dilemma, wel of niet daten

Bregje}t{

dilemma, wel of niet daten

Bericht door Bregje}t{ »

Oke, ik zit met een dilemma en weet niet zo goed wat ik moet doen. Dus ik dacht eens kijken hoe ws er over denkt.

Ik heb mijn advertentie ook op bdsmzaken gezet en heb een aantal leuke reacties gekregen. Waaronder 1 van iemand met wie ik nu leuk contact heb en ik het wel zie zitten om af te spreken. Er is wel een maar, hij heeft een vriendin en die mag er niets vanaf weten.
Aan de ene kant heb ik altijd gezegd, dan doe ik er niets mee, iedereen moet ervan af waten. Aan de andere kant, het is niet mijn vriendin maar die van hem. Daarbij is het contact echt heel erg leuk.

Wat zouden jullie doen, ermee doorgaan of niet?
juffie
Site Admin

Re: dilemma, wel of niet daten

Bericht door juffie »

Ik heb ook weleens wat gedaan met een jongen die een relatie had. (mijn ex en knetterende aantrekkingskracht...)
Ergens voelde ik me wel erg lullig hoor, en ik had het nooit gedaan als ik haar (goed) zou kennen en al helemaal niet als het een vriendin van me was. Verder had ik ook zoiets van: 'Het is jouw relatie en verantwoording.'

Ik denk dat ik het nu minder snel zou doen omdat ik nu op mijn eigen relatie kan spiegelen, en ik zou het ook niet tof vinden als een andere vrouw iets met Jerry zou doen. Maar goed, nogmaals; hij heeft verantwoording naar mij toe, en begaat een fout. zij niet.
MILF :grin_ani:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

juffie schreef: Maar goed, nogmaals; hij heeft verantwoording naar mij toe, en begaat een fout. zij niet.
Dat is wel leuk gezegd, maar in de praktijk krijgt alsnog vaak dan de vrouw de schuld ipv het vriendje.... Dat is mss ook iets om rekening mee te houden...
chell

Bericht door chell »

tessie schreef: Dat is wel leuk gezegd, maar in de praktijk krijgt alsnog vaak dan de vrouw de schuld ipv het vriendje.... Dat is mss ook iets om rekening mee te houden...
Dat dus. Been there, done that. En dat is écht heel naar kan ik je verzekeren...
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik zou er een voorstander van zijn om in zo'n situatie met alle betrokkenen erover te communiceren. Dat zijn relatie niets mag weten, lijkt me problemen te kunnen gaan geven. Ik weet niet wat voor soort relatie hij met haar heeft. Is het alleen een 'vriendin' of is de relatie hechter en zijn er bv ook kinderen? Als ik in jouw schoenen stond, zou ik me toch erug klote/kut voelen als dit leidt tot vervelende gevolgen voor zijn relatie met zijn vriendin.
Geniet van de positieve momenten.
kitten

Bericht door kitten »

Nog een viewpoint: als hij haar zo behandelt... hoe eerlijk gaat hij dan tegen jou zijn? Waarom mag zij het niet weten? Omdat zij het dan niet zou goedkeuren? Of zelfs boos zou worden? Wat als hij iets wil dat jij afkeurt of wat jou boos zou maken. Gaat hij dat dan ook stiekem doen?
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik vind 'het is zijn verantwoordelijkheid' een beetje te makkelijk gedacht. Jij bent ook verantwoordelijk (naar jezelf) om keuzes te maken waar je goed mee kunt leven. Hoe ga jij je voelen als hij bij jou is en zijn vriendin belt, jij moet je mond houden en horen hoe hij liegt over waar hij is? Hoe ga je ermee om dat hij niet zomaar even kan afspreken in zijn eigen woonplaats, waar teveel mensen hem kennen? Wat als je hem nodig hebt maar je kan hem niet bellen want hij is bij zijn vriendin? Wat als je een schunnig smsje wil sturen maar het kan niet want straks leest ze het?
Ik zou me er behoorlijk rot over gaan voelen. Het is zijn keuze, maar die heeft ook een impact op jullie contact.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Wever

Bericht door Wever »

Simpel: afkappen, die handel. Wat zouden je principes waard zijn als je er niet naar gaat leven?
Crownless

Bericht door Crownless »

Vreemdgaan werkt alleen als het voor 100% altijd geheim blijft. En hoe groot is die kans?

Het enige positieve wat ik kan zien is dat de new relation energy zijn huidige relatie een boost geeft. Maar tegelijkertijd kan jij niet 'whoohoo, ik heb een date met huppeldepup en yay hij's zo leuk' doen. Je zult zelf deel uitmaken van zijn geheim, en dat vraagt ook weer dingen van jou. Je kunt niet met hem pronken.

Als hij al het gedoe eromheen waard is, dan kun je het doen. Maar zelf denk ik dat het mij meer energie zou kosten dan het zou opleveren, door dat gedoe.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Ik zou het niet (meer) doen, ik heb een dergelijke relatie gehad en kan niet anders zeggen dat het uiteindelijk op alle vlakken meer gekost heeft dan het heeft opgeleverd.
Hoe heerlijk de relatie op meerdere manieren ook was.
Boefje

Bericht door Boefje »

Je kunt wel zeggen dat het zijn verantwoording is, maar ik vind dat te makkelijk. In mijn ogen doet hij dit haar niet in zijn eentje aan. Want als niemand op zijn ideeën ingaat, kán hij niet vreemdgaan. Jij zou net zo verantwoordelijk zijn.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik ben het met je eens dat zijn andere relatie, zijn verantwoording is, en voor n one night stand zou ik er veel minder om geven, maar denk idd om je eigen grenzen, je eigen normen en waarden en vooral, je eigen behoeftes. Kan jij er mee leven dat je iemands relatie helpt kapot maken en zo, moet je je daardoor niet tegen laten houden. Wil jij een relatie opbouwen met iemand met wie je niet kan pronken, die je niet kunt bellen of sms-en als je hem nodig hebt/wil spreken, over wie je niks kunt/mag vertellen want stel dat... met wie je je nergensin het openbaar kunt vertonen, dan is het geen slimme zet.

Zelf zou ik het niet doen, omdat ik mn partner idd veel te hard nodig zou hebben voor meer dan alleen de momenten dat we samen kunnen zijn
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik had het in mijn geval ook over een one night stand en niet over een stiekeme extra relatie. Het is een keer uit de hand gelopen, maar echt structureel had ik het denk ik ook niet getrokken.
MILF :grin_ani:
Cera

Bericht door Cera »

In het verleden heb ik een relatie met een getrouwde man gehad. Hij vertelde alleen maar negatieve verhalen over zijn vrouw en ik had weinig empathie voor haar. Ook geen schuldgevoel, het waren immers zijn vrouw, relatie en keuze. Dit veranderde toen de ontrouw uit kwam. Na eerst volledig uit te zijn gescholden door haar voor hoer en kutwijf zijn we in gesprek geraakt. Het bleek dat ze relatie- en seksuele problemen hadden en dat ze niet wisten hoe ze de zorg voor hun jonge gezin met hun rol als partners moesten combineren. Ik was zijn vlucht uit de realiteit en de problemen binnen zijn gezin. Opeens voelde ik me schuldig, kon ik me inleven in haar en haar situatie en bleek het helemaal niet zo'n nare vrouw als mijn toenmalige minnaar me had voorgesteld. Ik heb het contact met hem afgekapt en zij zijn in relatietherapie gegaan. Helaas zonder succes. Een tijd later benaderde hij me weer op een seksuele manier. Ik vond het zo'n egoïstische klootzak dat hij het opnieuw probeerde terwijl hij wist hoe erg hij zijn vrouw hiermee kwetste. Ik heb direct zijn vrouw geïnformeerd en ze bedankte me voor deze informatie. Ze heeft de relatie beëindigd en is inmiddels gelukkig met een ander.

Ik wil nooit meer een partij in iemand zijn ontrouw zijn. Zo kunnen de problemen van een ander die van jou worden.
Illustra

Bericht door Illustra »

Als je niet weet dat hij in een relatie zit kun je er niks aandoen. Ben je onschuldige partij. Als je weet dat hij een relatie heeft en er bewust voor kiest om het wel te doen....ben je in mijn optiek net zo schuldig als hij.

Hoe kun je iemand vertrouwen die al met leugens begint? Als ie al zo makkelijk liegt en bedriegt naar zijn vaste relatie, hoe makkelijk is het dan wel niet om naar jou toe te liegen?

Wil je iets met iemand starten waarbij constant zo'n zwaard boven je hoofd hangt?
Gesloten