gezelschapsspelletjes

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Bitemarks »

Kolonisten kaartspel is ook erg leuk met twee
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door pluis »

Ik vind Targi een heel erg leuk spel voor twee personen. het is wel competitief, maar niet zo dat je echt heel gemeen moet spelen - dat kan juist tegen je werken. Het spel is simpel te leren en heeft een simpel mechaniek, maar elk spel verloopt toch weer anders. Wat ik ook fijn vind, is dat een potje gene uren duurt. De eerste keer speelden we er een uurtje over, en de keren daarna gingen beduidend sneller.

Meer fanatieke en competitieve gamers vinden Netrunner misschien ook wel leuk. Ikzelf ben geen fan omdat je echt als een naarling moet spelen om te kunnen winnen (had ik met Magic nooit last van), maar anderen vinden dat wellicht een voordeel. T is een pittig spel met verschillende decks, maar met veel minder een verzamelelement dan Magic heeft. Sommige van de spelmechanieken werken wel een beetje hetzelfde, overigens (niet zo vreemd).
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

kitten schreef:Heerscher heeft varianten op Pandemie gevonden die hij kon downloaden en afdrukken! Een soort fanfiction uitbreidingen! :) Heeeeeerscher!!
U riep? http://zmangames.com/product-details.php?id=1246" onclick="window.open(this.href);return false;
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
lotus {P}

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door lotus {P} »

Ik heb dit weekend de basis Fluxx gekregen maar omdat niet iedereen zo goed is in het engels (en de nederlandse vertaling moeilijk te verkrijgen is en slecht vertaald schijnt te zijn) ben ik bezig alle actie- en nieuwe regelkaarten te vertalen. k Zal het niet snel klaar hebben (omdat ik zaterdag op vakantie ga) maar als ik klaar ben zal ik het melden zodat mensen die graag een vertaling willen hebben, die ook kunnen gebruiken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door kitten »

De basis Fluxx is in het Nederlands verkrijgbaar. Mijn kinderen spelen die. Dus bespaar je de vertaalmoeite. :)
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door JJV »

En al denk ik dat wirwar m ook heeft. .
bol.com heeft mmook. Qua lastig leverbaar
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door kitten »

Oh, ik had over het slecht verkrijgbaar heen gelezen. Ik zou bij een Dobbelsteen kijken. Maar de vertaling is iig prima.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Peter^ »

Bedankt voor de suggesties. Het gaat hier om een Nederlandse vertaling van de Engelse speelkaarten. Het is niet onze bedoeling om de Nederlandse versie aan te schaffen.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door juffie »

Even testen...
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door juffie »

Gelukt, open. Game ON!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door kitten »

Maharadja
2 - 5 personen , 12+, speelduur 90 minuten

Omschrijving: Je bent radja (onderkoning) in het Indiase rijk en je moet de maharadja (koning) plezieren met paleizen. Geld krijg je door de meeste invloed te hebben in een stad op het moment dat de maharadja daar op bezoek komt. Die invloed krijg je door paleizen, buitenpaleizen en huizen te bouwen in de stad en door er met je architect aanwezig te zijn. De winnaar is de eerste met 9 paleizen of degene met de meeste paleizen na 10 rondes.

Oordeel: ik vind dit niet zo'n heel leuk spel. Het is heel onvoorspelbaar en al vrij snel duidelijk wie er gaat winnen. En dan is er toch wel verschil tussen niet tegen je verlies kunnen en gewoon geen zin hebben om nog een hele tijd een spel uit te spelen waar je geen kans meer in maakt. Het is ook niet leuk winnen.

Extra minpunten voor de doos. Alles past erin hoor, maar hij is duidelijk niet voor dit spel bedoeld. Het interieur heeft 7 vakjes voor dobbelstenen en 3 voor speelkaarten. Beiden zitten niet bij dit spel. Het interieur komt dus van een ander spel en is niet hiervoor ontworpen. Dat vind ik slordig. Zeker voor een spel dat toch 40 euro kost.

Eindcijfer: 5

Afbeelding
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door JerryM »

Als je het een paar keer hebt gespeeld zou je minder last hebben van die runaway leader volgens BoardGameGeek. Hoe vaak hebben jullie het al gespeeld?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door JJV »

ik ben sinds t begin van dit topic een soort fluxx verzamelaar geworden...
(de dobbel ad-on, blanc cards, fluxx the board-game... )
extra leuk vind ik zelf firefly fluxx en cthulhu fluxx, door de incrowd grapjes.
Python fluxx vind ik zelf intussen wat vervelen na aantal keer spelen. (hoe veel liedjes zullen er gezongen worden als t spel vraagt een python liedje te zingen tenslotte. bovendien heeft een kennis me als beelddenker behoorlijk beinvloed door "sit on my face and tell me that you love me" te zingen.. en dat beeld bleef hangen zeg maar)
cartoonnetwork fluxx is ook èrg grappig...
en tegenwoordig vermaken we ons door fluxxes te mengen. (je kunt ze vrij makkelijk weer ontmengen omdat elke fluxx eigen lettertype heeft.) Starfluxx en firefly fluxx bijvoorbeeld.. mengen erg leuk. beide sci-fi thema.

Monsterfluxx (1 na laatste vakantie gekocht) viel mij wat tegen.. maar iemand die fluxx niet of niet goed kent zal t vast leuk spel vinden.. mij viel t tegen omdat t weinig "eigen" spel elementen had.

wat dat betreft.. all time low blijft family fluxx. die heeft te veel rule cards die me niet liggen (gevoelsmatig meer handlimit en keeperlimit kaarten dan de standaard) en weinig echt leuke eigen thema kaarten. al zal family fluxx weer wel leuk combineren met zombie fluxx omdat er zo extra friends in t spel komen. friends zijn natuurlijk erg belangrijk tegen zombies.
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door kitten »

Family Fluxx is inderdaad leuker met meer generaties. Met mijn kinderen is ie weer heel leuk om te doen. Maar ik snap je argumenten wel.
Deleted User 178

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Deleted User 178 »

Vanmiddag Magic Maze gespeeld. Leuk dat het een ander concept heeft. Je speelt samen tegen, euhm, jezelf eigenlijk.

Het spel bestaat uit 4 pionnen, die ieder een held vertegenwoordigen. De helden zijn hun bezittingen verloren en nu in de supermarkt voor nieuwe wapens. Maar helaas... zonder geld. Dus je taak is om binnen de tijd (zandloper) iedere held naar zijn wapen te brengen en allemaal weer uit de supermarkt te loodsen.

Zoals gezegd speel je samen. Dus iedere speler (mimimaal 1 maximaal 8) heeft eigem acties die die mag uitvoeren. Bijvoorbeeld naar links lopen of de roltrap gebruiken. Klinkt makkelijk.. maar je mag niet praten, geen signalen en op geen enkele andere wijze overleggen. Als hulpmiddel heb je alleen een "doe iets" pion.

Het bord wisselt door middel van grote kaarten die je tijdens het spel aanlegt.

De doos doet een beetje tekenfilm achtig aan, helaas geen mooie vakverdeling en ook geen gripzakjes. Dat is wel een minpunt.

Pluspunten zijn korte uitleg en daarna al spelend meer regels, vrij kort en niet tegen elkaar.
Plaats reactie