hoge hakken topic

Gesloten
AET

hoge hakken topic

Bericht door AET »

Hoge hak:
Hakken vanaf 7 cm worden geclassificeerd als hoog. Hoger dan 10 cm hakhoogte, wordt geclassificeerd als hoge hak en maakt de draag(st)er een fetisjist. De plus 10 cm is minder gangbaar ivm de onnatuurlijke boog die de voet moet maken. Deze leid tot een onnatuurlijke correctie van het lichaam. Omdat je anders gewoon omdondert. Haha lol

De hak hoogte wordt berekend door de onderkant te meten tot en met het verbindingspunt met de schoen – de hoogte van de zool. De achterzijde oftewel het aanzicht wordt gemeten.

Type hakken:
Naast dat hakken er in verschillende hoogtes komen. Komen zij ook in diverse formatten. De 3 bekentste zijn:
• Blokhak
• Stiletto
• Sleehak

Blokhak: wordt gekenmerkt door een gemiddeld groot hakoppervlakte. Dit kan zowel in de breedte als in de lengte zijn. De hak die ontstaat toont gelijkenis met het wiskundige figuur balk of vierkant. In de volksmond dus blok. En loopt comfortabel en stabiel.

Stiletto: De stiletto is herkenbaar aan haar cilinderachtige vorm. En kent een zeer klein hakoppervlakte. Een stiletto kent een diameter van 10 tot 3 mm. Anders is het een cilindervormige blokhak. In de volksmond ook wel bekend als Naaldhak. Deze loopt minder comfortabel en instabieler. Het verzwikkings-, blijven steken/haken en wegzak gevaar is groot. Vandaar dat deze hak het boogbeeld is voor het welbekende hoge hakken fetisjisme.

Sleehak: Een hak die verbonden is via de zool met de voorkant van de schoen. De hak begint achter de bal van de voet tot aan de achterkant van de schoen. Dit betekent niet automatisch dat de hak aaneengesloten is. Gaten in de ‘slee’ zijn een voorkomend verschijnsel. I.v.m. met het gemiddeld tot grootte hakoppervlakte is het bestijgen van deze hak in comfort te plaatsen tussen de blok en stiletto. Het recht laten landen van het gehele hak oppervlak zorgt voor een verminderde comfort en stabiliteit. Toch is het blijven steken & wegzakgevaar niet van toepassing op de Sleehak.

Tot zo ver de theorie. Bron: A Blake girl. Aanvullingen en kritiek zijn van harte welkom.
faery

Re: hoge hakken topic

Bericht door faery »

en maakt de draag(st)er een fetisjist
Daar "val" ik een beetje over, aangezien je natuurlijk wel een masochist bent als je dat soort hakken aandoet (;)), maar een fetisjist hoef je er volgens mij niet per se voor te zijn. Je kan het ook best "gewoon" mooi vinden, of het bijvoorbeeld van iemand anders moeten dragen, die daar dan weer een fetisj voor heeft.
AET

Re: hoge hakken topic

Bericht door AET »

Natuurlijk mag je daar over "vallen". Ik begrijp dat ook wel.
Natuurlijk ga ik er in 1e instantie vanuit dat je als persoon zelf als in eigen opdracht op +10 cm gaat lopen.
Dan ben je natuurlijk ook niet meteen Masochist.

de plus 10 cm is een dus danige hoek & hoogte dat je wel heel graag moet willen. Het vergt ook enige training/ervaring. Het geeft je een lekker gevoel of je hebt het onconfortabele voor iemand anders over. Anders ga je toch lekker comfi op lage schoenen lopen. Toch is het inderdaad bediscusieerbaar in hoeverre een man of vrouw opgewonden raakt van het dragen van hoge hakken/ fetishistische reacties krijgt.

So let's check....
1.Wie voelt zich erotisch op hoge hakken?
2.Wie wordt er erotisch van het zien van iemand op hoge hakken?
3.Wie doet er erotische dingen met hoge hakken?
4. als je idioot genoeg bent om op +10 cm te lopen...ben je dan fetishist stelling.

3 & 4 met een ja beantwoorden...duid wat mij betreft wel op een terechte fetishist, mits 1 &2 natuurlijk ook met Ja beantwoord zijn.
AndereBart

Re: hoge hakken topic

Bericht door AndereBart »

Ik ben het met faery eens dat het dragen van hoge (>10 cm) hakken iemand niet tot een fetisjist maakt.
De kwalificatie 'fetisjist' houd volgens mij onder andere in dat die persoon het voorwerp (in dit geval, de hoge hakken) nodig heeft om opgewonden te raken. En het gaat er bij mij niet in dat alle dragers van hoge hakken (of zelfs maar de meeste) aan deze definitie van een fetisjist voldoen.
AET

Re: hoge hakken topic

Bericht door AET »

Ik wil jullie best gelijk geven op het onderstaande zinnetje.
Dat het krijgen van erotische gevoelens niet meteen hoeft te beteken dat je ze krijgt als je ze zelf aan hebt.
Alleen staat er in mijn verhaaltje. Dat iemand die plus 10 cm hakhoogte bestijgt. Hier toch vaak een fetishjisme heeft, want zoiets doe je echt niet omdat het zo lekker comfortabel loopt. (ik denk dan nu even niet aan de in opdracht op +10cm lopen). Erg opvallend is ook dat dragers van hoge hakken ook de hakken van een ander erg kunnen waarderen.
Of ze daar fetisjistische gevoelens van krijgen. Tja dat kan natuurlijk onderzocht worden.

But anyhow...tomatoos vs. tomatoos. De post kan niet meer ge-edit worden.
*& ziet wel in dat het 'jumping to conclusion is'*
scorpi

Re: hoge hakken topic

Bericht door scorpi »

ach wel
ik loop graag op hoge hakken , hoe hoger hoe beter.
ik heb nogal gekke voeten, door jaren balleten loop ik makkelijker op hoge hakken dan platte schoenen.
bovendien ben ik niet zo heel groot(1.67)
en vind ik hoge hakken gewoon moooooooi..

wat mij opvalt is dat schoeisel met hoge hakken lastig te krijgen is.
brengt mij op de vraag:
waar kopen jullie je hoge hakken?
liefs
scorpi
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: hoge hakken topic

Bericht door JJV »

voor de .. uitdaging..
zijn we bij Local Fanatic geweest (eigenlijk een emo/rockabilly/gothic zaakje)
.. die gingen tot maat 12 bleek

verder zijn we bij Webers geweest (die hakken had waar zelfs A.Blake girl voor bedankte qua onmogelijke hoek)
en absolute dannies/ deMask

.. maar eigenlijk denk ik dat veel 'gewone' vanille zaakjes ook best hakverantwoord bezig zijn
(voor 'de uitdaging' moesten we grrrroote maat hebben tenslotte)
~\v/~
AET

Re: hoge hakken topic

Bericht door AET »

www.hogehakken.nl maten verschillen nogal. Ik moet daar 37 kopen terwijl ik toch echt 38 heb.
www.shilouette.nl
Karel doormanstraat kruising lijnbaan/straat. Daar hebben ze ook bijpassende tasjes. (010)
www.bananashoes.com
www.archenemys.com

Have fun!
Go JJV! Flaunt it baby!
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: hoge hakken topic

Bericht door Peter^ »

Misschien heeft Abg nog wat in haar verzameling in kleinere maten: :twisted:
collectie.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: hoge hakken topic

Bericht door Mack »

Zoals ik al voor de GFC een keer heb geroepen: naaldhakken zijn prachtig... Als een vrouw er echt goed op kan lopen! :yes:

Gelukkig zie ik bij het dansen aardig wat vrouwen langs komen die minstens twee keer per week gedegen training krijgen.
maw: Die op naaldhakken van tussen de 7 en 9 cm komen dansen.
OK, dat zijn nog niet de echte fetishisten-apparaten waar ABg op duidt, maar de schoenen die zij dragen zijn wel ontworpen om een paar uur op rond te dansen. En waarvan de hak echt goed staat.

Wat adresjes voor de liefhebbers:
Neotango
Victorio
Come Il Faut

Waarschijnlijk iets duurder dan de standaard schoen, maar ook akelig mooi gemaakt. :ugeek:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: hoge hakken topic

Bericht door juffie »

Toen ik nog stijldanste, deed ik dat ook ook op hakken van een cm of 7 á 8.

Kan er nu niet meer op lopen, laat staan een uurtje of 4 dansen... :shock: (Kan trouwens sowieso geen 4 uur meer dansen achter elkaar, teen-spiertjes vinden dat geloof ik niet meer zo grappig nu ze niet meer wekelijks getraind worden. Oh, en onder de voet ook vrij snel kramp nu...)

Het was natuurlijk wel opgebouwd, steeds een beetje hoger en meteen op gaan dansen.
MILF :grin_ani:
scorpi

Re: hoge hakken topic

Bericht door scorpi »

@ peter: woooooow mooie collectie wanner hou je uitverkoop :lol:

@ a.blake girl: dankie voor de linkjes
ik is blij :static:
liefs
scorpi
artemis

Re: hoge hakken topic

Bericht door artemis »

Ja zitten zeker mooie exemplaren tussen...
Wie gaat mij het leren dat ik er op de eerste plaats op kan blijven staan? :mrgreen:
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: hoge hakken topic

Bericht door JJV »

* sits on hands *
~\v/~
artemis

Re: hoge hakken topic

Bericht door artemis »

Goed plan JJV. :mrgreen:
Gesloten