hoe veilig is electrosex?

oeps2

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door oeps2 »

glaasje olijfolie werkt netzo goed :)
Yelte

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door Yelte »

Bovendien is het offtopic waar het electrosex
Dan is het gewoon anale electrosex ;)
jezuss

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door jezuss »

Voleuse schreef:
mea schreef:Volgens mij is electrosex even veilig of onveilig als andere vormen van spelen.
Dat lijkt me een bijzonder onzinnige uitspraak. Je subje in de hoek zetten is bijv. veel veiliger (lijkt me zo). Misschien is het beter de vraag te stellen, wat kan er allemaal mis gaan?
zolang je geen stroom door het hart of door de ruggegraat laat gaan, kan er weinig mis gaan bij gebruik van een tens apparaat.
het lichaam bestaat voor 80% uit water, dus voor de stroom is het een grote ballon met water die enkele uitsteeksels heeft.
aangezien stroom de weg van de minste weerstand kiest, zal die alleen door het hart gaan als je een elektrode ervoor en een erachter zet.
dus een elektrode op de borst en een op de rug kan gevaarlijk worden.
een elektrode op de hals of op de ruggegraat is ook gevaarlijk, omdat die dan te dicht bij de zenuwen zit.

op iedere tepel een elektrode, dan loopt de stroom voornamelijk vlak onder de huid van tepel naar tepel.
een tens apparaat levert niet genoeg om die stroom tot bij het hart te laten uitwaaieren.
vergelijk dit met een elektrode op de eikel en een op de buik.
dan zullen de buikspieren onder de buikelektrode gaan bewegen.
verplaats je die elektrode naar de tepel, dan zullen de buikspieren niet meer bewegen.
de stroom verdeelt zich dan over een groter opppervlak en is niet sterk genoeg meer om de buikspieren te laten bewegen.
bij de elektroden zelf concentreert de stroom zich weer, dus je voelt het wel...
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door skaoot »

Jezuss zorgt voor wat topicwederopstandingen?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
DutchC0w

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door DutchC0w »

Ja daar heb je Jezus voor ......

Moet ik dan toch maar eens mijn 20-jaar oude studieboeken van zolder halen? Had ze bijna weggegooid....
Net als bij elk spel zitten er aan electrosex risico's; iemand stevige bonderen terwijl die bekend is met arteriosclerose, trombose of spataderen is ... niet handig. Altijd vragen/weten of er nog medische zaken zijn waar je rekening mee moet houden dus en weet wat je doet.

De risico's van electrosex zijn bij een gezond persoon echter niet al te groot.
De absolute contra-indicaties: pacemaker, bloedende/open wonden (infectiegevaar), zwangerschap
Plaats bepaalde contra indicaties: Nek bij epilepsie, ogen, testis, kwaadaardige gezwellen. plekken met doorbloedingstoornis

Eén van de vormen is TENS (saillant detail: het is ontwikkeld voor pijndemping, lieve bdsm-ers). Tegenwoordig makkelijk en vrij te verkrijgen (24,- bij de lidl)
Wordt het lichaam een tijdje gebombardeerd met dezelfde prikkel dat treed er gewenning op, vroeger moest je dan de stroom opdraaien met als nadeel meer electrische belasting op het weefsel, tegenwoordig zijn er programmatjes in het apparaat ingebouwd die zorgen voor afwisseling in frequentie, amplitude e.d.

Waar gaat het meestal mis:
Allergie voor de gebruikte electrode, gel of tape wat leidt tot huidirritaties
Aansluiten van de electrodes als het apparaat al aanstaat
Onderbreking van de stroomkring als het apparaat aanstaat (piekspanning) (loslaten van de electrode of snoer uit apparaat)
Het apparaat aanzetten terwijl het volume al vol staat
Een loslatende electrode waardoor er (relatief) meer stroom/cm2 wordt afgeleverd.
Instellen van het apparaat op een bepaalde sterkte terwijl het ingebouwde programmaatje de sterkte daarna nog gaat verhogen
Een verschuivende electrode die opeens een oppervlakkig liggende zenuw prikkelt (je telefoonbotje is er zo een)

Je kunt er erg leuk bepaalde zenuwen mee prikkelen zoals de n. pudendus (net onder de kuiltjes bij je billen) of ongeveer op 2/3e van je lies
Je merkt het vanzelf als je goed zit, wel eerst de stroom constant zetten als je de juiste electroplaatsing zoekt en de electrode niet van het lichaam halen als de stroom erop staat.

ps. de versies met draaiknoppen zijn makkelijker te doseren zijn dan degene met drukknoppen.
ps2. ben zelf geen liefhebber van electrosex in bdsm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jezuss

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door jezuss »

op de foto is geen tens apparaat, maar een violet wand.
die werkt anders...
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door tessie »

Waaaarom vind ik nou nooit een violet wand bij de kringloopwinkel!! HOe koel is dat!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door Ravelijne »

@DutchC0w Laat me raden, jij bent fysiotherapeut? :D
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door juffie »

Ik wil ook een violet wand!!!
MILF :grin_ani:
DutchC0w

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door DutchC0w »

Oeps ravelijne, you got me there. 3 punten voor jou :static: :static: :static:
Ja, fysiotherapeut onder andere maar niet in de praktijk (aan de bank) werkzaam

Jezus, klopt dat het anders werkt: Low current high voltage; ook een onderdeel van electro'therapie', (zie het bijschrift van de foto)
maar volgens mij hoef ik jou daar niets over uit te leggen ;) Ook voor Jezus 3 points : :static: :static: :static:
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door leonietje »

Ik wil ook een violet wand!!! LEKKER!!
jezuss

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door jezuss »

violet wand is een soort statische ontlading, want er zit een stuk glas als isolator tussen de bron en de elektrode.
zoiets als dat sommige mensen een vonkje voelen als ze met droog weer een autodeur vast pakken.
alleen blijven de vonkjes komen bij een violet wand omdat er een stevige bron achter zit.
jezuss

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door jezuss »

leonietje schreef:Ik wil ook een violet wand!!! LEKKER!!
als je met de rug van je hand over de beeldbuis van sommige oude tv's schuift, voel je ook een (zwakke) violet wand.
je kunt er wel een echte violet wand van maken, maar het is heel moeilijk om dat veilig te doen!
de hoogspanning gaat gewoon door de handvat van een schroevendraaier heen, heb ik gemerkt...
DutchC0w

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door DutchC0w »

Zal ik hem maar verhuren of uitlenen dan? Staat nu alleen mooi te wezen in mijn kast
Is wel een oudje, 'bijna' antiek. Ik denk jaren 50 ofzo, niet geaard maar och who cares ...
2e hands fysio/electro therapie apparatuur is overigens bijna niet te vinden maar dan moet je ook wat meer verstand van zaken hebben om het goed en verantwoord te gebruiken.
DutchC0w

Re: hoe veilig is electrosex?

Bericht door DutchC0w »

Kent iemand die plasma lampen nog? die bollen waar als je je hand er op legt er allemaal stralen naar je hand schieten? Zelfde principe.
Mmmm, is zoiets misschien op te pimpen voor de liefhebbers hier? Jezus ben je natuurkundige? weet jij het antwoord.
Kwam zo'n plasmabolletje laatst tegen in de speelgoed winkel, maar ja zoals ik al zei: not my choice of toys
Gesloten