Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door tessie »

Ik begrijp best dat ze dan begint over het roken, want dat maakt dat soort klachten natuurlijk alleen maar erger.
Maar heeft ze verder niks anders gezegd? Want dan zou ik daar toch nog even naar vragen. Want dat het roken het erger maakt, zegt nog niks over waar je klachten nu vandaan komen.
En ben je nu gestopt met roken?
asti

Bericht door asti »

Ben niet zozeer verdrietig of boos maar wil gewoon even lekker zeuren. Vorige week verhuist met't werk en deze week gestart op een mooie nieuwe locatie.. alleen zit ik ziek thuis. Ook geen stoere griep ofzo, maar twee ontstoken ogen, rochelende hoest, ingetrokken trommelvlies door verkoudheid en algehele 'op-heid' van't lijf volgens mij. Ben maar veel aan het slapen en aan't niksen. Morgen ook nog vrij en wil echt vrijdag weer werken. Alleen mag ik door ontstoken ogen m'n lenzen voorlopig niet in en heb ik alleen een reservebril die niet lekker zit en half kapot is. Bovendien van't weekend een flinke emotionele rollercoaster gehad dus ik kan wel wat werk-afleiding en leuke collega's enzo gebruiken verdikkie. Dus.. kan allemaal veel erger maar toch zeur zeur zeur klaag klaag! Hmpf.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Dat lijkt me dan ook wel iets waar je dan gewoon even doorheen moet.. Ja, dat staat er heel makkelijk, en het is ongetwijfeld heel moeilijk, maar je sigaretten zijn geen medicijn maar maken je klachten alleen maar erger. Lijkt me dan wel erg belangrijk dat je echt heel hard probeert om te stoppen.
Ik kan ergens ook echt wel begrijpen dat die assistente zo bot is. Het heeft ook zo weinig nut om iemand te helpen die vervolgens gewoon weer een sigaret opsteekt en het weer erger maakt.
phedre

Bericht door phedre »

pardon???
omdat iemand rookt, mag ie de pleuris krijgen en gerust een longonsteking hebben?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Euh phedre, dat is een hele kromme conclusie die je zelf trekt hoor... Ik typte eerder al, dat ik als ik chippie was, zelf nog een keertje zou bellen als ze nog geen goed advies voor haar klachten had gekregen.
Ik zeg gewoon dat ik me de reactie voor kan stellen, en dat ik het onverstandig vind om nog door te roken. Natuurlijk vind ik niet dat iemand die rookt het maar uit moet zoeken met een longontsteking, en ik snap ook echt niet hoe je daarbij komt.

En chippie, ik kan me voorstellen dat het harstikke moeilijk is om te stoppen. En vervelend als iemand zo reageert. Wel super fijn dat iemand je wil helpen zodat je kan gaan stoppen! En iemand zei het al eerder, misschien is het een idee om er een topic over te openen, voor de steun. En wie weet doen er wel meer mensen mee!
phedre

Bericht door phedre »

tessie schreef: Ik kan ergens ook echt wel begrijpen dat die assistente zo bot is. Het heeft ook zo weinig nut om iemand te helpen die vervolgens gewoon weer een sigaret opsteekt en het weer erger maakt.

hierboven staat toch echt wel zoiets toch? zijn toch echt jouw woorden tessie?
pluis

Bericht door pluis »

Er staat dat het weinig nut heeft om iemand te helpen die het zelf toch weer erger maakt. Niet dat ze het niet moeten doen. Lijkt me best n belangrijk verschil.
faery

Bericht door faery »

Hey chippie, ik heb zojuist de polis gehad van de veranderingen in de basisverzekering voor volgend jaar, en er komt een hele zooi preventie (opnieuw) bij, zo ook hulp bij het stoppen met roken. Misschien kan je het nog even zelf proberen tot het nieuwe jaar, en daarna hulp zoeken?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja dat zijn mijn woorden, en daar staat niet, goh chippie, ik denk dat je longontsteking hebt en dat vind ik net goed want je rookt.
Ik wil zeggen dat ik het onverstandig vind om zulke klachten te verergeren door ervoor te kiezen om te blijven roken, en dat ik me daardoor de geirriteerde reactie van de doktersassitente voor kan stellen. En erbij heb ik gezegd dat chippie vooral moet zorgen dat ze een goed advies krijgt wat te doen met haar klachten, juist voor het geval dat ze misschien iets blijkt te hebben waar ze medische hulp bij nodig heeft.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En toen stak ik m'n OV chipkaart met tegoed naast m'n broekzak -en je hoort ze niet vallen- EN daarna onderweg terug ging de bus 5 minuten te vroeg weg... recht voor m'n neus.

Lekker eindje kunnen wandelen maar niet heus.

pfft.
**Self Rescuing Princess**
pluis

Bericht door pluis »

Maar je had wel Poes en Pizza en Pluis.. (in volgorde van prioriteit ;))

In t midden.. Toch?

*knuffie*
asti

Bericht door asti »

hm maar besloten gewoon rest van de week thuis te blijven. Om nou met een halfbakken weerstand weer tussen de hoestende en proestende kleintjes te gaan staan.. met m'n ogen gaat het al wat beter maar ben echt gewoon doof aan één kant nu door dat ingetrokken trommelvlies. Alsof m'n hele oor vol met water zit ofzo, maar dan aan de binnenkant. Iemand hier ervaring mee? Superirritant.. wil het 'ploppen' maar lukt niet met neusdichthouden en 'blazen' enzo. Grr. Gister al watje met warme olie geprobeerd, voelt lekker maar verder maakt het geen moer uit. Wil m'n gehoor terug!!
pluis

Bericht door pluis »

Klinkt alsof een poosje stomen goed zou kunnen helpen.. Bij voorkeur met wat Japanse pepermuntolie in t hete water..

Oh, en neusspray!

Beterschap.
asti

Bericht door asti »

neusspray heb ik idd.. stomen kan ik nog proberen. Gekke is alleen dat ik wel gewoon prima door m'n neus kan ademen. Ik voel me helemaal niet zo verkouden, behalve dat ik veel slijm ophoest enzo. Snap niet waarom m'n oor dan zo moeilijk doet, nog nooit gehad ook. Draag ik heel braaf oordopjes naar concerten, heb ik nu een constante piep om niks!
JJV

Bericht door JJV »

begreep dat de 'normale' griep die nu rondgaat ook met oorpijn gepaard gaat..

wie weet zit je dus gewoon grieperiger te zijn dan je doorhebt
~\v/~
Plaats reactie