worden gemaakt omdat "ze toch seletief lezen, toch niet voor rede vatbaar zijn etc."
Nadia

Bericht door Nadia »

Tja Nijntje, dan ben je als christen over het algemeen nog redelijk goed af. Wat denk je als je zoals ik, als niet-gelovig opgevoede vrouw met een moslim-vriend, ga verkondigen dat de islam mij meer trekt dan het christendom....
zeb

Bericht door zeb »

bitemarks schreef:Net thuis uit werk, waar we verrast werden door een virus.
Tenminste... dat dachten we. Blijkt de virusscanner een update te hebben gekregen, die vind dat ie je hele pc moet gaan slopen. :crash:
Tig machines hadden intussen de verkeerde update al binnengehaald en moesten stuk voor stuk handmatig opgeknapt worden.
En blij dat we zijn met onze McAfee virusscanner :evil:
Jij had maar 1 virus? Bofkont! Ik had laatst ruim 16.000!! virussen volgens Bitdefender op de laptop van mijn vrouw met Windows 7. Bijna heel windows in quarantaine.... :neenee: Zelf de eigen bestanden zag hij als virus.

Oplossing was (voor mij) een backup terug zetten. Velen moesten windows opnieuw installeren. En Bitdefender was niet thuis.....
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Het was mijn intentie ook zeker niet om christendom te bashen. Ik heb 't er zelf niet op, maar ik respecteer wel ieders wens om welk geloof dan ook aan te hangen. Als dat geloof (voor hen) echter inhoudt dat ze mij niet respecteren, dan houdt 't voor mij heel snel op. Dan zal ik ze niet af gaan zeiken, maar het wint bij mij niet de schoonheidsprijs als je anderen niet in hun waarde laat.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

Het was groot in het nieuws, die Mcafveeg flater. Maar mijn hemel, wat voor tests heb je gedaan als zo'n kneiter van een fout er doorheen slipt??
ranting

Bericht door ranting »

Volgens mij heb ik niet lopen christendom-bashen, maar als dat wel zo over is gekomen, sorry daarvoor. Ik ben dus atheist, en heb m'n mening over religie. Alleen, ik vind ook dat iedereen moet kunnen doen en denken wat ze willen, zolang ze daar anderen niet mee lastig vallen. Dus ik krijg de ruimte om atheist te zijn, me vol te tatoeeren, naar metal te luisteren en naar BDSM events te gaan. En ik geef anderen de ruimte om hun religie te beoefenen, met alle dingen die daar bij horen. En soms houd ik mijn mond, als ik eigenlijk iets wil zeggen, maar weet dat ik daar andere mensen pijn mee doe.
ranting

Bericht door ranting »

@kitten: En het is ook niet de eerste. Ik heb een tijd bij McAfee gewerkt, en toen hadden we ook een mooie. Ze hebben een programma voor Microsoft Exchange mailservers (Groupshield). Als je daar de (toen) nieuwe versie van installeerde, en je deed een update van de virusdefinities, en die (eerste) update mislukte, dan werden er een aantal cruciale opstartbestanden verwijderd. Maar dat merk je pas als je zo'n server opnieuw opstart. En hoe vaak herstart je nou je mailserver? Ik heb er jaren daarna nog telefoontjes over gehad. :P
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Het is zeker een mooi stel pruts-testers geweest daar.

Maar alles draait bij ons weer. Nu fijn de rapportage naar de board in elkaar draaien. Die gaan willen horen hoe wij gaan zorgen dat dit noooooooit meer kan gebeuren natuurlijk. Misschien wel makkelijk als we schuld en schade op McAfee kunnen verhalen. Al zullen die ook niet happig zijn om schadeclaims over de hele wereld te betalen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
asti

Bericht door asti »

Heb net een ontzettend lange rant gedelete omdat ik eigenlijk gewoon geen zin heb in de discussie hier. Ergens vind ik het belangrijk dat mensen weten hoe ik als atheist (eigenlijk ook: anti-theist) denk, omdat ik hier weer allemaal vooroordelen hoor over dat ik mensen zou willen bekeren en weet ik wat... maar ik heb eens nagedacht.. en dit is een BDSM forum.. en ik ben hier om met medeforummers te praten over BDSM. Of mensen nu verder geloven dat Jezus de verlosser is of dat je Mohammed niet mag afbeelden of dat Prince Phillip de zoon is van een berggod*, dat boeit me verder niet zo in deze context. Uiteraard heb ik niemand persoonlijk willen aanvallen, yadayada en als je vragen of opmerkingen hebt PB maar. Oja en wellicht needless to say maar ik ga me hier voortaan maar afzijdig houden van het onderwerp religie. Ben ook al heel braaf uit het homeopathiedraadje gebleven :mrgreen:

*En nee, ik neem niemand in de zeik, dit bestaat echt.
Marcuw

Bericht door Marcuw »

@bite:

Het is toch ook Mekkerfee? :) Net als Norton - ik ze ze zelf als een virus:
- doen dingen ongevraagd
- vertragen de pc ongewenst
- irriteren de gebruiker

*zweert bij Avast/Avira - daar merk ik totaal niets van tot er iets echt aan hand is - zoals het hoort*
vode

Bericht door vode »

Ik wil even ranten dat ik blij ben dat ik het heb aangedurft om assertief te zijn. :banana: Ik werd doorverwezen naar een psych, die zei tijdens de tweede afspraak iets wat ik niet vond kunnen en waardoor ik me nog minder op mijn gemak voelde. Maar heb nu toch heel stoer naar hem gebeld dat ik mijn behandeling ergens anders ga voortzetten. Ik heb wel heel snel de hoorn erop gegooid maar toch, ik heb gebeld en gezegd wat ik moest zeggen en dat vind ik heel eng!

En volgende week een intakegesprek bij een ander bureau, waar wel een wachtlijst is, maar dat heb ik voor een beetje kwaliteit er wel voor over. :static:
Plaats reactie