Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Heb ik ook..vooral die grote vind ik niks. Heb er wel een Helena slak bewust in gezet toen ik last had van andere slakken. Maar die wordt niet zo groot.
Maar grote garnalen vind ik weer te erg op spinnenpoten lijken. Dus ik heb alleen neocardino soorten. En soms wordt er wel eentje opgegeten maar er blijf tot nu toe altijd wel genoeg over. Had ze toen heel goedkoop op marktplaats gekocht. Het zijn dus geen hele felle kleuren.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

ik heb idd twee waaierhandgarnalen er in, en ik vind ze doodeng als ik ze eruit moet halen. Ze kruipen uit het netje, ze hebben veel poten die alle kanten op wiebelen, echt enge beesten :(

Als je nog meer helenaslakken hebben wilt, heb ik er altijd wel n paar over. Maar let op, slakken zijn ook heel nuttig voor je aquarium. ze houden de bodem luchtig, ze ruimen rotzooi op. Een volledig slakkenvrij aquarium vraagt behoorlijk meer schoonmaakwerk.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

Oke ik zag dus toch 2 slakken vanavond.. Dus ik dacht ik zal eens onderhoud gaan doen dan haal ik ze er meteen uit en toen ik ze wilde vangen waren ze natuurlijk kwijt. Helaas pindakaas. Dus maar ff afwachten of ik ze binnenkort nog zie.

Ik ben 2 weken geleden begonnen met plantenvoeding van planted-box en heb in een aquariumwinkel laatst ook van die voedingscapsules meegenomen voor in de grond en mijn planten gaan kei goed sinds die tijd. Vandaag wel nog ff wat blaadjes geknipt waar wat baardalg op zat maar heb het idee dat dat ook steeds minder wordt nu ik plantenvoeding geef.

Helaas vandeweek wel een kuurtje moeten doen. Ik had wat verschillende vissen die weer vinrot leken te hebben en er was ook een vis overleden.

Ik lees overal over catappa bladeren dat het helpt om de balans in de bak wat beter te houden en dat vissen dan minder snel ziek worden. Iemand hier ervaring mee? Ik wil medicijn kuurtjes namelijk het liefst zo lang mogelijk uitstellen en natuurlijk het liefst helemaal voorkomen.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

catappabladen hebben een desinfecterende werking, dus die kunnen zeker helpen, maar verwacht er geen wonderen van. Ze brengen ook je PH naar beneden, zeker als je het met grotere hoeveelheden in erin doet, dus hou die zeker in de gate. Daarnaast geven ze je water een bruinere kleur door de tannines die ze afgeven. Wel helder, maar bruinig. Dit verdwijnt wel na verloop van tijd door je filter, maar je moet t wel mooi vinden, en is ook afhankelijk van hoeveel je er in doet. Grote nadeel van catappabladeren vind ik, is dat je bak er erg rommelig van gaat lijken, omdat er overal en nergens stukjes blad gaan liggen. In sommige bakken past dat perfect bij de inrichting, in andere oogt het dus gewoon rommelig. Je kunt de bladeren laten liggen tot ze helemaal verteerd zijn.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Hoe komt een slak per ongeluk in je aquarium? Komen er eitjes mee als je er iets nieuws in brengt?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

ja, die komen vaak mee met planten. Kan je deels voorkomen door je planten eerst even een dagje in zout water te leggen voordat je ze in je bak doet. Slakken zijn overigens best goed voor je aquarium, ze houden je bodem luchtig en ruimen enorm veel vuil op. t Is alleen zaak op te passen dat het geen plaag wordt
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

correctie op de catappabladen, geen desinfecterende werking maar een antibacteriele werking
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Post hier over je dier!

Bericht door kitten »

Dit is Blue, onze edelpapegaai. :biggrin: Blue is vooral van Middelste en mij samen.

Blue heeft geen beste start gehad in het leven. Hij wordt in mei 4. Het afgelopen jaar heeft hij bij een meisje van een jaar of 16 op de slaapkamer gestaan en van daarvoor weten we niks. Hij at afgelopen jaar grotendeels met de pot mee en zijn lievelingssnack was kaas... :roll: We verwachten dat met een beter dieet en zijn kooi in de woonkamer (waar ook geen keffende hondjes zijn) zijn verenpak snel terugkomt. Ook hebben deze vogels zo'n 12 uur nachtrust nodig, wat hij daar echt niet kreeg. Dus volgens mij is het plukken door de stress. Maar voor de zekerheid heeft de vogelarts ook bloed afgenomen en poep meegenomen voor onderzoek om ziektes uit te sluiten en hij krijgt voor de zekerheid alvast iets tegen mijten.

Hij praat al best veel en de eerste trainingen (op en afstappen) beginnen ook vruchten af te werpen, maar hij is ook nog heel onzeker. Maar volgens mij komt dat met geduld en veel blijven oefenen wel goed.
a80ddd47-8064-4dbf-840d-4bb0ae965192.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: Post hier over je dier!

Bericht door MrEd »

leuk Kitten, ik heb ook een papagaai gehad en die was dol op spaanse peper en mango
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

Leuk!!!! had ooit een groene amazone papagaai, heerlijk beest!! maar kon er niet mee overweg dat er n baby kwam in huis en was enorm jaloers op de aandacht die naar baby ging, zette het continu op n krijsen waar baby dan weer bang van werd. We lieten op zn tijd zn vleugels knippen, zodat ie niet de hele woonkamer doorvloog, maar wel zn kooi uit kon, al zat ie er meestal bovenop. Wat wel vaak aan te raden is, is radio aanlaten als iedereen het huis uit is, zodat t niet heel stil wordt in huis, t zijn eigenlijk groepsdieren en houden niet van eenzaamheid en stilte. Heel veel succes en plezier!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Had ik eindelijk een complete poes, is er één derde van haar staart geamputeerd... (Ze kwam thuis met alleen botjes onderaan!)

Ze is nog narcose wiebelig en die kap bevalt haar niks.

Ik ben bij aan het komen van het pinnen. Damn. Duur grapje.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Nijntje »

Agossie, beterschap voor poes Eierann!
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Jezebel »

Eh, oeps! Beterschap voor zowel poes als bankrekening!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Daantje »

Ik ga in mijn vakantie maar eens goed nadenken over de voors en tegens om een kat in huis te nemen. Want het is gewoon best wel eenzaam, en ik zal ik de toekomst ook meer dan genoeg thuiswerken om een beestje voldoende aandacht te geven.

Het zijn vooral de dingen die ik moet doen om mijn huis kat-proof te maken: balkon, ramen, plek voor een bak en krabpaal (en een mooie krabpaal zoeken), toch deuren in mijn kledingkast.

Als ik dan een beestje in huis neem zal het wel een asielkat zijn, dat ik een beetje een idee kan hebben van het karakter.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Post hier over je dier!

Bericht door kitten »

Vandaag is Blue één jaar bij ons. Hij heeft zijn veren bijna helemaal teruggekregen en vervolgens weer verloren. :( Hij is opnieuw helemaal doorgelicht door de vogelarts, maar hij mankeert fysiek echt niks. Het is stress en/of gewoonte (zoals nagelbijten voor mensen). De rui (geeft jeuk) helpt ook niet. Ik ben bang dat dit een jaarlijks fenomeen zal blijven voor hem.

Gelukkig belemmert het hem niet om te vliegen. Hij is qua gedrag wel enorm verbeterd. Hij bijt niet meer. Hij heeft geleerd dat we hem niet dwingen iets te doen als hij niet wil, bijvoorbeeld opstappen. Doordat hij daar vertrouwen in het gekregen, bijt hij niet meer in de hand die hem wil laten opstappen. Hij komt naar ons toe gevlogen op commando en kan een paar kunstjes. Praten doet hij helaas bijna niet meer als we erbij zijn. Wel als hij ons niet ziet en vooral onder de douche. Dan komt zijn hele repertoire voorbij. "Hallo Blue!", "Kom maar.", "Kiekeboe!", "Haaai!", en de grappigste: "(naamJongste) nee!". Blijkbaar doet Jongste regelmatig iets wat hij van Middelste niet mag. Je hoort ook echt de stem van degene die hij kopieert. Soms zit hij alleen in de woonkamer en zijn Heerscher en ik boven en twijfelen we of Middelste thuis is of niet, omdat Blue haar nadoet. :lol:
20220203_080236.jpg
20220205_124044.jpg
20220217_080039.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie