Spelen met alcohol

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Spelen met alcohol

Bericht door kitten »

Gisteravond hadden we een flesje open getrokken om te vieren dat we een goede dag hadden gehad. Een klein flesje, 250ml, ieder een glaasje. Ja, we speelden met alcohol op. Dat wil zeggen, jongetje had zijn glas leeg, ik niet.

Tijdens het spel heb ik het rustig opgenipt. Waar ik normaal van 1 glas best wat merk (ik ben niks gewend), voelde ik nu niks. Helemaal niks. Maar nu we hier zo samen in bed wat nakeuvelen, kwam ter sprake dat ik tijdens het spel, hém ook een slokje van mijn wijn gaf. En jongetje vertelde dus hoe dat voelde. (Mag hij zelf even opschrijven) Totaal anders dus.

Ik vraag me af: hebben subspace en domspace en alcohol invloed op elkaar...? Is het de adrenaline/endorfine?
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Gisteravond hadden kitten en ik een behoorlijk intensief pijnspel, je kent dat wel, plak, cane en andersoortige narigheden. Ergens tijdens het spel, ik hing al behoorlijk uitgeput in de touwen, tijdens een rustpauze waarbij zij eventjes wat van haar wijntje dronk kreeg ik ook een slokje aangeboden; veel was het niet...een heel klein slokje maar. Edoch, het warme gevoel van de wijn in mijn slokdarm mengde zich met de warme gloed in mijn schouders, benen en billen van de flagelatie. Beide gevoelspatronen vloeiden naadloos in elkaar over. Dat was een erg bizar (maar ook geil :bloos: ) gevoel.
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
elise

Re: Spelen met alcohol

Bericht door elise »

Het drinken van alcohol (1 tot max 3 glazen) stimuleert de aanmaak van .......... endorfine !
Daarom maakt het mensen vrolijker, haalt het remmingen weg etc.

Alleen bij meer dan 3 eenheden alcohol treed ook het verdovende effect op wat spel niet ten goede komt natuurlijk.

Maar een wijntje bij een spel kan dus de aanmaak van endorfine vergroten of stimuleren en ja, dus heeft het effect :)
silence

Re: Spelen met alcohol

Bericht door silence »

Ik denk dat "spelen" met je vaste partner weinig kwaad kan als er (matige) alcohol in het spel is, moed indrinken voor een eerste date/spel lijkt me niet verstandig.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Spelen met alcohol

Bericht door JJV »

t valt mij altijd op dat 'de theorie' andere dingen zegt dan je ervaring

(door een rietje drinken zou theoretisch niet extra moeten mogen werken voor zover ik weet..)

gevoelsmatig klopt't denk ik dat je remmingen wegvallen
je emoties versterkt..
en.. vanalles

en idd 'met mate' zeker wijn.. moet op zich kunnen

ik word altijd wat .. zorgelozer van drank
en dat is in sommige spelletjes .. niet al te best. alertheid lijkt me wel belangrijk

hoe drank, bloeddruk en bondage samengaan ben ik dan wel weer benieuwd naar.
~\v/~
linne{R}

Re: Spelen met alcohol

Bericht door linne{R} »

Normaal gesproken spelen wij nooit met alcohol op. Een aantal maanden geleden hadden we echter iets te vieren. Nog steeds stond de wens van D open om eens iets met roze champagne te doen, daar had ie leuke plannen mee. Die bewuste keer hebben we 's middags dus champagne gedronken. Het spel werd er wel erg leuk van voor een keertje :oops: Ik werd wat vrijer en makkelijker en kon veel hebben. Dat is dus ook wel een risico. Ik had er 2 op, D eentje... Dat was dus wel erg leuk! Ook achteraf een heel goed gevoel over.

Pas geleden, in een van de zeldzame weekenden dat we helemaal samen zijn, hadden we uitgebreid samen gegeten en geborreld en bij het naar bed gaan nog even gespeeld. Toen pakte het minder goed uit. Ik was gewoon moe en loom en kon juist weinig hebben. Heel verschillend dus.
Wel moet ik daarbij zeggen dat we dat hele weekend al veel gespeeld hadden, dus dat kan ook een oorzaak zijn.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Crownless »

Ik vind de stelling 'je zou nooit mogen spelen met alcohol op' echt zo'n onzin! Je mag wel rijden met twee glazen op, maar dan niet met een zweep slaan? Dat mag ik toch wel zelf weten?

Ik hou van spelen met een glaasje (of twee, of drie) op. Maakt me ontspannener. Maakt me vrijer. Ik vind het 'aangeschoten' effect van alcohol leuk. Twee dingen die ik leuk vind combineren is nog leuker. Nu zou ik geen ingewikkelde bondage ofzo aanleggen, of gaan spelen met die ene nieuwe zweep die ik nog niet goed ken, maar ik zie er geen kwaad in.

En dat drinken door een rietje: dat zorgt er toch voor dat de alcohol langs je gehemelte komt waar bloedvaten dicht onder de huid liggen waardoor alcohol zo snel direct het bloed in gaan? Of is dat broodje aap?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
riz

Re: Spelen met alcohol

Bericht door riz »

Ik vind ook dat het moet kunnen om met een paar glaasjes te spelen. Iemand die wijs genoeg is om sub op een goede manier te mishandelen zou ook wijs genoeg moeten zijn om zijn eigen grenzen te kennen in alcoholgebruik.

Je hebt gelijk Crownless: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... &vraag=163
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Spelen met alcohol

Bericht door eireann »

In Ierland is het meer norm dan niet drinken, maar daar gebeurt het wel af en toe dat een DM eens zegt 'joh zullen we dat nou wel doen' als iemand te ver beschonken is. God weet wat mensen doen als ze thuis zijn, maar op een feest is 'met mate' toch wel verstandig.

Ik drink bijna nooit en ga heel snel aan de hyperactief als ik drink dus voor mij beter van niet :)
**Self Rescuing Princess**
Realspawn

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Realspawn »

ikzelf speel simpelweg niet met alcohol op. Redenen

A. Menig verkeers ongeval persoon riep van te voren : ach ik kan het hebben en best rijden.
B. Jijzelf hoeft het niet te zijn maar die ander kan ook onder invloed iets verkeerds doen.
C. Alcohol nog wel eens plots verkeerd kan vallen en tja onverwachtte uitwerking kan hebben.
D. Als je alcohol nodig hebt om te kunnen genieten of om vrijer (Geiler) te kunnen worden is er denk ik toch iets mis.

Ik ben nu eenmaal een persoon die geen onnodige risico´s wenst te nemen. Daarbij vind ik
alcohol om in de stemming te geraken al een geheel foute motivatie.

Voor mij en de sub dus geen alcohol dat komt daarna wel als beide ontspannen nagenieten.

Maar dit is enkel mijn mening. Tuurlijk kun je in het normale dagelijkse leven ook risico lopen op
onwel worden of fouten maken maar dan zoek en creeer je die kans niet zelf.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Spelen met alcohol

Bericht door puppie »

Realspawn schreef: D. Als je alcohol nodig hebt om te kunnen genieten of om vrijer (Geiler) te kunnen worden is er denk ik toch iets mis.
Ik ben het helemaal met je post eens, behalve bovenstaande.
Volgens mij schrijft er hierboven niemand dat ze alcohol nodig hebben om te kunnen genieten of vrijer te zijn.
Het is overigens zover ik weet wel een vaststaand gegeven dat je van een glaasje op wat losser word. Niet dat het zonder niet leuk is, alleen net ff anders :)
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Spelen met alcohol

Bericht door perman »

Het grote probleem met veel discussies over drank (of überhaupt verdovende middelen) is het zwart-wit denken.
Als er over gesproken wordt is het vaak alles of niets: als je niet nuchter blijft dan wordt je al snel ingedeeld bij Alcomobilisten en Comazuipers, terwijl er juist zo'n grote wereld tussenin zit.
Ik lees hier dan ook niemand die het nodig heeft, dus dat die paar glaasjes je wat relaxter en opener maken en dat je bepaalde drempels wat makkelijker kan nemen maakt het een prettige bijkomstigheid.

En dat mensen allerhande middelen aangrijpen om dingen die fijn zijn nog fijner te maken moge bekend zijn. En als dat dan toch gebeurt dan het liefst verantwoord: door te weten wat de effecten op jezelf zijn of kunnen zijn, wat je kunt verwachten voor of tijdens of na gebruik. Wat een substantie met je denken en beoordelen doet of kan doen. Wat risico's kunnen zijn. Wat je beter wel en niet kan doen als je iets voor het eerst gebruikt, waar je voor op moet passen. Waar je grenzen liggen. Eigenlijk allemaal dingen die ik hier op het hele forum ook al lees.
.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Mack »

Een belangrijk aspect bij spelen onder invloed (van wat voor middel dan ook) is kennis.

Hoe goed ken jij jezelf en je partner, zowel clean als met iets op. Hoeveel invloed heeft bijvoorbeeld vermoeidheid erbij?
Hoe goed weet jij waar jullie grenzen liggen, fysiek, verstandelijk en emotioneel.
Goeie sex en/of sub/dom-space brengt je al in een andere wereld, hoe is het effect van *** (je favoriete roesmiddel) hierop?

Als je al die aspecten in de gaten hebt en kan hanteren, dan zie ik geen reden om niet met dopes te spelen. Er gaat nogal een traject aan vooraf, maar daarna kan het een leuke extra kick zijn.

Praktijkervaring? Niet met alcohol, wel met andere middelen. :ugeek:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
RB

Re: Spelen met alcohol

Bericht door RB »

Persoonlijk vind ik het zeer overdreven dat je geen druppel zou mogen drinken om je “rijbewijs” voor BDSM te halen. Dat is nou typisch zo’n discussie waar ik een verschrikkelijke Painintheass-aanval van kan krijgen.

Dat is SSC, waar het nooit voor bedoeld is, en een opgeheven dominee-vingertje met een bruin randje. Je zou er een BDSMzaken-trauma van krijgen (kan ik nog in therapie ;-) )

Kom zeg, waar eindigt het dan ?

Niet spelen met subjes die overgewicht hebben ? Slaafjes die eerst een IQ test moeten doen ? Antecedenten-onderzoek door de AIVD ?

Ik zeg niet dat je als D met een fles wodka in de ene hand en je (verkeerde) zweep in de andere hand, met je broek op je knieën en je erectie die maar niet wil lukken, lallend over je zolderkamer moet gaan struikelen. Dat slaat ook een tikkie door.

Niet alleen is hoer het oudste beroep, ook is de menselijke historie en cultuur doorspekt van allerlei stimulerende middelen.

BDSM is niet het zoeken van andermans grenzen, maar het kennen van je eigen grenzen.

Cheers :mrgreen:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Spelen met alcohol

Bericht door eireann »

RB
**Self Rescuing Princess**
Gesloten