OV-chipkaart (geen gezwets)
Re: OV-chipkaart (geen gezwets)
jah en dan gaat die ene kapoet.. en die andere bestaat hier nie :icon_sad:ericadventure schreef:Gelukkig hier twee autoooos voor de deur
oeps2 schreef:zones die in elkaar overlopen( soms zit er maar 1 halte tussen waar niemand uitstapt)wat door de busschauffeur wel wordt getolereerd maar niet door de ov chip
scheelt op je abbonnement 10 euro per jaar is dat 120 euroos

Je betaalt gewoon voor de afstand, en van Amsterdam CS naar het Muntplein ben je bijvoorbeeld met een chip per definitie goedkoper uit dan met een strippenkaart. Maar over dat soort gevallen hoor ik niemand klagen. Strippen gingen uit van een zonegemiddelde, en dat was voor de helft van de mensen inderdaad goedkoper. En voor de andere helft duurder (zeker als je net twee haltes in een tweede zone eruit moet bijvoorbeeld). Nu betaalt iedereen gewoon voor de gereden afstand, en vind iedereen die jarenlang aan de gunstige kan van het gemiddelde heeft gezeten dat 'ie teveel moet betalen.
Laatst gewijzigd door CraZaay op 16 okt 2009, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- tessie
- Contacteer:
Nou idd, veel eerlijker zo vind ik. Niks zo irritant als elke keer 1of2 haltes na een zonegrens uit moeten stappen. Dat vond ik echt zo zonde en onlogisch ook vooral.
Maar met abonnementen is dat dus niet het geval, als ik oeps zo hoor? Dan zijn het nog wel de zonegrenzen die tellen?
- JJV
blijkbaar
die werken nog met't sterrensysteem.. en dat kijkt naar zones idd
(heb ik met mn 3-sterren geen last van, daar scheur ik de hele stad mee door.. alleen schiphol niet)
die werken nog met't sterrensysteem.. en dat kijkt naar zones idd
(heb ik met mn 3-sterren geen last van, daar scheur ik de hele stad mee door.. alleen schiphol niet)
~\v/~
Kennelijk. En oeps heeft het over abonnementen voor X zones, terwijl ze X+1 zones reist, "want de buschauffeur doet daar niet moeilijk over". Dat je jarenlang de boel hebt kunnen flessen en nu niet meer is volgens mij niet echt een sterk argument.faery schreef:Maar met abonnementen is dat dus niet het geval, als ik oeps zo hoor? Dan zijn het nog wel de zonegrenzen die tellen?
- JJV
wat ik begreep snappen alle gvb mensen er ook niks van Crazaay.. iedereen zegt 2 zones.. behalve de kaart, die zegt 3
er liggen maw geen haltes buiten die zones, maar blijkbaar de route zelf wel
er liggen maw geen haltes buiten die zones, maar blijkbaar de route zelf wel
~\v/~
Per afstand betalen.
Dat komt er dus eigenlijk op neer dat mensen die buiten de stad wonen duurder uit gaan zijn?
Dát zijn de mensen die afstanden af (moeten) leggen.
Dus het OV hier is al flut. bus in dorpsstraat komt 1 keer per uur, en wil ik een andere bus moet ik een half uur lopen naar een speciale halte buiten het dorp.
En om het nog leuker te maken wordt het dan nog duurder ook?
Het word nu ook veel makkelijker voor de OV sector om zachtjesaan prijzen te verhogen. centje per km er bovenop afentoe.
Valt opeens minder op dan wanneer je strippenkaart een kwartje duurder wordt of je abo.
Dat komt er dus eigenlijk op neer dat mensen die buiten de stad wonen duurder uit gaan zijn?
Dus het OV hier is al flut. bus in dorpsstraat komt 1 keer per uur, en wil ik een andere bus moet ik een half uur lopen naar een speciale halte buiten het dorp.
En om het nog leuker te maken wordt het dan nog duurder ook?
Het word nu ook veel makkelijker voor de OV sector om zachtjesaan prijzen te verhogen. centje per km er bovenop afentoe.
Valt opeens minder op dan wanneer je strippenkaart een kwartje duurder wordt of je abo.
- eireann
- Site Admin
Oh ja, zones in buiten gebieden waren groter he ? Misschien zijn plattelands kilometers wel goedkoper? -geen idee ik roep maar wat-
**Self Rescuing Princess**
Vervoersbedrijven en regionale overheid mogen nog steeds zelf bepalen wat ze per kilometer rekenen in een bepaald gebied.elise schreef:Per afstand betalen.
En ja, er komen weinig bussen in een dorp. Dat heeft echter alles te maken met de vraag: wanneer er altijd drommen mensen bij de bushalte staan dan komt de bus voortaan twee keer per uur. Vervoersbedrijven moeten wel gewoon uit de kosten komen. Vervelend als je in een dorp woont, maar dat weet je van tevoren. Mij hoor je ook niet klagen dat er zoveel fijnstof in de lucht hangt hier. Dat is weer een nadeel van de stad, en een bewuste keuze die je maakt.
nee dat is dus niet waarCraZaay schreef:oeps2 schreef:zones die in elkaar overlopen( soms zit er maar 1 halte tussen waar niemand uitstapt)wat door de busschauffeur wel wordt getolereerd maar niet door de ov chip
scheelt op je abbonnement 10 euro per jaar is dat 120 euroosFantastisch argument
"De OV-chipkaart is slecht omdat ik nu niet meer samen met de de buschauffeur de boel kan oplichten."
er is in amsterdam een zone bijgekomen net over de schellingwoudebrug ..
dat is 1 halte in een andere zone een net gebouwde nieuwbouwwijk waar straks een bus doorheen gaat rijden .. niet de bus waar ik het over heb ....(die zone bestaat nog maar zo kort dat t gvb en zijn systeem t nog niet eens ingevoerd hebben )
zelfs t gvb is het er niet mee eens dat mensen dus een hele zone meer moeten betalen
op de ov chip hoor !!!
er is geen andere verbinding naar oost dus iedereen die gewoon naar oost wil vanuit noord moet nu via t cs helemaal naar oost dat is veel langer en dus duurder maar wel minder zones op je abonnement
en oplichten ????????? ach schiet nou toch op zeg
ik denk dat de grootste oplichter diegene is die hier zn zakken vult en niet wij als openbaar vervoersgebruikers !! wij betalen toch wel
Dit hele verhaal viel natuurlijk onmogelijk op te maken uit de ene zin die ik quote, die helemaal draait om "eigenlijk moet ik meer betalen, maar de buschauffeur tolereert het" 
Een stad die in ontwikkeling is en waar gebouwd wordt, krijgt uiteraard te maken met andere zone-indelingen. Als je halte in die nieuwe zone ligt, dan lijkt het me nog steeds niet meer dan logisch dat je tot en met die zone moet betalen. Je mag het OV best te duur vinden, maar dat is iets anders dan commentaar hebben op het moeten betalen van een zone waar je wel in komt maar niet voor wilt betalen.
Dit alles heeft overigens helemaal niet met de OV-chip te maken. Sterker nog: daarmee zou je dit probleem helemaal niet hebben. Dan zou je gewoon voor je oude zone betalen, plus een paar cent voor de volgende halte in die andere zone. Maar ik snap ook best dat het GVB nog met zones voor abonnementen werkt; anders zou je altijd bij dezelfde halte erin moeten en bij dezelfde halte eruit. Het idee van een abonnement is uiteraard het vrij reizen binnen een bepaald gebied.
En ach, alles is relatief. Ik betaal 570 euro per maand voor een staanplaats in de trein. Dat vind ik persoonlijk nog net iets associalers van de grote boze NS. En zo is al het leed een kwestie van perceptie

Een stad die in ontwikkeling is en waar gebouwd wordt, krijgt uiteraard te maken met andere zone-indelingen. Als je halte in die nieuwe zone ligt, dan lijkt het me nog steeds niet meer dan logisch dat je tot en met die zone moet betalen. Je mag het OV best te duur vinden, maar dat is iets anders dan commentaar hebben op het moeten betalen van een zone waar je wel in komt maar niet voor wilt betalen.
Dit alles heeft overigens helemaal niet met de OV-chip te maken. Sterker nog: daarmee zou je dit probleem helemaal niet hebben. Dan zou je gewoon voor je oude zone betalen, plus een paar cent voor de volgende halte in die andere zone. Maar ik snap ook best dat het GVB nog met zones voor abonnementen werkt; anders zou je altijd bij dezelfde halte erin moeten en bij dezelfde halte eruit. Het idee van een abonnement is uiteraard het vrij reizen binnen een bepaald gebied.
En ach, alles is relatief. Ik betaal 570 euro per maand voor een staanplaats in de trein. Dat vind ik persoonlijk nog net iets associalers van de grote boze NS. En zo is al het leed een kwestie van perceptie

k heb het gevoel dat craz niet helemaal doorheeft wat het voor ouders en bejaarden betekend...
persoonlijke vraag aan craz ..
1 heb je een auto ?
2 heb je kinderen ?
3 heb je ouders die afhankelijk zijn van t openbaar vervoer ?
persoonlijke vraag aan craz ..
1 heb je een auto ?
2 heb je kinderen ?
3 heb je ouders die afhankelijk zijn van t openbaar vervoer ?
1. Ja, al heb ik geen OV-jaarkaart voor niks.
2. Nee.
3. Nee.
En nu de relevantie? Nogmaals: als je het OV te duur vind, prima. Kan me best in vinden. Maar dat heeft werkelijk niks te maken met de OV-chipkaart, Ik snap best dat dat een makkelijk vehikel is om tegenaan te trappen, maar dat 40% van de mensen (grove schatting) nu duurder uit is omdat er eerlijker wordt gerekend maakt het nog geen oplichterij.
Waarom is dat voor ouders en bejaarden van grotere impact? Is mijn geld minder waard ofzo?
2. Nee.
3. Nee.
En nu de relevantie? Nogmaals: als je het OV te duur vind, prima. Kan me best in vinden. Maar dat heeft werkelijk niks te maken met de OV-chipkaart, Ik snap best dat dat een makkelijk vehikel is om tegenaan te trappen, maar dat 40% van de mensen (grove schatting) nu duurder uit is omdat er eerlijker wordt gerekend maakt het nog geen oplichterij.
Waarom is dat voor ouders en bejaarden van grotere impact? Is mijn geld minder waard ofzo?