WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
linne{R}

Re: WS valt af!

Bericht door linne{R} »

Afvallen is moeilijk! Soms doe je maanden je best en gaat er niks af, blijkbaar zit je dan op het voor jou ideale gewicht op dat moment. Ik ben 60 kilo afgevallen toen ik ziek was, kwam daardoor zelfs onder mijn gezonde gewicht en werd op een vetmest dieet gezet. Belachelijk want ik moest dingen eten die ik mijn hele leven niet mocht hebben. Slagroom, dubbel beleg en noem maar op. Dat heb ik niet gedaan en langzaam kwam ik toen vanzelf weer op gewicht. Daarna doorgeslagen en weer te veel aangekomen, en om dat er weer af te krijgen is een ware hel. Ik ontbijt met een cracker, eet warm eten en fruit, that's it. Alcohol laat ik al staan en snoepen de ik nauwelijks of een keer een dag in de 3 weken of zo. Ben zo wie zo geen zoetekauw, heb het moeilijker met een stukje kaas of zo. Ik jojo mijn hele leven al en ben gewoon te zwaar, ook al ben ik lang. Op mijn zwaarst woog ik 140 kilo, op mijn lichtst 70, dat was 3 jaar geleden. ( En dat woog ik voor het laatst toen ik 10 was of zo) Onder de 90 val ik nu niets meer af. Blijkbaar het ideale gewicht voor mijn lijf. Daarna kan ik doen wat ik wil, maar forget it. Ik berust er maar in....
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

In aanvulling op Marijke: van crashen heb je grote kans jezelf omhoog te jojo-en. Na ieder dieet wordt je weer net iets zwaarder dan ervoor. Ik heb het bij vier dames in mijn omgeving gezien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

faery schreef:Met alle respect (en het kan zijn dat ik overgevoelig reageer vanwege pms, en "met alle respect" is trouwens een kutopmerking die iets inleid waaruit juist geen respect blijkt), maar voor mij is dit dus bullshit. Wat je hier zegt is dat als je niet afvalt, je dat helemaal aan jezelf te danken hebt, en regelmatig is dat vast waar, maar in mijn geval volgens mij niet, dus dit komt even hard binnen.
"Uitzonderingen zijn er altijd" heeft volgens mij min of meer dezelfde strekking als "regelmatig is dat vast waar" :) Jij bent misschien de uitzondering, wie zal het zeggen, maar ik blijf erbij dat veruit de meerderheid het inderdaad voor 110% aan zichzelf te danken heeft dat ze niet afvallen. Dit klinkt misschien lullig tegenover mensen met een stofwisselingsziekte, maar tegenwoordig heeft de helft van de dikke mensen die ik ken "waarschijnlijk een probleem met X (voeg stofwisselingsprobleem in), maar de doktoren kunnen niets vinden" of simpelweg "aanleg, ik word al dik van een glas water". Vervolgens nemen ze een jaarabo op de sportschool, gaan uiteindelijk 4 keer sporten in de eerste maand, eten alleen nog maar snoep in het weekend ("want minderen is ook goed!") en geven het op als ze de eerste maand geen kilo's afvallen. Ja, ik generaliseer weer, en ja, er zijn nog steeds uitzonderingen. Als jij meent die uitzondering te zijn: prima. Ik ken je niet en kan niets anders doen dan je op je woord geloven.

Zelf ben ik 185 cm lang, weeg 105 kilo en weet heel goed waardoor dat komt: ik moet meer bewegen, en minder ongezond eten. Met mijn schildklier is niets mis. En als ik ondanks twee keer per week fitnessen en gezond eten niet afval, dan moet ik misschien toch niet op zaterdag pizza laten bezorgen en op zondag naar de chinees. En volgens mij ben ik dus níet de uitzondering.

Voor iemand die mij niet kent ben je overigens lekker kort door de bocht; niet erg respectvol om er maar vanuit te gaan dat iemand die "met alle respect" zegt dus geen respect heeft. Ik heb 4,5 jaar een relatie gehad met iemand met ernstig overgewicht (uiteindelijk 180 kilo, begonnen met 130 kilo), heb haar verzorgd na haar operatie (maagverkleining), gesteund in het besluit om die maatregel te nemen, etc. Hoeveel meer respect kun je hebben voor mensen met overgewicht voor wie het "normale lijnen" kennelijk niet werkt (retorische vraag)?
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

Marijke schreef:
Waarom zou je dat niet willen, zolang je alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt?
Een lichaam reageert op een drastische vermindering in de inname van voedsel door in paniekmodus te schieten. Je lijf is erop gebouwd zo veel mogelijk reserves op te bouwen, dus wanneer jij ineens heftig aan de lijn gaat doen zet jouw lichaam alles op alles om gewicht te behouden. (...) Op de langere termijn is een crash-dieet simpelweg een garantie dat je te zwaar wordt. Elk onderzoek, keer op keer op keer, toont aan dat je uiteindelijk dikker wordt van snel afvallen. Maar snel afvallen voelt snel even lekker en goed, je ziet meteen resultaat. Dus blijven mensen het doen.. om aan te komen.. en weer te crashen.. en aan te komen.

De enige manier om langdurig af te vallen is door langzaam af te vallen.
Volgens mij halen we nu twee dingen door elkaar die niet per definitie met elkaar te maken hebben. Ik had het over snel afvallen en het effect daarvan op je lichaam; niet over een crashdieet. Sterker nog: ik had het helemaal niet over een dieet :) Ik zat bijv. met de maagverkleining van mijn ex als context (zoals uit mijn post blijkt).
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

Voordat ik voortaan als azijnpisser door het leven ga: groot respect (ja, echt!) voor de mensen hier die proberen af te vallen, of het nou lukt of niet. Meer dan je best kun je niet doen. Ik word alleen zó moe van al die mensen die ik ken die maar roepen dat ze er niks aan kunnen doen, maar eigenlijk stiekem gewoon niks doen. Ik moet er ook hard voor werken; afvallen is nou eenmaal geen pretje.
nijntje

Re: WS valt af!

Bericht door nijntje »

Hier gaat het de laatste tijd voor geen meter, het afvallen, maar dat is ook wel gewoon mijn eigen schuld. Ik let weer veel te weinig op mijn voedingspatroon, en blijf niet met m'n vingers van de snoep-pot op 't werk af. Thuis valt het wel mee, omdat ik daar gewoon geen snoep in huis heb. En qua bewegen is het ook slecht. 1x in de 4-6 weken yoga zal echt niet gaan helpen.
Maargoed, de vakantie is voorbij. Dus mijn vaste yoga-avond is er weer. En ik heb het voornemen om mij in te schrijven voor sport-training. *gaat vandaag even langs het sportcentrum rijden* Kortom, ik moet gewoon weer aan de slag. Dan moet het "vanzelf" alsnog goed komen. En mijn huidige doel is om er 5-7,5 kilo af te halen. Dan zit ik nog wel een tikkeltje aan de bovengrens met 65 kg en 1,65 maar vind dat voor nu even voldoende. (snelle rekenaar kunnen uitrekenen dat ik momenteel schommel tussen de 70 en 72,5 :icon_wink: )
silence

Re: WS valt af!

Bericht door silence »

:static: :thumbsup: :static: voor alle afvallers...doorzetten..jullie kunnen het!
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: WS valt af!

Bericht door Sabrina »

Yay voor iedereen in dit topic!
Ik kan momenteel niet in de gaten houden hoe het gaat, de weegschaal is stuk. Nou ja, hij zegt dat ik 85 kilo weeg, maar dat vind ik toch wel een erg goeie grap :lol:. (FTR: Ik zit op zo'n 105 kilo bij 1.88 cm)
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Heb je een link naar die onderzoeken marijke? Dan kan ik dinnetje afbrengen van het idee dat light cola beter is dan gewone cola. Die leeft nog steeds met "minder calorieen".
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Ik doe me ook mal aan de light producten.... hmmmz
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: WS valt af!

Bericht door chell »

Cola is hoe dan ook slecht! :) Light, zero, gewone, whatever :)

Vergeet naast zoetstoffen overigens ook vetten niet. Zoveel mensen die denken vet = slecht en dus zoveel mogelijk vetten gaan schrappen. Maar vet heb je mooi wel nodig!
pebbles

Re: WS valt af!

Bericht door pebbles »

light is ook helemaal niet goed...

ik drink altijd cola zero omdat ik de gewone nietlekker vind en light al helemaal niet.. verder gewoon spa rood


oow en wat ik ook niet snapt dat men allen praat over calorien das zeg maar 1 suiker korrel (ff ter voorbeeld) je moet echt wel tellen in Kcal (KILOcalorienen)

geen wonder dat mensen denken van ooooow das weinig 1 cal maar inweze is het echt wel 1 Kcal
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

We drinken haast nooit frisdrank. Alleen als we er zin hebben halen we ghet in huis, maar dan is het steevast wel light, vanwege de calorien.

Verder vermijden we allebei de suikers een beetje en vervangen we waar mogelijk dingen door volkoren varianten. Volkoren pasta is ook nog eens veel smaakvoller dan witte. Maar aan de zilvervliesrijst moet ik nog wennen. Ik ben aan het omschakelen naar het eten van meer fruit en groenten, ik eet vooral koolhydraten en vlees. Voor dinnetje zijn dat dingen die echt funest zijn.

Gelukkig is ze er nu wel achter dat het volledig uitsluiten van een voedselgroep niet de oplossing is. Daar heeft een engels tv-programma mee geholpen. "Superfat vs superskinny". Daarin deden steeds een extreem dik en een extreem mager persoon een weeklang hun voedingspatroon ruilen. Daarin kwam steeds naarvoren dat de magere health-nuts eigenlijk net zo ongezond bezig waren als hun 100+ kilo wegende tegenpolen. Vaak door het totaal uitsluiten van bijvoorbeeld vet, suiker of koolhydraten. Maar ook dat je van een gebalanceerd en uiterst gezond dieet ook veelste dik kan worden, al je er simpelweg te veel van eet.

En wat betreft de light dingen. Ik kan me een tv programma herinneren (volgens mij was het kassa of radar) waarin ze voorrekenden dat het verschil tussen een grote zak gewone chips en de light versie niet meer is dan een enkel handje vol chips. Of die types die bij mij aan de bar een wodka-thincoke bestelden. Het liefst met een dubbel shot wodka erin. :')
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
pebbles

Re: WS valt af!

Bericht door pebbles »

fixertje schreef:We drinken haast nooit frisdrank. Alleen als we er zin hebben halen we ghet in huis, maar dan is het steevast wel light, vanwege de calorien.
hamert ff KILOcalorien
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

pebbles schreef:
fixertje schreef:We drinken haast nooit frisdrank. Alleen als we er zin hebben halen we ghet in huis, maar dan is het steevast wel light, vanwege de calorien.
hamert ff KILOcalorien
Een kilocalorie is hetzelfde als 1000 caloriën. Dus als je zegt op de caloriën te letten, dan wil dat toch niet zeggen dat je minder dan 1000 bedoelt :?:
Plaats reactie