Zoenen en knuffelen bij meetings

faery

Re: Zoenen en knuffelen bij meetings

Bericht door faery »

Hmm, ik kom toch regelmatig in enigszins awkward situaties terecht (of zie ik de laatste tijd gewoon teveel Duitsers die sowieso niet zoenen, maar eerder een omhelzing/hug doen :mrgreen: dat gaat nog wel eens mis vanaf mijn kant, ben ik nog niet helemaal aan gewend). Meestal los ik dat op door iets te zeggen als "doen wij ook een knuffel?", en dan loopt het meestal wel goed af.

Of ik knuffel of 3 zoenen geeft hangt bij mij meer van de context af, van de mensen waar ik me bij begeef. Mijn metalvrienden en de WS-ers krijgen een knuffel, bij de meeste andere mensen gebeurd er of niks, of drie zoenen (vaak familie, al zijn er ook vrienden die zoen, maar dat is pas sinds kort, geloof ik). Ik vind een knuffel wel iets closer.

Overigens, kennen of gebruiken jullie ook dat systeem dat je bij mensen waar je niet close mee bent, de 3 zoenen verder van de mond afzitten dan bij mensen waar je wel close mee bent?
Gilraen^

Re: Zoenen en knuffelen bij meetings

Bericht door Gilraen^ »

Nee hoor, tenzij ik er superclose mee ben en ik regelrecht tease, dan geef ik ze net naast/op de mond 8-)
linne{R}

Re: Zoenen en knuffelen bij meetings

Bericht door linne{R} »

Met mensen die ik echt graag mag knuffel en zoen ik ook graag. Bij de rest maak ik een keuze; je krijgt een hand of de formele 3 kussen, dat ligt aan de non-verbale communicatie waar ik goed op probeer te letten. Bij sommigen weet je het gewoon wel omdat je daar al op andere manieren contact mee gehad hebt, dan is het niet zo lastig. Nieuwe mensen stel ik me altijd aan voor en zie wel wat er gebeurd. In mijn hart ben ik een enorme knuffelkont en in het begin vond ik het heerlijk dat zo veel mensen dat leken te hebben in de SM.
Later leerde ik daar wel keuze's in te maken.
Als ik echt geen zin heb iemand persoonlijk te begroeten roep ik iets in de ronde van.. "de rest ook hoi allemaal/gefeliciteerd" of wat dan ook. Mijn keus. Sommige mensen wil ik nu eenmaal niet meer zoenen uit beleefdheid.

Als in de loop van de avond blijkt dat je het met bepaalde nieuwe mensen goed kan vinden vraag ik ook gewoon "wil je een knuffel?" bij het afscheid nemen. Dat komt dan meestal wel goed.
elise

Re: Zoenen en knuffelen bij meetings

Bericht door elise »

Ik ben er altijd vrij afwachtend in en laat de ander kiezen wat er gaat gebeuren.
Alleen mensen waarbij ik al zeker weet dat ze willen knuffelen bespring ik uit mezelf wel.

Soort verlegenheid ofzo denk ik en ik ben van mezelf niet zo heel vrij in zulke dingen.
Ben het ook niet gewend omdat ik niet uit een knuffelig nest kom misschien.

En ik heb nog met een ander fenomeen te maken omdat ik dame in aanbouw ben.
Tegenwoordig doe ik ook met de meneren zoenen en da's ook altijd even aftasten, omdat niet iedereen dat wil natuurlijk.
Dus ook daar laat ik 't eigenlijk aan de ander over of het een hand, knuffel of zoenen worden.
Gesloten