Vrolijk!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: Vrolijk!

Bericht door Voleuse »

Graag gedaan, ik vond t gezellig :). Lieve Jeejtje die übergeconcentreerd een puzzel maakt :inluv:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik twijfel soort van tussen troostbankje en hier. Toch maar hier geloof ik. :) *plof!* Ik ben echt superblij dat er zoveel dingen lekker gaan op het moment. On my way to een middelbare schooldiploma al gaat het dan vrij langzaam, zo part-part-time Bijna een rijbewijs (hopelijk!) Meer dan een jaar bijna dagelijks braaf Aligned & Well en Restorative Exercise oefeningen werpt vruchten af qua verminderde chronische pijn (yay!). En allerlei random dingen gaan vrij goed. Maar oef. Zit wel telkens op het randje van mijn energievoorraadje, of er net overheen en dan lappenmand. Dus dat is het troostbankje ding, want jemig, wil wel weer eens naar een feestje of naar Get A Room (wishful thinking, nu het doordeweeks is, ipv Vrijdag) of iets anders, maar pfffff, telkens sowieso te moe. Dus wel een beetje wat te klagen, hier en daar.

Anyway! Zelfs met dat erbij, ben ik eigenlijk gewoon superblij. Het is Februari en ik heb nog steeds geen winterdip! Voor het eerst in heeeeeeeel veel jaar (ik denk acht of tien, en daarvoor had ik het eigenlijk ook al in lichte vorm). Dit jaar, geen centje winterdip-pijn gewoon! :) Zo blij!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Fijn Ravelijne!

Mijn neefje zei net voor het eerst 'ikk ou fan jouw' en 'ikk ou fan jouw ante anna' (aan de telefoon). Z'n spraak gaat steeds beter. Wat klinkt dat lief zeg :)
**Self Rescuing Princess**
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Awww! Vertederend. :)
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Wat bijzonder en lief anne
Geniet van de positieve momenten.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

wat fijn Ravelijne! Iets speciaals gedaan om de winterdip te voorkomen?

Lieve neefjes zijn lief!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

De combinatie van lichttherapie en een stevige dosis vitamine D3 (in de cholecalciferol vorm, schijnt belangrijk te zijn). Voorheen had ik die twee alleen apart geprobeerd, en niet specifiek deze vorm van vitamine D wat denk ik toch wel veel uitmaakt. Lichttherapie heb ik niet eens zoveel gedaan, terwijl het vorige winters alles was wat me nog overeind hield.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Vitamine D3 is effectiever dan dan 2. Ik krijg ook die vorm voorgeschreven, al heb ik laatst vergeten een nieuw recept te vragen en nu maar een potje bij de tuinen gehaald. Ik slik het dan wel voor een ander doel maar ik ervaar die vitamine D als lente in een potje. Gebruik nu 25 µg.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
chell

Bericht door chell »

Misschien moet ik ook eens aan de vit. D

*wel winterdip heeft*
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Het is allicht uit te proberen, Chell!

Ik gebruik ongeveer 1000 µg per dag. De kans op overdosering is veel kleiner als je D3 in balans met vitamine A en K2 bij binnenkrijgt en daar let ik nu heel streng op, zowel in mijn eten en met waar nodig los bijdoseren. Dus dan kan zo'n hoge dosis wel. Van de zomer ga ik wel minderen. :)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik kan het je aanraden. Op onze breedtegraad is er in de winter toch al te weinig zonlicht om zinnige hoeveelheden Vitamine D aan te maken. Het natte grijze weer maakt het er niet beter op. Dus moet je het geheel uit je voeding (vette vissoorten, margarines, vlees en ei), maar de hoeveelheid D daarin valt tegen.

1000? Bedoel je niet IE in plaats van microgram Raveleine? Vitamine D wordt vaak voorgeschreven in IE: Internationale Eenheden. De 25 microgram is normaal gesproken de hoogste dosering, dat is al iets van 16 of 20 keer de ADH.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Het is 500x de ADH.

Dit is mijn berekening: In bloedtesten wordt meestal 25 D gemeten. De optimale waarde daarvan in je bloed is 45 ng/mL. Daaronder èn daarboven neemt botdichtheid af. Dus teveel is zeker ook niet goed. Al is het erg waarschijnlijk dat voldoende A en K2 naast D3 dat 'venster' van optimale waarde nog wat omhoog oprekt, omdat die mede verantwoordelijk zijn voor een goed calciumtransport.

Om in een range van 35 tot 60 te blijven zitten, moet je eerst het tekort weg krijgen. Ik krijg al een deel uit voeding (volle zuivel, lever, ei) en ik supplementeer met 1000 µg.

Als de achterstand is ingelopen, ga ik omlaag. Voorlopig merk ik dat als ik het een dagje vergeet, dat ik de volgende dag gevoeliger ben voor grijze luchten en lichtgebrek. Dat verschil merk ik nog erg snel, dus ik denk dat ik nog niet omlaag hoef met de dosis. Ik wil binnenkort wel eens bij de huisarts laten prikken, kijken hoe mijn (subjectieve) waarneming vergelijkt met bloedwaarden. In Maart gaat de lichthoeveelheid aanzienlijk omhoog en dat is normaal gezien de maand dat ik ook geen last meer heb van winterdip, dus dan ga ik een heel stuk omlaag.

Edit: Check, dubbelcheck! Ha, wacht, bij de derde dubbelcheck: wel verkeerd gekeken, het zijn wel IU. Duh! :D Het is dus wel 500x de ADH. ADH is Aanbevolen Dagelijkse Dosis, niet Maximale Dagelijkse Dosis, maar eerder de onderhoudsdosis, dus.
artemis

Bericht door artemis »

Ik wilde net zeggen 1000 mcg is wel veel. Had wel graag dan willen weten waar je die vandaan had ;)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Eerst had ik een WTF? momentje, vervolgens had de collega een WTF? momentje :)

Ik vraag vlak voor ik naar huis ga aan 2 gebruikers die ik die dag heb geholpen;
'hebben jullie verder nog vragen?'

Vraagt de gebruiker:
'waar komen kinderen vandaan?'

Zeg ik, zonder een seconde over te slaan:
'baarmoeder-eicel, piemel-zaadje, samen smelten, 9 maanden groeien, au au au, plop'.

Leuk gelachen daarna :)

altijd fijn als adrem zijn goed lukt :)
**Self Rescuing Princess**
seleena

Bericht door seleena »

Schitterend! :schater:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Plaats reactie