ADHD

inkie

ADHD

Bericht door inkie »

Ga hier steeds meer lol krijgen op dit forum whiiiiiiieeeeeeeeeeeee hahahaha..ben blij dat ik niet de enige ben met ADHD die op dit forum zit ;) :mrgreen: Maar als new kid on the block........Heeft ADHD zijn nut in deze wonderlijke wereld???? Voordelen of nadelen name it!!!
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: ADHD

Bericht door Sabrina »

Wat mij betreft vooral een hele waslijst aan nadelen.

Maar, om positief te beginnen, eerst de voordelen:
- We kunnen ons soms helemaal doodlachen tijdens een spel/klooimoment. Voorbeeld:
S: *prikt*
D: *wordt boos en trekt aan haren* Ophouden jij!
S: *kijkt uit het raam*
D: Vergeet jij niet iets?
S: *ietwat afwezig, buiten is interessant* Een heleboel elke dag weer, hoezo, iets specifieks?
D: *zucht* Wat dacht je van excuses aanbieden?
S: *kijkt verward* Excuses waarvoor, wat heb ik gedaan dan?

Nou ja, ik ben niet goed in dit soort dingen uitschrijven... Wever?? :P
Maar het komt dus regelmatig voor dat we allebei dubbel liggen van het lachen omdat ik weer 'ns iets vergeten ben of ineens ergens bij stil sta wat absoluut niet relevant is op dat moment. Kan erg leuk zijn ^^.

On the whole is het echter vooral vervelend. Ik kan me niet goed op één ding richten en ben dus tijdens het spelen vaak met honderd andere dingen bezig in mijn hoofd. Spacen is daardoor een zeldzaamheid, écht spacen lukt mij praktisch niet. Daarnaast is het voor mij erg moeilijk om me aan onze regels te houden, wat bij mij veel schuldgevoel creëert omdat ik Romanticide niet teleur wil stellen maar tegelijkertijd soms dingen gewoon gigantisch vergeet.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

Ok....Ik begrijp je volledig ,heb geen verduideliking nodig...Maar lijkt me wel leuk om dat idd te lezen hoe zij het zien hahaha.....Wat nou als je je hyperfocus gaat trainen daarop...Denk dat het dan wel errug leuk kan worden...........;) ben nog steeds benieuwd of iemand er wel voordelen aan ziet...(ook niet ADHD-ers mogen reageren hoor ;))
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: ADHD

Bericht door Sabrina »

Nou ja, of dat onder hyperfocus valt, weet ik niet. Maar wat bij ons wel heel goed werkt en waar wij dus mee bezig zijn, is conditionering. Hij zegt of doet iets, en ik reageer daar direct goed op, zonder er überhaupt over na te denken. Dat werkt heel goed omdat ik niet hoef na te denken en dus niet afgeleid raak.

Verder let Romanticide er tijdens speel-/klooimomenten trouwens op dat hij regelmatig iets tegen me zegt of op een andere manier mijn aandacht houdt, zodat ik niet afgeleid en volledig uit de mood raak. Als hij me bijvoorbeeld aan het vastbinden is, blijft hij ook tegen me praten om op die manier mijn hoofd erbij te houden.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ADHD

Bericht door Peter^ »

Ik denk dat het een voor- of nadeel zijn van je beperkingen en mogelijkheden afhankelijk is van de situatie, je omgeving.
Ik ken iemand met een autistische beperking. Zij is zeer precies en werkt nauwkeurig. In veel gevallen is haar werktempo lager dan bij anderen. Maar in gevallen, waarbij nauwkeurigheid belangrijk is, blinkt ze positief uit.

Ik had zo'n topic in de x-files verwacht, maar hier ook prima. Blijft even opletten.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: ADHD

Bericht door Dreamer74 »

Ehmm sinds wanneer is ADHD een beperking ???
Ik denk niet dat je ADHD met een beperking moet vergelijken... :confused:
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

@Peter
Klopt absoluut wat je zegt!! daarom ben ik ook gewoon nieuwsgierig naar ervaringen in deze wereld ermee.....(enne sorry moet nog beetje mijn weg vinden hier op het forum)

@Dreamer74 Nee het hoeft idd geen beperking te zijn, maar zorgt vaak wel voor een flinke rugzak ;) Zal je nogsterker vertellen in deze maatschappij wordt het zelfs als een handicap beschouwt door het UWV.....
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: ADHD

Bericht door Dreamer74 »

Kijk... zo leer ik weer eens wat.... :D
Je bent dus nooit te oud om te leren :mrgreen:
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Innercircle

Re: ADHD

Bericht door Innercircle »

\
inkie schreef:Ok....Ik begrijp je volledig ,heb geen verduideliking nodig...Maar lijkt me wel leuk om dat idd te lezen hoe zij het zien hahaha.....Wat nou als je je hyperfocus gaat trainen daarop...Denk dat het dan wel errug leuk kan worden...........;) ben nog steeds benieuwd of iemand er wel voordelen aan ziet...(ook niet ADHD-ers mogen reageren hoor ;))
Hyperfocus trainen??
Die kún je niet trainen. Als dat zo was hadden AD(H)D-ers geen probleem met o.a. concentratie en planning.

@Dreamer74:

AD(H)D wordt gelukkig niet meer ontkend als beperking/ontwikkelingsstoornis/psychiatrische aandoening.
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

Helaas ben ik dat niet met je eens.....Over die hyperfocus valt te debateren, omdat ik zelf ondervind dat dit gedeeltelijk te sturen is.
En ja het vogeltje op de vensterbank is ook vaak belangrijker op dat moment.
Ach gebruik de humor juist!! ervoor als weer eens een appeltaart een cake wordt omdat je de appels bent vergeten en dan niet te vergeten de creativiteit die dan juist mogelijk is.

Verder zijn veel ADHD-ers die juist extreem goed kunnen plannen en werken in de logistiek en noem het maar op....er zijn ook meer wegen die naar rome leiden. En ikzelf als echte ADHD-er (vrij hoge score ;)) Vergeet geen afspraken en komt eigenlijk nooit te laat op een afspraak (of er moet iets uitzonderlijks gebeuren, lang leve de agenda en de telefoon) Ik geef zelfs de coach tips over bepaalde dingen, betekend niet dat ik zeg dat het niet erg vervelend kan zijn.

Verder wordt het idd niet ontkent als een aandoening etc. en valt officieel onder de DSM-IV-TR (de laatste versie van de DSM ofwel voor de geeks onder ons ;) Diagostic and Statistical Manual of Mental Disorders....zie je wel dat ik niet spoor...maar ja ben ook geen trein....
Innercircle

Re: ADHD

Bericht door Innercircle »

Tjah bij veel AD(H)D-ers die extreem goed kunnen plannen is dat een beetje uit de klauwen gegroeid. Bijna neurotisch vanuit een controle-drang (ga me niet vertellen dat AD(H)D-ers geen controlfreaks zijn ;) )
Ik mag mezelf ervaringsdeskundige noemen, net als jij.
Kunnen ons beter op de kwaliteiten richten.

Anyway, back on topic:

Ik denk dat de adrenaline, endorfinen, en andere stofjes die vrijkomen (net als bij duursporten) het hoofd leeg maken.
Ik als (jawel ADD-) Dominant ken behoorlijk wat subs die hetzij ADD hetzij ADHD hebben. Doorgaans hebben zij een voorkeur voor een D die stuurt en leidt, de boel structureert en ze met beide voeten op de grond zet.
In de realiteit dus.

Ik als D met deze 'beperking' (waar overigens even zoveel kwaliteiten tegenover staan) zal niet snel in zee gaan met een sub/slaaf die dezelfde gave heeft.

De hyperfocus komt vanzelf wanneer ik me bezig hou met waar mijn interesse ligt.
Bij mijn slaaf dus.

En dezelfde stofjes (die boven) maken mijn hoofd helder.
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

Juist dat bedoel ik.....Als echte ervaringsdeskundige ;) ben ik dus echt een switch...(denk ik hahahah, zie de twijfel en de onzekerheid s- kant en tegelijk ook kunnen weten wat tie wilt en hoe en genieten van teasen en kicken op de reactie van de sub op jouw actie en sadisme...als D zijnde dan)

De controle freak is gelukkig bij mij redelijk in de hand te houden door het vermogen van relatieveren en prioriteiten in principes te stellen.

Verder is de tomeloze energie die je kunt hebben ook waanzinnig......
Ander pluspunt is de creativiteit, impulsiviteit en reactievermogen...Go with the flow..en vooral wat ik als D gaaf vind is de mindplay...helaas moet dat van te voren tot in de puntjes geplant en gecontroleerd gaan en gaat er dan 1 ding volgens de plannig ehmmmm ik heb medelijjden met de sub die dat treft hahahahah
fantashe

Re: ADHD

Bericht door fantashe »

inkie schreef:Verder wordt het idd niet ontkent als een aandoening etc. en valt officieel onder de DSM-IV-TR (de laatste versie van de DSM ofwel voor de geeks onder ons ;) Diagostic and Statistical Manual of Mental Disorders....zie je wel dat ik niet spoor...maar ja ben ook geen trein....
Ach, daar vallen wij allemaal onder hoor, als liefhebbers van BDSM en aanverwante zaken.
ICD-10... F65...
inkie

Re: ADHD

Bericht door inkie »

whahahahahhahaha lol
navelstaartje

Re: ADHD

Bericht door navelstaartje »

Hoi,

Vraag me even af: gebruik jij medicijnen voor focus? (bijv ritalin) Vroeg me af of er überhaubt mensen zijn die ervaring hebben met medicijnen en spacen. Is dat iets om mee op te passen? (medicijnen zijn ALTIJD om me op te passen ik weet het maar....)
Gr,

Navelstaart
Gesloten