Jarretelgordel

Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Jarretelgordel

Bericht door tessie »

Ik gok dat juffie 2 jaar later wel al een jarretellegordel heeft gekocht.
En goede clipjes zijn nu juist wél erg belangrijk, en die hebben lang niet alle 'exclusieve' merken. Maar fijn dat je het allemaal zo goed weet.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door skaoot »

Maar....ik zie in al mn bhs en ondergoed horizontale lijnen terugkomen. Hoe ontkom je daar aan? Of... Is de onesie dan toch het ultieme kledingstuk? Van top tot teen een doorlopende lijn! Wanneer doen we een onesiemeet?

Toch handig zo'n kledingadviseur op WS :mrgreen:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door eireann »

Ja Ja Ja! Op metalen clipjes! En op meer dan 3 bandjes! Maar ik moet zeggen, dat ik ze dan nog steeds alleen voor de sexy draag en niet voor de praktisch. Want het zit nooit lekker (echt zitten bedoel ik, staan en lopen is prima, maar die bandjes bij de benen als je zit! naar!)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Jarretelgordel

Bericht door Ravelijne »

Hmm, daar heb ik geen last van. Als ze goed zitten, merk ik het na een tijdje niet meer... Maar ik draag ze ook nooit echt lang.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door eireann »

Het is eigenlijk vooral in de auto. Ik denk dat de gordel dan eigenlijk te klein is ofzo?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Jarretelgordel

Bericht door Ravelijne »

Of te kort? Of misschien zijn mijn kousen of bandjes elastischer. Ik heb ook nog nooit auto gereden met een jarretelgordel aan. In de volle twee maanden dat ik mijn rijbewijs heb. :static: :mrgreen: :static:
NiteFly

Re: Jarretelgordel

Bericht door NiteFly »

eireann schreef:Ja Ja Ja! Op metalen clipjes! En op meer dan 3 bandjes! Maar ik moet zeggen, dat ik ze dan nog steeds alleen voor de sexy draag en niet voor de praktisch. Want het zit nooit lekker (echt zitten bedoel ik, staan en lopen is prima, maar die bandjes bij de benen als je zit! naar!)
Ik denk dat je de riempjes iets anders af moet stellen, klopt t dat de riempjes erg "trekken" als je gaat zitten?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door eireann »

Ehm. Ik zou eigenlijk weer eens zo'n ding aan moeten doen om te checken waar het strak zit. Ik denk (uit m'n geheugen) dat het niet de riempjes zijn, maar de gordel zelf. Die past goed bij staan kan ook op het strakste haakje, maar de onderkant waar de riempjes aan vast zitten rekt niet genoeg mee. Een beetje als het randje van een te strakke onderbroek; de stof is voldoende maar de beweegruimte niet genoeg.

Te veel eireann voor de gordel :)
**Self Rescuing Princess**
NiteFly

Re: Jarretelgordel

Bericht door NiteFly »

skaoot schreef:Maar....ik zie in al mn bhs en ondergoed horizontale lijnen terugkomen. Hoe ontkom je daar aan? Of... Is de onesie dan toch het ultieme kledingstuk? Van top tot teen een doorlopende lijn! Wanneer doen we een onesiemeet?

Toch handig zo'n kledingadviseur op WS :mrgreen:
High there! Bedoel je dat er een patroon v horizontale lijnen op de stof geprint is, of de contourlijn v d bh?
Met lijnen bedoel ik de contourlijnen, MAAR, t gebeurt ook dat de mode dingen voorschrijft, die eigenlijk niet
synchroom lopen met wat nou eigenlijk t meest esthetisch is dan wel vrouwelijk....
Neem nou plateau zolen, op die manier gaat je voet iets weghebben van de hoef van een paard of n koe,
staat ook totaal haaks op de bedoelingen achter een pump met hoge hak....
NiteFly

Re: Jarretelgordel

Bericht door NiteFly »

eireann schreef:Ehm. Ik zou eigenlijk weer eens zo'n ding aan moeten doen om te checken waar het strak zit. Ik denk (uit m'n geheugen) dat het niet de riempjes zijn, maar de gordel zelf. Die past goed bij staan kan ook op het strakste haakje, maar de onderkant waar de riempjes aan vast zitten rekt niet genoeg mee. Een beetje als het randje van een te strakke onderbroek; de stof is voldoende maar de beweegruimte niet genoeg.

Te veel eireann voor de gordel :)
hoi hoi, goede pasvorm, verhouding breedte gordel/ plaatsing /aantal bandjes is vrij cruciaal. Ook een vrij simpel ding als een jarretel gordel is een stuk gecompliceerder dan de meeste (chinezen) denken...probeer ns n model in n lingerie zaak, niet kopen, en kom je er bij t passen achter wat belangrijk is om op te letten bij aanschaf van...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door eireann »

Ik ben wel blij met de gordels die ik heb, de paar keer dat ik ze draag neem ik het lichte ongemak er wel bij. Kan vaak toch niet te lang zitten in verband met bijpassend corset :D
**Self Rescuing Princess**
NiteFly

Re: Jarretelgordel

Bericht door NiteFly »

tessie schreef:Ik gok dat juffie 2 jaar later wel al een jarretellegordel heeft gekocht.
En goede clipjes zijn nu juist wél erg belangrijk, en die hebben lang niet alle 'exclusieve' merken. Maar fijn dat je het allemaal zo goed weet.
nou goed weet...ik benader/bekijk t vanuit de hoek van vormgever/vormtaal. En zeker bij kleding voor vrouwen speelt cosmetica een grote rol....! Alles gaat over; langer laten lijken, groter dan wel kleiner enz. En dan blijken heel veel dingen eigenlijk heel logisch en verklaarbaar.
En goede clips, zijn heel erg belangrijk. Zonder dat werkt t hele ding gewoon niet, en heeft t ding zelfs geen bestaansrecht, pas daarna komen mooi of lelijk aan bod.
NiteFly

Re: Jarretelgordel

Bericht door NiteFly »

eireann schreef:Ik ben wel blij met de gordels die ik heb, de paar keer dat ik ze draag neem ik het lichte ongemak er wel bij. Kan vaak toch niet te lang zitten in verband met bijpassend corset :D
maar niet een van leer dus...
trouwens, aan veel corsetten kunnen riempjes vastgemaakt worden om daar je kousen aan te bevestigen...hoef je niet ook nog ns een gordel op dat corset te dragen....handig?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jarretelgordel

Bericht door eireann »

Nope. Ik houd niet van leer... En ik vind een losse jarretel mooier
**Self Rescuing Princess**
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Jarretelgordel

Bericht door leonietje »

Heb je wel eens geprobeerd om je corset aan je kousen vast te maken en dan een rok aan te trekken... Dat wil niet want je corset komt meestal over de rok heen en dan kan je de haakjes niet gebruiken van je corset.
Gesloten