Spelen met alcohol

dutchfalcon

Re: Spelen met alcohol

Bericht door dutchfalcon »

Crownless schreef:Ik hou van spelen met een glaasje (of twee, of drie) op. Maakt me ontspannener. Maakt me vrijer. Ik vind het 'aangeschoten' effect van alcohol leuk.
Ben ik met je eens maar...... Alcohol verlegd ook je grenzen. Dat is normaal helemaal niet erg maar er zijn 'spel'(wat haat ik dat woord) vormen waar dat wel een risico kan vormen. En dan roept iedereen: "Maar die vormen doe ik dan niet" volledig correct maar (opnieuw) je grenzen zijn verlegd en het kan zo maar zijn dat die grens ook wat verlegd is.

Samenvattend, met alcohol (of drugs) op is er 'iets anders' aan je, hoe gering dan ook. Dat hoeft niet erg te zijn maar kan wel op een dag net verkeerd anders zijn. Voor een sub heb ik er minder moeite mee al vraag ik mij wel af of mijn subine (mijn persoonlijke term voor een vrouwelijke sub) nog wel het volle genot van 'de bezigheid' kan ervaren, immers, haar grenzen zijn ook verlegd. Ik als Dom neem het risico domeg niet en bovendien, na de belevenis is dat biertje zo geweldig sissend lekker.

Falcon
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Spelen met alcohol

Bericht door kitten »

Open je eigen topic! :verontwaardigd:
kitten schreef:De vraag van OP (that would be me :clown: ) was meer: hebben jullie ook wel eens gemerkt dat je submood of Dombui invloed had op hoe de alcohol uitwerkte? :)
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Bitemarks »

Eigen topics doen we hier niet aan :twisted:

Maar back on-topic:
Ik heb wel gespeeld met alcohol op. En ik merk vooral dat ik daardoor voorzichtiger wordt. Ik ben me ervan bewust dat ik alcohol gebruikt heb en dus raak ik veel moeilijker in subspace. Voor Dommen geldt hetzelfde: dat ik me continu bewust ben van mijn net ingedronken beperking. Spelen zonder (of met weinig) drank is dan ook gewoon leuker.

En hoe meer de alcohol werkt, hoe sterker dat wordt.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
RB

Re: Spelen met alcohol

Bericht door RB »

Natuurlijk heeft dat invloed. Maar middelen werken totaal anders van individu naar individu. Een paar lekkere glaasjes maken mij heerlijk rustig een filosofisch. Verder heb ik nog nooit van mijn leven zelfs een jointje gerookt. Maar soms zijn een paar glaasjes de grens dat iemand agressief kan worden, dat is dan een ander verhaal.

Wat voor middelen je ook consumeert, uiteindelijk komt er niets anders naar boven dan wat in je zit.

Edit: deze reactie was voor kitten, die nu een lekker wijntje drinkt :banana:
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Spelen met alcohol

Bericht door pluis »

Wraah! *delete post voor de vierde keer*

Nee. Ik denk niet dat mijn gevoelens veranderen door alcohol, of ze nou BDSM-gerelateerd zijn of niet. Wat er wel gebeurt is dat het ineens een stuk moeilijker wordt om de gevoelens in kwestie in bedwang te houden, omdat een heel stuk rationalisering wegvalt (bekend gevolg van drank, he?).

Als je kijkt naar spel dat ik onder invloed heb gespeeld.. eh.. oh.. wacht *zet helm op* * neemt schild ter hand*

Als je kijkt naar spel dat ik onder invloed heb gespeeld, wat dan spel kan zijn na 'een wijntje bij het eten', maar ook toch wel eens in serieus zwaar aangeschoten toestand (na de gedeelde fles whisky na het wijntje bij het eten, zeg maar) dan is dat ook veel ongeremder dan spel als ik (en de partner in kwestie) nuchter is. Niet zozeer heftiger, als in extremer, maar wel sneller, met abruptere overgangen, en ook met een veel minder grote reservering.

Volgens mij heeft dat echter veel meer te maken met het wegvallen van dat stuk rationalisering dan met een verandering van dat gevoel, gewoon omdat al mn andere gevoelens precies hetzelfde óók doen als ik drink. Ik wordt óók verliefder, onzekerder, emotioneler, blijer (of verdrietiger, of erger, alletwee tegelijk), gewoon omdat de eeuwige rem van het 'niet laten zien niet laten merken' er dan af is. Nouja, dus ik word ook subbiger, en dommiger en (dus) switcheriger. Hmm. Zit me ineens af te vragen of t switchen sneller gaat als er gedronken is. Dat moet ik eens testen.

Ik kan dus wél veel meer opgaan in een spel, of in een knuffel, of in een gedeelde fantasie, ofzo, maar niet omdat mn gevoel veranderd, maar omdat ik het stemmetje mis dat zegt 'stel je niet aan, doe gewoon, hallo, ff rustig!' Overigens heb ik het stemmetje dat zegt 'nee, gevaarlijk, níet doen!' nog wel. Het enige dat weg lijkt te vallen is een stukje schaamte en een stukje wens om sociaal wenselijk te blijven, en vooral maar gecontroleerd en beheerst te willen zijn.

Ik ben het dus wel met Richard eens, in deze; er komt uit wat erin zit.. En misschien dat ik die gevoelens wel niet als anders beleef doordat ik wel een redelijk beeld heb van hoevéél (en hoeveel van wát) er in de pluis zit.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Spelen met alcohol

Bericht door Sabrina »

Ik merk dat mijn mood wel verandert door alcohol ja. Ik word vrijer, durf meer te laten merken wat ik wil, en ik word daarnaast standaard botergeil van alcohol (geef mij geen glas drank als ik daarna geen seks krijg :lol:), dus dat speelt ook wel mee in m'n submood.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Spelen met alcohol

Bericht door kitten »

Ik bedoelde hem andersom... :bloos:

Normaal merk ik alcohol sterk! Ik voel het al na 1 glaasje. Ik ben weinig gewend.

Tijdens dit spel, in Dom-mood, voelde ik het echter niet. Ik heb niet meer dan dat ene glaasje op, maar ik merkte de alcohol gewoon niet. Ik werd niet giechelig of rozig en ik kreeg niet dat nare gevoel van verkoudheid in mijn hoofd.

Normaal kan jongetje alcohol beter aan dan ik.

Tijdens dit spel, in sub-mood, kwam 1 klein slokje uit mijn glas aan als een moker! Veel en veel heftiger. Het gevoel van dat ene slokje in zijn slokdarm begon zich te vermengen met het gevoel van warm en branderig van de geseling op zijn rug.

Herkent iemand dat?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Spelen met alcohol

Bericht door kitten »

Wat zijn jullie oplettend! :shock: In een paar seconde 4 pb's dat ik jongetje's RL naam had gebruikt! Tnx, ik was op tijd om te editten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Spelen met alcohol

Bericht door juffie »

Dan waren die 4 wellicht nuchter... 8-)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Spelen met alcohol

Bericht door kitten »

:slaan:

Maarrrrr, ik ga nu wel aan de rosé. :biggrin: (er wordt alleen niet gespeeld vanaaf. Iets met kids en tenten enzo...)
Gesloten