WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
artemis

Re: WS valt af!

Bericht door artemis »

Tja je kan evergreen of sultana's proberen, maar daar moet je ook mee uitkijken zitten hoop suikers in, of iets van crackers of rijswafels.
En je diëtiste heeft gelijk over die calorieën want als je te weinig eet gaat je lichaam op de spaarstand en verbrand je dus minder.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: WS valt af!

Bericht door juffie »

Ontbijtkoek is ook altijd goed faery. (Wel zonder boter natuurlijk)
Evergreens, idd
Rijstewafels
Eierkoeken mogen ook
Krentenbol
Magere yoghurt
Speculaasjes
MILF :grin_ani:
artemis

Re: WS valt af!

Bericht door artemis »

Of die knappertjes van verkade.
En mogen wil nog niet zeggen het halve pakje leeg eten. :mrgreen:
Ohja en die evergreen hartig vind ik niet te eten. Wel die crunchy met stukjes chocola. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: WS valt af!

Bericht door pluis »

niet-groente en fruit, he?

gekookt eitje..
euh.. tellen rozijntjes bij jou als fruit?
kwark/yoghurt
griesmeel (mjammie)
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: WS valt af!

Bericht door juffie »

Ik vind de evergreen appel erg lekker.

Mja, zoveel mensen, zoveel wensen... ;)
MILF :grin_ani:
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Qua evergreen en sultana vind ik alleen naturel echt lekker. Maar qua tussendoorkoekjes heb ik nu iets wat "ontbijtbiscuit" heet, wat ook veel vezels heeft enzo. Vult ook lekker, dus daar ben ik wel blij mee.

De rest houdt ik in mijn achterhoofd als ik weer eens boodschappen ga doen :)
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

*dubbelpost maar weer eens*

Zit niet goed in mijn vel vandaag. Ben wel iets aangekomen over het weekend heen (goh wat raar :mrgreen:), maar dat was maar een kilo ten opzichte van de week ervoor, en kan dus ook fluctuatie zijn. Maar ja, toen ik in de spiegel keek vanmorgen, vond ik mijn kont wel heel erg dik (had ook wel een strakke broek aan), mijn "zwembandje" viel toch wel erg op, en gewoon *muh*. En van het weekend naar center parcs is wel heel leuk, maar we hebben daar ontbijt en dat is niet bepaald gezond, veel cake en croissants en dergelijke, maar ik wil daar wel ten volste van gaan genieten... En ik doe nu wel mijn best, allemaal lekker fruit gekocht enzo, maar ik ben gewoon ook bang dat ik zo weer een kilo of 3 afval, en dat ik dan weer blijf steken, en het opgeef en het dan weer aankom. Dan blijf ik bezig.

Nu ja, wel half en half besloten weer een sportkaart aan te schaffen voor het sportcentrum op de uni, en dan af en toe met een vriendin wat dingen uit te proberen, pilates en verschillende body workouts enzo. Later in het jaar misschien een yoga-cursus (doe nu eerst meditatie, ergens anders, en 1 zweverige cursus tegelijk vind ik wel weer genoeg ;)).
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Voor wat het waard is vond ik jou wel een bevallige bips hebben hoor faery! (das beleefd voor lekkere reet :) )

Zelf let ik even niet op afvallen maar welop niet aankomen. Best I can do.
**Self Rescuing Princess**
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Het was ook meer mijn bovenbenen dan mijn kont waar ik over viel, maar eh, bedankt eireanne! Moest hardop lachen hier (bevallige bips, echt :lol:)

Niet aankomen is ook een mooi doel.

Weet er iemand goede Nederlandse sites over "fat acceptance" (waar ik dus niet eens een nederlandse term voor heb) trouwens? Acceptatie van je lichaam hoe het is, onafhankelijk van hoe je eruit zit enzo :)
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

WTF! Nu weet ik dat gewicht behoorlijk kan fluctueren, en trok ik het me niet heel veel aan dat ik gisteren 77 kilo woog (wat ik namelijk twee weken daarvoo ook al woog, toen ik begon met nog een tandje gezonder eten, en in de periode daartussen leek ik wel iets afgevallen, naar 75.5: ik had ten slotte zelf niet zo goed gegeten de dagen ervoor).
Sta ik vanmorgen op de weegschaal: zegt ie 75 kilo tegen me! Niet alleen is dat 2 kilo verschil, het is ook lichter dan wat ik in tijden heb gewogen!

*zet batterijen op haar lijstje*
Ik wil echt weer over op mijn digitale weegschaal, dat analoge ding vertrouw ik niet meer... (al zou het mooi zijn als het klopt natuurlijk)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Volgens mij is een analoge weegschaal veel betrouwbaarder hoor :) Kan niet zoveel mee mis gaan.
Mijn digitale weegschaal geeft meestal de eerste keer dat ik erop stap 4 kilo te weinig aan. En na die eerste keer ga ik er meestal nog 2 of 3 keer opstaan, omdat hij elke keer wat anders aangeeft. (maar das dan wel weer meer in de buurt van mijn echte gewicht)
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Ow, van mijn digitale heb ik het idee dat hij vrij accuraat is. Geeft hetzelfde aan als ik er direct weer op ga staan enzo. Het nadeel van de analoge is dat ik het idee heb dat als ik op dat ding ga wiebelen, het gewicht ook wijzigt, en je kan dingen niet zo precies zien. Halve en hele kilo's, en dan houdt het wel weer op: ik heb liever meer detail.

Enige nadeel van mijn digitale weegschaal, is dat ie batterijen verslind... en geen gewone, maar van die platte ronde, van ongeveer 2cm doorsnede. En bij de blokker hadden ze die niet meer goedkoop liggen geloof ik.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Maar das bij een digitale ook, alleen zet die op een gegeven moment het gewicht vast zeg maar, volgens mij. Als je er wat schuiner op gaat staan, dan geeft ie vaak ook wat anders aan. Nou ja, het is allemaal niet heel ideaal eigenlijk.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: WS valt af!

Bericht door chell »

Je moet vooral zorgen dat je weegschaal op een harde ondergrond staat. Dus geen vloerbedekking enzo. En eigenlijk altijd op dezelfde plaats neerzetten.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Dat heb ik ook en nog gaat het mis...
Plaats reactie