Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

Maar ze betalen voor de functie fixertje, niet voor je HBO diploma. Tenzij het specifiek een HBO functie is natuurlijk. Als ze ook een niet HBO-er met horeca papieren voor minder kunnen krijgen is dat je benchmark denk ik...

Van die beroepsgroep heb ik geen idee van salariswensen...
**Self Rescuing Princess**
faery

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door faery »

Nu ja, volgens mij is een werk- en denkniveau op hbo-level ook wat waard. Inwerken kost dan bijvoorbeeld minder tijd dan bij iemand op mbo-level omdat iemand eerder zaken doorheeft, lijkt me.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Daantje »

Ze hoeven me ook niet te betalen voor mijn HBO diploma. Ik wil ook eigenlijk helemaal geen baan op HBO niveau met veel verantwoording, ik wil gewoon om 5 uur de deur dicht trekken en de volgende dag weer verder. Leidinggeven is mijn ding al niet, maar te veel gezeur.... heb ik heel geen zin in. Ik wil een beetje plezier in mijn werk. Dat is wat mij ook trekt in mijn huidige job, maar 't is me het reizen niet meer waard.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Bitemarks »

Volgens mij zal zo'n zaakje niet snel boven 't CAO loon betalen.
Het CAO loon kun je nazoeken op http://www.cnvvakmensen.nl/horeca... even kijken wat het basisloon en het eindloon is voor het niveau werk wat je wilt doen en je weet wat je ongeveer kunt verwachten.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door skaoot »

Blegh, kan vanmiddag naar dat bedrijf waar ik die opdrachten voor had gemaakt. Benieuwd naar wat ik te horen krijg. Heb zo'n gevoel dat het niks wordt :nopompom:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Voleuse »

Positief denken skaoot! :biggrin: Het lukt je!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

Hoe is het gegaan Skaoot?

Bij mij trekt het nu aan. :static: Ik heb al 2 mails gehad gericht op mijn huidige functie. Eentje in Eindhoven (te ver weg) en de andere dichterbij, waarvoor men expliciet zocht naar iemand met ervaring (hoi, 11 jaar!) EN die trainingen kon geven (hoi, 2 opleidingen!). Men had haast: of ik vrijdag al langs kan komen. :yes: En volgens de tussenpersoon was men enthoudiast over mijn CV. Yay! :biggrin:

Wie helpt me aan valkuilen en leerpunten en meer van die standaard sollicitatiegesprekvragen?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Voleuse »

Yay kitten! :static:

Ik zou zeggen: lees je goed in in de functie/het bedrijf? Dan weet je een beetje wat ze van je verwachten.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

kitten schreef:Hoe is het gegaan Skaoot?

Bij mij trekt het nu aan. :static: Ik heb al 2 mails gehad gericht op mijn huidige functie. Eentje in Eindhoven (te ver weg) en de andere dichterbij, waarvoor men expliciet zocht naar iemand met ervaring (hoi, 11 jaar!) EN die trainingen kon geven (hoi, 2 opleidingen!). Men had haast: of ik vrijdag al langs kan komen. :yes: En volgens de tussenpersoon was men enthoudiast over mijn CV. Yay! :biggrin:

Wie helpt me aan valkuilen en leerpunten en meer van die standaard sollicitatiegesprekvragen?
Yay kitten! Hoezee!

Misschien even met madeleine bellen als ze tijd heeft?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

Was ook mijn eerste gedachte. :mrgreen:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

en als je nou die lijstjes met vragen ziet, wat zouden dan jou antwoorden zijn? spiegel oefenen.

Maar heel belangrijk!:

Rechte rug, vriendelijke lach, recht in ogen aankijken en een prettige handdruk!

En af en toe bij die rotvragen even zeggen dat je er over na denkt om het goed te verwoorden is ook geen schande :) (beter dan ehm, ehm, ehm, ehm, ehm, maar je kan het niet bij elke vraag zeggen)

en vragen hebben om terug te stellen, jij interviewt hun ook of jij er wel WILT werken !

enzo :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Crownless »

Oeh, ik hoorde laatst een goeie. Als antwoord op de vraag 'noem een paar slechte eigenschappen'.

"Ik bezit een paar eigenschappen die zowel positieve als negatieve kanten hebben. Zo werk ik heel snel, wat ervoor zorgt dat iets snel af is, maar ook dat ik soms wat te gehaast werk en er soms wat slordigheden in de details zitten. Ook ben ik heel begaan met mensen, waardoor ik het leuk vind met mensen te werken en er alles aan doe om een relatie goed te laten verlopen, maar kan ook tot gevolg hebben dat ik overuren draai of pauzes oversla omdat ik die mensen graag wil helpen."

Of iets in die richting. Zo gaan ze je onthouden als in 'heej, creatieve oplossing voor die vervelende vraag' en laat je de echt slechte eigenschappen achterwege, want aan alles zit wel een positief kantje als een minpuntje.

Oh, en jezelf omschrijven in 5 kernwoorden. Heel irritante vraag als je daar niet over hebt nagedacht.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door skaoot »

Het ging verrassend!
Ze begon met dat ze goed en slecht nieuws had. Slechte nieuws: ik was inderdaad niet aangenomen, die opdrachten lieten wel zien dat het wat te hoog gegrepen was voor mij. Had ik ook wel zien aankomen. Maarrrrr... ze had wel een andere functie voor me. De re-organisatie heeft toch iets meer tijd nodig, en is erg kleinschalig bedrijf, momenteel onderbezet, en dan zou het toch fijn zijn als ze iemand hebben die het bedrijf al kent en met vanalles en nog wat kan helpen. Dus heeft ze voor half jaar de functie van onderzoeksassistent nieuw leven in geblazen. En dat kan ik wel :D En dan kan ik in dat half jaar weer vanalles leren waardoor ik daarna mogelijk wél die andere functie kan.
Weeeeeej :static:

En yay voor kitten!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
madeleine
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 okt 2009, 23:43
Locatie: De mooiste stad achter de duinen.

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door madeleine »

kitten schreef:Was ook mijn eerste gedachte. :mrgreen:
en waarom bel je dan niet ....? Tutje ... ben je al geweest? :kiss:
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Plaats reactie