Spelen met alcohol

Realspawn

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Realspawn »

dat geld dan ook heel gewoon voor de mensen die er tegen zijn.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Crownless »

Ik denk dat het ook meer te maken heeft met het risico dat je neemt dan of het wel of niet zou kunnen. Ik heb het eerder wel vergeleken met een auto, maar als ik moet rijden drink ik ook niets, ook al zou je een glas of twee mogen drinken. De kans dat iemand komt te overlijden bij een auto-ongeluk is groter dan wanneer ik iemand mep met een plak. En daarbij is de kans dat ik een onvrijwillige buitenstaander verwond groter bij een auto-ongeluk dan bij bdsm-gerelateerde handelingen. Dat iemand met drank op achter het stuur gaat en zich doodrijd boeit me niet zoveel. Maar dat diegene daar anderen mee mee neemt, of nog erger, een ander doodrijd en er zelf met een kater en een black-out vanaf komt, dat vind ik niet kunnen.
Hetzelfde met bedienen zware machines enzo.

Maar hoe belangrijk is het bij bdsm dat iemand volledige controle heeft over de hand-oog coordinatie? Bij naalden komt dat heel nauw, knifeplay ook, een bullwhip idem, maar bij een plak of strokenzweep? Bij knijpen? Bijten? Iemand bruut in z'n kont nemen?
En hoe belangrijk is het bij bdsm dat je nog in staat bent snel te reageren? Bij breathplay is het wel belangrijk, net als ingewikkelde bondages. En ja, ook als het huis in de fik vliegt en sublief ligt spreadeagled vast op het bed. Maar bij het hanteren van een plak? Knijpen, bijten, brute kontseks? Mwah.
En hoe belangrijk is het om strak om te blijven gaan met grenzen? Sure, daar gaat het hele vertrouwen om. Maar wat ik gemerkt heb bij de keren dat ik echt dronken was (en die zijn op een hand te tellen) was dat ik dingen ging doen die ik altijd al wilde doen, maar niet deed omdat iemand dat raar vond. Rondjes door het gras rollen (weet je hoe leuk? Vooral van een heuvel). Keihard 'oh, kijk, tietuh!' schreeuwen! Dat doe ik normaal ook niet, aangezien dat niet netjes is. Ik ben ook overtuigd dat dronkenschap als excuus voor vreemdgaan echt een fabel is. Je weet echt nog wat je doet, en in mijn ogen heb je dan altijd al vreemd willen gaan.
En hoe belangrijk is het om jezelf niet te overschatten? Tja, dat vind ik heel belangrijk. Als ik met mijn bezopen kop me bedenk dat ik eigenlijk toch wel knifeplay kan gaan doen, ja, dan wordt het bezwaarlijk. Ik heb nog nooit ontkent dat ik nog wel zou kunnen rijden als ik niet eens meer een rechte lijn kan lopen. Ik weet echt wel wanneer ik onder invloed ben, en wanneer niet. Bepaalde dingen heb ik voor mezelf als no-go gesteld als ik gedronken heb. En als iemand weet dat die persoon zich aan zulke zelf-opgelegde afspraken kan houden wanneer het puntje bij paaltje komt zelfs als deze zwaar beschonken is, hoe bezwaarlijk is het dan dat iemand met drie glazen op lekker gaat bdsm-en?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
RB

Re: Spelen met alcohol

Bericht door RB »

Realspawn schreef:dat geld dan ook heel gewoon voor de mensen die er tegen zijn.
Tuurlijk. We hebben het over precies hetzelfde.


@ Crownless,

Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik merk dat een subje dat glasje rode wijn minder goed neemt, ik vanzelf een ingetogen houding aanneem. Wakker worden met een kater is één ding, wakker worden met twee katers is wat anders ;-)

Gelukkig hoef je subjes niet alleen te misbruiken, je kunt zo ook lekker knuffelen tot ze in slaap vallen. En als ze gaan snurken, leg je ze gewoon op hun buik, zodat je dat mooie kontje kan voelen en alvast kan gaan bedenken wat je er mee doet als ze weer wakker wordt.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Spelen met alcohol

Bericht door perman »

Crownless schreef:Ik ben ook overtuigd dat dronkenschap als excuus voor vreemdgaan echt een fabel is. Je weet echt nog wat je doet, en in mijn ogen heb je dan altijd al vreemd willen gaan.
Er is wel een punt in dronkenschap vanaf waar je echt niet meer weet wat je doet. Meestal doe je dan zelf ook niet zoveel meer fout (behalve dan in de weg liggen en een en ander vies maken), maar is het probleem dan voornamelijk wat anderen met jou doen. En daar later achter komen.
.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Crownless »

Was het maar waar... *denkt aan genant moment dat iets te maken had met in foetushouding naast de wcpot in slaap vallen*

Hoe dan ook, het lijkt me niet zo cool om met een comateus iemand te spelen. En ik denk ook niet dat je zover moet doorzuipen wanneer je net een subje vast hebt gebonden. Lijkt me knap lullig. Lig je daar, je dominant neemt nog een laatste slok wiskey, kotst over je heen en gaat daarna KO.

Maar heej, echt totaal wasted raken is nooit handig. Of charmant, for that matter.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
RB

Re: Spelen met alcohol

Bericht door RB »

Crownless schreef:
Hoe dan ook, het lijkt me niet zo cool om met een comateus iemand te spelen.
Tuurlijk niet. Maar waar is die weblink over slapende meisjes ?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Spelen met alcohol

Bericht door kitten »

RB
tinkerbell
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2009, 00:06

Re: Spelen met alcohol

Bericht door tinkerbell »

@jjv

je wordt wel sneller dronken als je alcohol drinkt door een rietje.
Dat komt doordat via een rietje alcohol iets sneller in het bloed wordt opgenomen. Door een rietje stroomt de alcohol langs het gehemelte. Het gehemelte is sterk doorbloed, waardoor een deel van de alcohol al direct via het gehemelte wordt opgenomen. Ook verdampt er meer alcohol als je via een rietje drinkt. Deze damp adem je in. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet veel uit. De hoeveelheid alcohol die je binnenkrijgt is hetzelfde.


tink
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Sabrina »

Een beetje alcohol vind ik ok, ik zou niet willen spelen als ik half wasted ben. Ooit wel 'ns geklooid in die toestand, maar ik vond 't niet zo'n succes. Ik vind het een kwestie van verantwoord omgaan met dergelijke middelen, zolang iemand dat kan, ga ik niet met een vingertje lopen zwaaien dat 't niet mag. Voor mij is spelen als ik wasted ben, of als Romanticide te bezopen is om mijn veiligheid in het oog te houden, een harde grens. Maar da's mijn keuze, als mensen graag willen spelen terwijl ze lazarus zijn, dan is dat hun feestje :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
murron

Re: Spelen met alcohol

Bericht door murron »

Voor mij is spelen met drank (of drugs) not done .Als D 1 a 2 biertjes op heeft maakt me nog niet zo veel uit ,maar ben zelf alwel alerter dan op alles.Mijn eerste d (expres kleine letter) heb ik regelmatig met drank op gespeeld.Achteraf gezien weet ik inmiddels 99% zeker dat er ook drugs door heen heeft gezeten.Ik heb van die periode ontzettend veel black outs,maar de dingen die ik nog wel weet en later ook van een ander heb gehoord,maken mij nu tot de beslissing ...geen drank(en drugs) voor mij!
Wever

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Wever »

Ik hanteer net dezelfde maatregelen als voor autorijden.


Ik kan zowel autorijden als domineren, maar bij geen van beide heb ik een zodanige routine dat ik erop durf te vertrouwen dat ik het met verminderde reflexen kan. Dus ga ik nooit meer dan één pint drinken voordat ik een van beiden ga doen (en ja, ik weet dat ook dat de reflexen vermindert...maar dat is een IMO verwaarloosbare hoeveelheid).
Met subben heb ik wat meer ervaring, dus daar zou ik wat meer durven drinken (pakweg 3 tot 5 drankjes). Maar evengoed niet meer dan dat.

Als iemand anders die gedronken heeft wil rijden, gedomineerd wil worden of wil domineren, hangt het van persoon tot persoon af of ik erin mee zou gaan (meerijden of meespelen). Als iemand echt zwaar dronken is wil ik anderen nog wel waarschuwen, maar ik ben geen autoriteit op wie wat allemaal mag uitvoeren (in de praktijk komen slachtoffers - als die er al komen - toch nooit bij mij janken).


O, en ik ben er voorstander van dat DM's op speelfeestjes het recht zouden hebben alcoholcontroles uit te voeren (met zelfde criteria als voor autorijden). In de praktijk is zoiets puur theoretisch, want op de BDSM-feestjes die ik bezoek wordt gemiddeld zo weinig alcohol gedronken dat het gaat opvallen.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Sabrina »

Marijke schreef:Ik moet zeggen dat ik het op feesten inderdaad anders vind, daar heb je namelijk niet alleen met jezelf en je partner maar ook met anderen te maken. Wat ik thuis doe is mijn zaak, en ik vind spelen met alcohol op niet erg gevaarlijk. Maar op een feest heb ik ook met de grenzen van anderen te maken.
Agreed. Op een feest zal ik helemaal niet onder invloed spelen, vanwege de reden die Marijke hierboven noemt.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
AndereBart

Re: Spelen met alcohol

Bericht door AndereBart »

Voor mij persoonlijk is de keuze erg simpel. Ik drink helemaal geen alcohol en gebruik ook nooit andersoortige drugs, dus doe ik dat ook niet als ik zou gaan spelen.
Voor eventuele speel-partners hangt het er van af hoe veel effect de alcohol op hun heeft, maar daar hanteer ik ongeveer dezelfde grens als voor het mee rijden in de auto.

Waar het anderen betreft ben ik niet iemand die snel ingrijpt, maar ik zou waarschijnlijk wel een waarschuwing geven als iemand overduidelijk zich in staat van dronkenschap bevind.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Spelen met alcohol

Bericht door kitten »

De vraag van OP (that would be me :clown: ) was meer: hebben jullie ook wel eens gemerkt dat je submood of Dombui invloed had op hoe de alcohol uitwerkte? :)
AndereBart

Re: Spelen met alcohol

Bericht door AndereBart »

Om dan ook op de oorspronkelijke vraag antwoord te geven: Nee. De combinatie alcohol en iets anders komt bij mij niet voor, dus ik kan niet zeggen dat de uitwerking van alcohol veranderd. :mrgreen:
Gesloten