Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Guilty

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door Guilty »

phedre schreef:ik had er in mijn reacties even geen rekening mee gehouden dat indrik niet in Nederland woont, sorry.
+1

Ik heb inderdaad geen idee hoe dit in Hongarije ligt.
Guilty

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door Guilty »

kitten schreef:En wat als ze, zoals in de SM-rechter, je niet geloven? Ik denk dat Indrik dat bedoelt.
Dan moet er in Nederland heel wat aan de hand zijn voor er tot vervolging overgegaan wordt zonder aangifte van het "slachtoffer". Eigenlijk kan dat alleen wanneer ze een volstrekt scheve machtsverhouding vermoeden (bv. als je je thaise importbruid geen Nederlands leert, d'r paspoort verstopt en helemaal wel lens mept). Het grootste risico dat je m.i. loopt is dat je nog een tijdje bemoeiende hulpverleners achter je reet aan hebt, of in sommige gevallen dat iemand het AMK belt om te checken of je niet met je koter sm't.

Maar dat is NL. In Belgie ligt dat mogelijk al iets anders, en in de rest van de wereld zou ik er minder gerust op zijn.
Illustra

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door Illustra »

Guilty schreef:
phedre schreef:ik had er in mijn reacties even geen rekening mee gehouden dat indrik niet in Nederland woont, sorry.
+1

Ik heb inderdaad geen idee hoe dit in Hongarije ligt.
En hier dus ook een +1
IndrIk

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door IndrIk »

Allereerst mijn dank voor jullie reacties. Ik ben blij dat jullie mijn/ons "probleem" in zien.

Ook ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de wetgevers hier tegenover bdsm staan, ga ik toch maar eens uitzoeken. Feit is dat er op het net weinig te vinden is aan Hongaarse sites. Wel wat startpagina achtige dingen die doorverwijzen naar buitenlandse maar weinig tot geen echte Hongaarse sites, misschien een teken aan de wand?

Verder reist subje regelmatig per auto door bijvoorbeeld Oostenrijk en Duitsland, kan van alles gebeuren op de autobahn. Nu kan ik me niet voorstellen dat er in die landen erg moeilijk gedaan zal worden maar toch.

Ook ik had al bedacht dat 1 of ander zelf opgesteld contractje of overeenkomstje nul tot geen waarde heeft. Vandaar eigenlijk mijn vraag of iemand anders daar een oplossing voor heeft. Het inlichten van een huisarts is op zich een goed idee, al betwijfel ik of we daar veel begrip zullen krijgen. Een vertrouwenspersoon met enige status dus maar... wordt vervolgt.

Even ter illustratie over onze huisarts: Toen ik vorig jaar bij hem informeerde naar de mogelijkheden hier voor sterilisatie kreeg ik, na enige tijd diep fronsend nagedacht te hebben het antwoord "uhm, ja.... ja, daar heb ik wel eens van gehoord". Schept echt vertrouwen vinden jullie niet?

IndrIk.

PS: Ondertussen een wetsartikel gevonden dat stelt dat bdsm niet per wet verboden is. Er is hoop ;-) men adviseerd toch om een soort verklaring op te stellen dat subje alles vrijwillig en op haar eigen wens ondergaat. Mede laten ondertekenen door 2 onafhankelijke getuigen, ha ha even iemand op straat aanspreken of ze willen ondertekenen dan maar?!?

PPS: Wat men er hier of waar dan ook in de wereld van mogen denken / zeggen, ons spel gaat door! Laat ze ons maar eens tegen zien te houden.
Guilty

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door Guilty »

IndrIk schreef: Ook ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de wetgevers hier tegenover bdsm staan, ga ik toch maar eens uitzoeken. Feit is dat er op het net weinig te vinden is aan Hongaarse sites. Wel wat startpagina achtige dingen die doorverwijzen naar buitenlandse maar weinig tot geen echte Hongaarse sites, misschien een teken aan de wand?
D'r zat wel een geweldig schattig sm-cafe in Budapest, met een enigszins engels sprekende eigenaar. Hebben we ook nog even leuk gespeeld :-). Misschien kan die ook nog wel wat uitleggen over hoe en wat in hongarije. De site ligt alleen al tijden plat. Het ding zat in ieder geval aan de Sip utca 4 (http://www.etterem.hu/9345" onclick="window.open(this.href);return false;).
bibi{T}

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door bibi{T} »

Misschien anders eens op fetlife kijken? Ik zag daar een groep voor bdsm in Hongarije en een andere voor centraal europese landen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door kitten »

Fetlife lijkt me dan idd een goede optie!
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door shareen_G »

Op fetlife is zelfs een groep waar schijnbaar heel veel op staat mbt wetten enzo.
https://fetlife.com/groups/22582/group_posts/1026110" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is van Hongarije.
Waar een wil is, is een weg
IndrIk

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door IndrIk »

Grote klasse!

Fetlife was nieuw voor ons maar zijn ondertussen lid geworden. De artikelen over de wetgeving stellen ons ernstig gerust, pfffeeewww!!

@Guilty: Gaan het zeker eens opzoeken in pest, thx!

Mochten er nog forum leden deze kant uit komen ooit, we wonen midden in de bossen (letterlijk) en de dichtsbijzijnde buren zitten 2 km verderop. Genoeg ruimte om wat buiten te spelen! :smiley_whip: Wees welkom ;-)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door kitten »

Oeh, die ga ik onthouden, dat klinkt heel niet vervelend! :biggrin: Hoeveel plek voor tenten hebben jullie? *WS Hongarije meet!* :static:
IndrIk

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door IndrIk »

Is 10 hectare genoeg? 8-) Lopen voor de liefhebbers ook nog 5 paarden rond. Gewoon om te paardrijden, geen rare gedachte krijgen nu! :lol:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door kitten »

Lijkt me serieus leuk! Hoe lang is dat rijden naar NL?
Illustra

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door Illustra »

*gaat tent en paardrij spullen vast klaarleggen ;)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door cinderella »

Waarschijnlijk is vliegen goedkoper. Collega vliegt er twee keer per jaar heen met vrouw en 2 kinderen, familiebezoek.
toen doet er nu niet meer toe
Pluu

Re: Valt BDSM onder "risico sporten" ?

Bericht door Pluu »

Lijkt me leuk!

Met Wizzair is vliegen naar Budapest in ieder geval niet duur. Geen idee natuurlijk hoe ver jullie van Budapest af zitten...
Gesloten