Versieren of versierd worden?

Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Versieren of versierd worden?

Bericht door eireann »

Zomaar een beetje een hersenspinsel.

Tegenwoordig maakt het niks meer uit wie wie nou versiert in het vanilla gebeuren. Is dat bij bdsm-ers ook zo?

Ik weet dat online vrouwelijke subs veel berichtjes van dominanten ontvangen maar dat het toch wel effectiever is om zelf te browsen en te reageren. Als ik het goed begrijp is de spoeling voor onderdanige mannen veel minder en sturen die vaak de berichtes naar de Dominante vrouwen. T zijn aan die beide kanten de mannen die voortouw nemen onafhankelijk van voorkeur?

En hoe gaat dat het in het echt? als je iemand IRL voor het eerst ontmoet vinden subs het dan 'lastiger' om het voortouw te nemen dan als het om een vanille persoon zou gaan?

Mijn persoonlijke voorkeur is versiert worden maar dat is meer uit traditioneel oogpunt dan omdat ik sub ben. Denk ik.

wat denken jullie?
**Self Rescuing Princess**
Wever

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door Wever »

De wet van vraag en aanbod, geloof ik. Mannen zijn zowel op onderdanig als Dominant vlak in de meerderheid (op datingsites, dan...ik heb geen idee waarom het op fora net omgekeerd lijkt te zijn), dus die zullen sneller geneigd zijn tot berichtjes sturen. De eigenlijke rol in BDSM heeft inderdaad weinig invloed.

Dat mannen traditioneel degenen zijn die contact leggen zal zeker ook wel een invloed zijn. Ik durf echter niet zeggen in welke mate. Afgaande op wat ik op fora lees krijg ik de indruk dat mannelijke subs wel vaak een afwachtende houding hebben, maar in tegenstelling tot afwachtende vrouwelijke subs kunnen die doorgaans wachten tot ze een ons wegen (vrijwel twee jaar van forumdiscussies, verhalen schrijven en meetings bezoeken heeft slechts één vrouw opgeleverd die het voortouw genomen heeft...Boefje).
RB

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door RB »

Als ik een leuk profiel zie ontbreekt bij mij zeker niet het jachtinstinct, waarbij ik dan meestal een korte speelse reactie stuur in plaats van zo’n standaard lap tekst die D’s aan iedereen sturen.
Dat het een standaard lap tekst is met wat kleine aanpassingen weet je als subje natuurlijk niet ;-)

Maar ik ga meer voor een subje die mij een reactie stuurt. Al is het alleen maar om eens van gedachten te wisselen zonder per se een D/s voor ogen te hebben. Een subje die op mij reageert spreekt me gewoon meer aan.

Je kunt wel gaan wachten tot je een ons weegt als subje, maar volgens mij schiet dat niet echt op.

IRL neem ik wel het voortouw, maar dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door eireann »

RB
**Self Rescuing Princess**
Mr.Castor

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door Mr.Castor »

Naar mijn ervaringen blijft de man in het algemeen toch wel in de rol van de versierder.
Persoonlijk heb ik ook vrijwel geen ervaringen met vrouwen die op de versiertoer zijn. Althans niet op de versiertoer met mij dan.
Ik vind het wel wat hebben als de vrouw eens wat meer op de voorgrond komt m.b.t. het versieren i.p.v. de man.
RB

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door RB »

eireanne schreef: Waarom voelt dat als logisch?

Cliché. Ik kan het niet laten.

Ik weet niet wat nou per se het meest kenmerkende aan een D is (dat is een andere discussie). Maar de drang om te sturen en te controleren lijkt mij toch wel een basisovereenkomst.

IRL zie je meteen of er de aantrekkingskracht is. Online zie je dat niet. IRL ga je dus sneller over tot handelen en trek je het initiatief naar je toe. Dat bedoel ik met logisch.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door kitten »

RB
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door eireann »

Warentegen ik laatst van iemand te horen kreeg die ik al ruim twee jaar leuk vind -niet over oren verliefd ofzo, maar gewoon leuk- dat ie dacht ik hem niet aardig vond :crownless: Ik ben dus niet zo goed in flirten... en de botte bijl methode werkt ook niet altijd, en is ook zo 'ongezellig'

Komt initiatief nu vanuit geslacht of vanaf orientatie das eigenlijk de vraag. Maar daar is vast geen eenduidig antwoord op te vinden
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door kitten »

Ik denk geen van beiden. Ik ben behoorlijk uitbundig en flirterig. Dat staat los van mijn subzijn en los van mijn vrouwzijn, denk ik. Het is een karakter eigenschap.

Eentje - overigens - die ik niet altijd heb gehad! Ooit was ik het meest grijze muisje van de klas. Muurbloempje van de bovenste plank. Voor wie dat wil geloven...
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door JJV »

ow ik ken vanuit chats, fora en ..eh.. verder ook een paar dames die flink kunnen flirten
.. alleen .. dan komt dus ook de wet van de getallen de hoek om..

op chat is de verhouding soms 10:1 .. en veel dames hebben genoeg ellende in hun pb boxje om nog eens zelf aan't flirten te slaan
.. dat doen ze wel in de parkeer garage dan ofzo. (keer chatdate zien doen.. zonder dat ze er wat mee wilde overigens. maar t was erg vrolijk bij de betaalautomaat ineens)

eh
of de 'traditionele' rol .. meisje hoort keurig te zijn en dat allemaal maar vies te vinden.. nog meetelt.. ik wéét't niet (maar vrees van wel)
~\v/~
elise

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door elise »

Ik heb in m'n hele leven, zover ik weet, nog nooit 1 meisje versierd.

Ik had ook nooit door wie er interesse in mij hadden. Ik hoorde altijd een paar dagen ná een schoolfeest dat dat ene meisje wat de hele avond vreselijk in de weg liep te lopen mij nogal zag zitten.

't is nooit meer goed gekomen daarna, al mijn verkeringen hebben mij versiert zonder mij daarin enige vorm van inspraak te geven.

Het hele versier spel is mij gewoon té subtiel, ik snap het niet .. en de delen die ik dan wel snap durf ik weer niet..

Kortom, ik wordt ouwe vrijster :D
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door JJV »

:) magic leren spelen?

( op die toernooien was't ratio altijd 1 a 2 op de honderd
t begint bekend te worden.. zag laatst 4 dames op een toernooi van 60 man)
~\v/~
scorpi

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door scorpi »

ik kan geloof ik niet versieren..of ik ben dr niet goed in.

wellicht moet ik t maar bij kerstbomen houwe om te versieren?? :roll:
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door JJV »

troost je
ik kan't ook niet
(in setting van .. loop een bar binnen.. versier iemand.. no way)

gelukkig flirt ik dan weer wèl goed..
en weet ik soms in m'n 'onschuld' dusdanig maffe dingen te zeggen dat mensen zich niet al te beledigd voelen als ik met ze praat

complimenteus en niet al te duidelijk hebberig zijn.. schijnt ook te helpen
~\v/~
lieveheersbeestje

Re: Versieren of versiert worden?

Bericht door lieveheersbeestje »

In het geval van JefWee was ik diegene die reageerde op zijn
contactadvertentie op BDSMzaken. Gewoon omdat het berichtje er voor mij uit
sprong en ik dacht laat ik eens proberen! Maar is dat versieren?

Maar wie er precies wie versierde tijdens het kopje koffie in een klein
kroegje, geen idee..
Gesloten