Valt BDSM onder "risico sporten" ?

IndrIk

Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door IndrIk »

Rare opening van een topic, toegegeven. Het is ook maar een lokkertje om jullie binnen te halen voor mijn vraag:

Bij mij is de vraag gerezen hoe om te gaan met de risico's en dan bedoel ik niet het met schuimrubber omwikkelen van mijn zweepjes... :roll:

Stel ik hang subje lekker aan haar polsen in een stelling. We spelen een uurtje of wat samen en het gaat allemaal als gepland. Lekkere striemen op haar rug :zweepje: , klit uitgerekt van de loden gewichtjes die ik eraan gehangen heb, tepels rood en pijnlijk van de klemmetjes, afijn de sporen van het spel zijn goed zichtbaar. Na afloop van het spel bevrijd ik haar van haar boeien, knuffel haar lekker en we zijn beiden helemaal happy de peppie . Uiteraard heb ik tijdens de spel alle mogelijke veiligheids maatregelen, binnen de marges van ons spel, in acht genomen. Daar gaat mijn vraag niet over.

Subje loopt naar de badkamer, glijd uit over het matje en moet met een gebroken enkel/pols/whatever naar de eerste hulp... Begint het jullie al te dagen?

Bij de EHBO ontdekt men de spel sporen en rijst de vraag wat er met subje gebeurd is en welke bruut haar zo toegetakeld heeft. Ik kan mij voorstellen dat haar antwoord "Nou ik vind het gewoon lekker om afgeranseld te worden door mijn meester" niet direkt als geloofwaardig gehouden word. Dom zou hierdoor behoorlijk in de problemen kunnen komen, of niet?

Mijn vraag is nu, kun je je daar tegen indekken op 1 of andere manier? Is dat nodig, of maak ik me druk om niks? Als wij zelf een soort verklaring op papier frummelen, is dat rechtsgeldig of doekje voor het bloeden?

Ben aan het zoeken geweest op het net maar kan alleen maar diverse BDSM contracten vinden die de lading absoluut niet dekken.

Iemand?
phedre
Contacteer:

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door phedre »

wa is er mis met gewoon de waarheid???
we waren heerlijk aan het spelen.. we doen aan sm... en daarna liep ze naar de douche en gleed uit...
simpel:)
maar t toch niet moeilijker dan t is!:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
IndrIk

Bericht door IndrIk »

Het gaat er niet om dat ik (wij) het moeilijk maken maar de buitenwereld daar toch heel anders tegen aan kijkt. Mijn vraag gaat er meer om hoe subje die buitenwereld er van kan overtuigen dat haar speel verwondingen door haar vrijwillig ondergaan zijn, sterker nog dat zij die zelf wenst.

Zij schaamt zich niet voor die striemen en ik schaam me er niet voor ze te maken.

In mijn 1e bericht stond ook dat subje het gewoon zou opbiechten, geen probleem daar.

Moet er misschien even bij vermelden dat wij niet in het open minded Nederland wonen.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

er geen probleem van maken voordat het probleem er ook werkelijk is. Ik zou niet weten waarom artsen niet zouden geloven dat je bdsm-er bent en de verwondingen daarvandaan komen. Zekerniet als het slachtoffer het zelf vertelt.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Illustra

Bericht door Illustra »

Gewoon zeggen.....ze zijn op de eerste hulp wel wat gewend hoor. Doe jij moeilijk dan worden ze achterdochtig en gaan moeilijk doen en nare vragen stellen om zeker te weten dat het geen mishandeling is. Ben jij gewoon open en eerlijk doen ze gewoon hun werk en hebben ze de komende dagen lol bij de koffie maar daar merken jullie niks van.
Guilty

Bericht door Guilty »

Zoals de anderen zeggen, eerlijk de waarheid vertellen. Als je liegt prikken ze daar zo doorheen. Gewoon de waarheid vertellen, je bent echt de eerste niet. Een maan of twee geleden hadden wij het ook aan de hand. Een man van in de 50 voor een fotoshoot die flauw viel en out bleef gaan gedurende 20 minuten. Hebben we ook de ambulance voor gebeld, en niks geen gedoe mee gehad. Gewoon eerlijk gezegd wat er gebeurd was, en dat vonden ze prima.
kitten

Bericht door kitten »

En wat als ze, zoals in de SM-rechter, je niet geloven? Ik denk dat Indrik dat bedoelt.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Dan ben je de sjaak he. Ik denk niet dat een zelfgemaakt contract of enig ander bewijs ze gaat overhalen als ze je al niet op je woord geloven...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

hoe kan je voorkomen dat men de waarheid niet wil geloven??
NIET....
dat is denk ik heel simpel. Tref je een hulpverlener, agent, rechter.. die niets wil accepteren van de waarheid heb je idd een probleem, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren bij een ongeluk. Zeker niet als het slachtoffer het zelf ook aangeeft. Ligt het slachtoffer dood op de grond met doorgesneden keel door uitgeschoten mes met knifeplay of met het touw nog om dr nek dor foutje bij suspension.... ja... ik kan me voorstellen dat het dan anders is, maar zolang 'slachtoffer' en 'dader' beiden hetzelfde verhaal vertellen, in huis aangetoond kan worden dat je werkeijk aan bdsm doet (laat ze t forum maar lezen?)... zie ik dat probleem eigenlijk niet.
cinderella

Bericht door cinderella »

Gesprekje met je huisarts aangaan om te vragen hoe men in Hongarije hier tegenaan kijkt? En heb je ook iemand die ervan af weet en voor ambulancepersoneel e.d. geloofwaardig is.
toen doet er nu niet meer toe
thaliya

Bericht door thaliya »

Ik snap heel goed wat IndrIk bedoelt. In NL zou ik het ook gewoon zeggen (heb er ook ervaring mee dat dat nodig was op de eerste hulp), maar hier echt niet!

Behalve dat ze niet echt ruimdenkend zijn, is bdsm ook verboden en strafbaar. Vorig jaar pas is de wet veranderd dat homoseksualiteit niet langer strafbaar is. Het hebben van een dildo kan je echter al een boete opleveren. Er zijn wel mensen die het doen, bdsm dus, maar erg in het geheim en vol paranoia.

Tegelijkertijd worden er zoveel vrouwen mishandeld hier dat daar niet echt van opgekeken wordt. De attitude is dat dat prive is en dus verwacht ik niet dat een dokter hier vragen zou stellen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
kitten

Bericht door kitten »

Oh, dat is wel heel erg de omgekeerde wereld!

Doen jullie aan BDSM? Nee, mijn man mishandelt mij. Haaa, dan is het goed...
cinderella

Bericht door cinderella »

Als je BDSM als seksuele afwijking ziet en het normaal vind dat een man je disciplineert als je iets niet goed doet is het misschien wel logisch.
toen doet er nu niet meer toe
thaliya

Bericht door thaliya »

@ kitten: ja, dat zal hier zo ongeveer de reactie zijn. En zeker als het "maar" een paar striemen zijn. Een beetje man overgiet z'n vrouw her met zoutzuur.

Maar goed, das OT :).

@ cinderella: precies. De vrouw wordt hier gezien als bezit van de man en de man kan dus doen en laten wat hij wil.

Ik weet overigens niet hoe het in het land van IndrIk zit... @ IndrIk, zijn er wetten voor of tegen bdsm?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik had er in mijn reacties even geen rekening mee gehouden dat indrik niet in Nederland woont, sorry.
Punt blijft... als men de waarheid niet gelooft... dan heb je idd een probleem... waarvoor ik ook geen oplossing weet. Maar met leugens beginnen lost het niet op denk ik, want als men ontdekt dat dat leugens zijn, wordt de waarheid daarna dan nog wel geloofd?
Gesloten