De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Voleuse »

Ja jongens, jullie vervuilen mijn topic :clown:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Nou, dan trek ik hem weer terug naar computers:

Wie heeft er voor mij een tip voor een goede remote applicatie? Ik gebruik nu logmein. Voordeel: webbased, dus overal te gebruiken. Nadeel: blijkt de laatste tijd heel instabiel, vermoedelijk omdat de internet verbinding hier op mijn werk 'hikt'.

Wie weet een goede? Teamviewer werkt wel lekker, maar volgens mij moet er dan iemand aan de andere kant fysiek op 'toestaan' klikken, dus dat kan niet.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door JerryM »

Ik gebruik voor mijn remote jobs meestal ammyy.com - makkelijk voor de andere partij.
Moet wel 1x toestemming worden gegeven per client computer, maar dan kan je dat laten onthouden.

tightvnc gebruik ik ook wel eens, alleen moet je rommelen met firewall van router enzo.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Toran »

kitten schreef:Wie weet een goede? Teamviewer werkt wel lekker, maar volgens mij moet er dan iemand aan de andere kant fysiek op 'toestaan' klikken, dus dat kan niet.
met Teamviewer kan je ook unattended login inregelen. Daardoor hoeft niet iemand aan de andere kant op toestaan te klikken ;)

En het werkt. Goed, ook.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Boefje

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Boefje »

*grmbl*
Mijn e-mailadres, waar ik zo voorzichtig mee om ging, is "ergens" terecht gekomen waardoor ik nu spam binnen krijg. Het is een hotmailadres die ik alleen deel met een paar mensen en die hier op dit forum gebruikt wordt. Verder niet. Iemand enig idee waarom zo'n e-mailadres dan toch in "vervuilde" omgeving komt? Iemand ook een idee hoe je dat kunt voorkomen? Het lijkt altijd slechts een kwestie van tijd of je krijgt uiteindelijk toch spam binnen.
*grmbl*
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door eireann »

Als iemand die er minder zuinig mee is een last van een spammert krijgt die het adresboek aanschrijft, en dat wordt jouw adres er weer uitgehaald.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Voleuse »

Of als je het op internet post (Weet niet of je dat ergens gedaan hebt, lijkt me sterk maar goed). Dan gebeurt dan apparently*vanzelf*
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door perman »

ik ken het nog krasser: ik heb een email adres bij mijn huidige provider waarvandaan ik nog nooit iemand iets gestuurd heb, wat ik verder niemand ooit gegeven heb en waar ik alleen maar eens per maand m'n factuur op binnen krijg. (M'n 'gewone' email stuur ik normaal vanaf een aantal andere adressen: Hotmail, gmail en nog een andere provider zodat ik niet aan een provider gebonden ben en makkelijk kan overstappen.) Toch kreeg ik tot m'n verbazing toch opeens spam op dat eigenlijk 'ongebruikte' adres... (en de laatste tijd regelmatig een zip-file met een trojan.)
Wat ertegen te doen? Niets. Of spamfilters gebruiken. hotmail en gmail hebben al behoorlijk goeie filters die echt en hoop troep tegenhouden, maar ook in je mailclient kun je vaak nog aardig filteren.
Ik heb een paar jaar geleden voor de grap bij xs4all wel eens spamfiltering uitgezet om nou eens te kijken wat er nou binnenkwam, maar dat kwam uit op zo'n 20 tot 25 spammailtjes per dag! En dan ben ik echt heel erg spaarzaam met het geven van m'n emailadres. Voor bullshit-sites waarbij je eigenlijk gewoon een eenmalig adres nodig hebt heb je bijvoorbeeld mailinator.com.
.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Bitemarks »

Meer dan de helft van spamberichten in ons mailfilter, zijn gericht aan niet-bestaande adressen. Ze proberen gewoon willekeurige lettercombinaties en als ze geen 'adres bestaat niet' melding terug krijgen, is het blijkbaar een geldig email adres.

Je kunt spam niet meer voorkomen. Enige wat werkt is een goed spamfilter.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Teamviewer is tofffff!! :inluv:

Ik werk nu op de laptop van mijn werk, remote op mijn PC hier thuis. Bji full-screen heb je niet eens door dat je op een andere PC werkt, ideaal zeg! En omdat ik deze laptop ook thuis mag gebruiken, betekent dat dat ik komend jaar toch niet hoef te investeren in een nieuwe laptop! :static: :static:
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Voleuse schreef:Ja jongens, jullie vervuilen mijn topic :clown:
kitten schreef:Nou, dan trek ik hem weer terug naar computers:
Zou het voor de duidelijkheid beter zijn om de titel dan te wijzigen in: "Het computertopic"?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door juffie »

Voor mij niet, digitaal is wat anders dan mobiele telefoons. :)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Het zou wel duidelijker zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Ik moet ook altijd even nadenken bij de titel al vind ik 'm wel mooi. Misschien computertopic toevoegen aan wat er al staat?
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Nou snap ik iets niet.
Volgens berichten zou Internet Explorer 9 beschikbaar zijn.
En datzelfde zou ook gelden voor Firefox 4.

Ik werk met Internet Explorer 8 en dus verwacht ik dat die nieuwe versie ontvangen wordt middels Windows Update.
Maar die zit er tot nu niet bij, hoe zit dat?

En Firefox 4 komt ook niet (automatisch?) binnen met de updatefunctie, van Firefox dus hè.
Plaats reactie