De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door JerryM »

IE9 willen ze om te beginnen niet op XP, dus als je dat hebt heb je pech.

re FF4 die kan je het makkelijkste zelf downloaden en installeren, het zou FF3.6x automatisch moeten vervangen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door felicia »

Maar ze willen het blijkbaar ook niet op Windows 7, want de Microsoft site zei dat ik XP had, terwijl ik toch écht 7 heb.

En is IE9 niet nog BETA?
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door JerryM »

bezoek je de site met IE8 of een andere browser?

http://windows.microsoft.com/nl-NL/inte ... ts/ie/home" onclick="window.open(this.href);return false;
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

JerryM schreef:bezoek je de site met IE8 of een andere browser?

http://windows.microsoft.com/nl-NL/inte ... ts/ie/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is 'm Jerry, bedankt!
Werk met Windows 7 64 bits en IE8; dit werd meteen herkend op de site waar je naar linkte :icon_biggrin:
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

dwangbuisjongen schreef:Ja, ik ben aan het kijken gegaan voor een nieuw foontje.
Mijn huidig foontje heb ik nu bijna vier jaar, maar d'r zit geen internet op :cry:
En dat wil ik nu wel, al snap ik niet dat je gewoon normaal kan intermeppen met zo'n minischempje...
Dit schreef ik drie weekjes geleden. En weet nu inmiddels welke het zou gaan worden :lol:
Maar... om onduidelijke redenen heb ik reeds nu een begrotingsprobleem, want aan het eind van mijn geld houd ik straks een stuk maand over... :x
Dus aankoop wordt op de lange termijn geschoven.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door pluis »

Volgens mij heeft dat te maken met dat IE 8 en FF4 geen updates zijn, maar hele nieuwe versies van een programma.

Een update is een verbetering aan een bestaand programma, terwijl hierbij zoveel is veranderd dat je dat als het ware niet kunt ' repareren' bij de oude versie. IK denk dat je ze daarom even zelf moet downloaden. Als ze dan niet zelf aangeven dat ze de oude versie verwijderen, kun je dat daarna ook zelf doen.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door JerryM »

ik kon trouwens wel ff4 updaten via de update in ff3.6 - op xp.

het kan zijn dat ze dit soort grote updates wat gespreid invoeren om de servers te ontlasten.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Sabrina »

Computernerds der Lage Landen, vereenigt U en Helpt mij! Please? :clown:

Ik heb al heeeel lang een probleem op m'n laptopje, en ik ben 't nu heel erg zat. Het probleem is als volgt: Somehow krijg ik overal in mijn browser zo'n mooi knipperend streepje als je normaal alleen hebt wanneer je ergens kunt typen. Yes, I know, geen big deal, maar 't is irritant! Normaal kan ik namelijk gewoon scrollen met mijn pijltjes, maar nu schiet dat niet op, omdat ie langs alle tekst gaat i.p.v. dat ie het beeld verschuift wanneer ik op de pijltjes druk. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Windows 7 64 bit en FF 4, trouwens.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Alleen in Firefox? Begrijp ik.

In dat geval kies in het menu "opties" en ga dan naar "Geanvanceerd" en kies dan het tabblad "Algemeen".
Onder "Toegankelijkheid", heb jij daar kruisjes staan? Zo ja, maak die vakjes eens leeg.
En onder "Navigeren" geen kruisje bij "Mijn spelling controleren tijdens het typen".

Wellicht dat dit de oplossing is.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Sabrina »

Thanks dbj, het bleek het "Navigeren met pijltjestoetsen"-ding te zijn. Gefixt!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

En weer verlaat een tevreden klant, het pand. 8-) :lol:
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Sabrina »

*kick* Ik heb weer een computerprobleem! Nou ja, probleem is relatief... Maar 't is wel stom. Ik had op mijn netbook Office Starter. Nu is dat nogal ruk als je office nogal intensief gebruikt, dus heb ik nu office professional plus. Somewhere along the way zijn mijn documenticoontjes alleen veranderd! Ik vermoed dat het komt doordat .docx-bestanden ineens ook echt zo heten, i.p.v. "microsoft office word-bestand". Weet iemand hoe ik kan zorgen dat mijn computer bestanden met de .docx-extensie weer gewoon word-bestanden gaat noemen? Dito voor .doc trouwens, en voor .xlsx/.xls en excel...
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
dbj

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door dbj »

Zodra je een bestand hebt met .docx .doc etc, deze koppelen aan office.
Dus rechtermuisknop en dan "openen met" en aanvinken dat die dat altijd moet doen.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Sabrina »

Heb ik gedaan, maar dat helpt niet. Het bestandstype blijft dan gewoon ".docx-bestand". Alle voor de hand liggende oplossingen heb ik al geprobeerd eigenlijk, normaal ben ik juist degene die anderen helpt met hun computer :P. Maar hier heb ik even echte nerds nodig geloof ik :lol:.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Illustra

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Illustra »

Document openen, dan opslaan als Word 97 bestand. Dat zou de truck moeten doen. Kan daarna door alle office versies gewoon geopend en gebruikt worden.
Plaats reactie