Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Mack »

:inluv: Goed dat hij ook van middelste is. Die beestjes kunnen best oud worden en hechten zich erg aan het gezin waarin ze leven.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Wat een leukerd :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Pien »

En wat fijn dat Blue een goed thuis heeft nu!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Post hier over je dier!

Bericht door juffie »

Vrijdag ga ik met teddy naar de dierenarts. Hij gaat hard achteruit nu. Maar ja, we vierden vorige week zijn 18e verjaardag… ik schreef dit op fb:

3 jaar geleden schreef ik een heel verhaal. Over dat Teddy 15 jaar was geworden maar dat ie ‘nu toch wel echt oud aan het worden was.’

Guess what, vandaag maakten we zijn 1️⃣8️⃣e verjaardag mee… bizar, zo oud. 😱

Okee, nu wordt ie toch écht echt echt oud. Met als dieptepunt vorige week, toen heb ik een aantal tranen gelaten want het leek echt een aflopende zaak te zijn. Maar nu lijkt hij toch weer wat opgeknapt, ondanks al z’n kwalen, wellicht had ie ook last van 🦠.

Hij wordt nu echt dement hoor, hij kan zo wezenloos voor zich uit staan te staren. En hij wordt mager. Eet ook eigenlijk niks meer als z’n favoriete natvoer er niet is, de brokken die hij jarenlang graag at, laat ie links liggen.

Hij hoort en ziet heel slecht, valt soms bijna om omdat hij zo wankelt en wat ie eerder nooit deed, maar we nu af en toe meemaken: hij plast soms in huis. 😕

Hij wil qua wandeling echt alleen nog maar naar het einde van de straat en terug, heeft soms niet eens meer de fut om z’n poot op te tillen met plassen en slaapt nagenoeg de hele dag. We hebben het ledikantmatrasje nu ingericht als hondenbed want de bank opspringen kan hij niet meer. Overigens ligt hij nog steeds het allerliefst net voor mijn plekje op de bank op de grond, op mijn fleecedeken als ie er een puntje van kan bemachtigen, blijkbaar is mijn geur het fijnst. ♥️

Een fatsoenlijke foto maken lukt ook amper meer, hij snapt er niks van en wilde niet blijven staan of zitten.

Ik ben een poosje geleden met hem bij de dierenarts geweest om te vragen of hij nog kwaliteit van leven had en dat heeft ie nog volgens haar, ze vond hem in verbazingwekkend goede conditie voor zo’n oude hond. Ja, zeker, mankementen, maar nog niet in de mate dat ze het nodig vond om hem te laten inslapen.

Volgend jaar zal ik zeer waarschijnlijk met weemoed deze herinneringen lezen, met een lach en een traan, want ik kan me echt niet voorstellen dat hij nog een jaar zal meegaan. Maar hee, ik roep al een paar jaar dat het einde vast nabij is, en hij is er nog steeds. Oude sterke dibbes. ♥️

M’n laatste link met m’n ouderlijk huis en de periode net na het overlijden van m’n moeder. Hij was m’n ‘therapeut.’ M’n trouwe vriend. De pup die ervoor zorgde dat ik naar buiten moest. M’n lieve Teddy. 🥰

Saillant detail; m’n moeders sterfdag is ook a.s. Vrijdag. Wellicht dat ie dan dus ook… ik weet niet wat ik moet voelen. Ik ben verdrietig uiteraard, maar ik weet ook wel dat het zo beter is. En niet langer kan, eigenlijk. Hij wordt echt niet meer beter dan nu.

Maar fucking hell, 18 jaar m’n maatje…
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Wat verdrietig juffie, vertroetel hem maar goed nog even. Sterkte met het afscheid :(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Post hier over je dier!

Bericht door chell »

Oh Teddy :th_smiley_hug2: :th_smiley_hug2:

Ik vind het stiekem wel mooi, als het op de sterfdag van je moeder zou zijn. Soort cirkel die rond is? Niet dat de rouw over je moeder nu 'klaar' moet zijn natuurlijk, want dat is het nooit.
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: Post hier over je dier!

Bericht door MrEd »

sterkte Juf, knuffels
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Post hier over je dier!

Bericht door pluis »

Ach, het beessie toch. 18 jaar lang. Z'n hele leven met jou, als je eerste nieuwe familielid, speciaal om je te helpen uit je bed te komen tot nu, waar hij z'n favoriete stokje doorgeeft, wetend dat hij je goed heeft thuisgebracht. Met je hele gezin en alle liefde die je je maar kunt wensen. Een echte bruggenbouwer van een hond, die Teddy :) Hij mag wel trots zijn op hoe goed hij voor je heeft gezorgd.

Toen wij met onze hond de laatste dagen in gingen, kwam er met elke gang naar de keuken een stukje leverworst mee terug. Ik wens 'm alle leverworst en jou vooral heel, heel, heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Nijntje »

Knuffel juffie en familie. Sterkte vrijdag! Jullie zijn goed voor hem geweest, daarom heeft hij 18 jaar bij jou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Post hier over je dier!

Bericht door kitten »

Knuffel, juffie! Wat een geweldig beest, wat heeft hij zijn taak goed volbracht. Heel veel sterkte morgen!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Aww Teddy is echt zo'n leuk hondje. Sterkte juffie hij zal gemist worden.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Heidi »

18 jaar, wow, wat sterk. Veel knuffels
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Post hier over je dier!

Bericht door juffie »

Hij is vandaag ingeslapen. :cry:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

:(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Mack »

Owww ... :cry:
Je weet dat het eraan komt maar dat maakt het niet makkelijker ...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Plaats reactie