De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Mack »

Voleuse schreef: 06 sep 2019, 09:25 Mijn mobiel heeft een nieuwe androidversie geïnstalleerd waar die eigenlijk te oud voor was en nu heeft hij bijna geen geheugen meer en is hij traag als stroop :P. Ik moet echt een nieuwe telefoon.
Kijk! Daar worden de fabrikanten nu blij van. :clown:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Mack »

Voor de mensen die zich afvragen welke smartphones een kale Android kunnen draaien: hier is een lijst en hier nog een met 'phones in uiteenlopende prijsklassen. Kan al vanaf ~€120 nieuw-nieuw. :geek:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Ravelijne »

En is dat dan makkelijk of moeilijk zelf te installeren en qua updates? Ik neem tenminste aan dat je zo'n kale er zelf op moet zetten?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

Mocht iemand trouwens een nieuwe telefoon nemen en de oude is nog wel bruikbaar en je wil die aan een goed doel schenken: ik hou me aanbevolen! Dacrael en ik gaan in januari naar Gambia en ik zou voor beide sponsorgezinnen graag een telefoon meenemen, om contact met ze te kunnen houden. Omdat er al genoeg taal- en communicatiebarrières zullen zijn, liefst een Android. Want iPhones snap ik niet. :zak: :mrgreen:
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door chell »

Ravelijne schreef: 06 sep 2019, 14:05 En is dat dan makkelijk of moeilijk zelf te installeren en qua updates? Ik neem tenminste aan dat je zo'n kale er zelf op moet zetten?
Nee, zelf erop zetten hoeft niet. Deze telefoons draaien gewoon standaard stock Android zonder skin en troep van de fabrikant. Hoef je zelf niks voor te doen, komen gewoon zo uit de winkel.

Je kunt wel zelf op elke andere telefoon een kale Android zetten, maar dat heeft gevolgen voor garantie en je krijgt geen automatische updates.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door leonietje »

Ik gebruik zelf een Nokia met kale versie Android en het enige waar ik soms tegenaan loop is dat je ook bewerkings software voor foto's zelf ff moet installeren. Ik wilde een keer een foto bijsnijden en dat lukte niet direct maar met 1 zoekopdracht in de play store was dit opgelost. Ik hou echt van kale versie Android. Mijn tip is wel minimaal 32gb geheugen, maar ik sta eigenlijk meer achter 64gb omdat apps en android versies steeds groter worden.

Ik heb zelf dus de Nokia 8 Sirocco en ben nu voor werk de nieuwe Nokia 4.2 aan het testen. Het is een middenklasse toestel en ik heb eigenlijk altijd top modellen dus ik ben heel benieuwd wat ik er van ga vinden.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

kitten schreef: 29 nov 2017, 23:39Ik vind een vandaag-lijstje inderdaad handig. Wat ik mis in mijn huidige todolijstapp is een makkelijke manier om een vandaag-lijstje samen te stellen uit de gewone todolijst en dingen van vandaag terug op de grote hoop gooien. Dat moet in mijn huidige app met slepen en dat werkt gewoon niet altijd.
Gevonden! Ik gebruik nu Any.do. Daarmee kan ik aan het begin van de dag mijn lijstje openstaande to-do's doornemen en dan krijg ik vier opties:
1. inderdaad vandaag doen (met daarna keuze tussen geen reminder of een reminder om 10u, 16u, 19u, 22u of aangepaste tijd).
2. verzetten naar later (opties morgen, overmorgen, volgende week of ooit).
3. Klaar, afvinken.
4. Verwijderen, laat maar.

Geen unicorns of andere blije plaatjes, wel wat kleurtjes en pingeltjes als je een keuze maakt zoals ik hierboven omschreef en een extra vrolijk diedeltje als je je lijstje verwerkt hebt. Maar vooral een duidelijk overzicht. Want dat doe ik in de ochtend, bij mijn koffie aan de keukentafel. En dan ga ik naar kantoor en dan staat mijn lijstje voor die dag in de browser op me te wachten. Een realistisch lijstje voor één dag, want ik heb al geselecteerd! :static: En wat ik niet gedaan krijg, legt ie morgenochtend weer aan me voor. Tenzij ik heb uitgesteld voor later, dan komt ie er later pas weer mee.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door thaliya »

Klinkt goed!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

En sinds gisteren ineens de melding dat de vandaag-functie 18 euro per jaar moet gaan kosten. :nopompom: Voorheen zat die niet in het premiumdeel en nu ineens wel. En dat vind ik voor zoiets kleins wel veel geld. Maarja, vandaag dag 2, ik mis hem nu al!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Ravelijne »

Klinkt interessant! Wel een beetje jammer van die overgang dan. En de dansende Unicorns hebben weer uitstel opgelopen wegens betaalde klussen die dan weer voor gaan, trouwens...
Deleted User 2176

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Deleted User 2176 »

Webcammetjes zijn tegenwoordig erg klein en het heet nu kennelijk action cam.
En bij discounter Action hebben ze die ook in het schap :D Voor de vriendelijke prijs van net geen 15 euro. KLIK
Alleen, ik heb er geen verstand van en misschien is het wel helemaal niks. Nou ja, wellicht alleen om een fotootje te maken als je buiten bent in de volle zon. Dat noem ik niet echt actie.
Iets meer technische info heb ik hier gevonden, maar mij zegt het eigenlijk niks.
Ongetwijfeld zijn er ws-ers die wel verstand van zaken hebben.

Het enige wat ik zeker weet is dat een mobieltje duurder is. Heb een simpel basic foontje met alleen telefoonfunctie, bellen en gebeld worden dus.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Peter^ »

Ik had een jaar geleden een Vodafone start M abonnement afgesloten. 1 GB data en 150 belminuten per maand voor 12,50 € per maand. Bellen buiten bundel 0,25 € per minuut = 15,00 € per uur. Ik verbruik zeer weinig data (nog geen 100 MB per maand), maar merk dat ik door Corona meer mobiel ben gaan bellen. Ik wilde evenveel Data, maar meer belminuten.

Toen ik op de website van Vodafone keek, was enige mogelijkheid: Red Esssential = onbeperkt bellen + 10 GB data voor 27,00 € per maand. WTF dat is twee keer zoveel, terwijl ik de GB helemaal niet nodig heb.

Ben naar de Vodafone winkel gegaan en heb mijn situatie en wensen uitgelegd. Blijkt er ook een andere oplossing te zijn: Ik moest maar een sms'je sturen naar 4000 en dan zou mijn databundel hetzelfde blijven, maar zou ik wel onbeperkt kunnen bellen. En dat voor maar 4,00 € per maand meer.

Verbazingwekkend dat er in de winkel veel meer mogelijkheden zijn.
Geniet van de positieve momenten.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door leonietje »

Goede deal!
Deleted User 2176

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik heb een abbo (sim-only) bij Simyo en wat jij wenst kost daar 13 euro p/m.
Werkt op het KPN netwerk. Maar zo te lezen heb jij je keus al gemaakt.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Peter^ »

Ik zit al een jaar aan 2-jarig vodafone abonnement vast. Ben al klant van Vodafone vóór dat het bedrijf bestond. Ben begonnen bij Libertel.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie