Kleding voor de modebewuste Dom

Kluk Kluk

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door Kluk Kluk »

Je hebt ook niet veel noten op je zang he?

Je wilt er extravagant uitzien zonder je er extravagant voor te kleden :P Maak het jezelf ff makkelijk ;)
CraZaay

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door CraZaay »

Nou, eigenlijk hoef ik er helemaal niet extravagant uit te zien, maar wil ik gewoon aan de dress code voldoen :P

Je kent me; zie je mij al voor je in een gaasshirt of een latex shirt? Dát is pas SM, voor je ogen ;)
Wever

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door Wever »

CraZaay schreef:
Wever schreef:Crazaay...jij hebt het hier over het opkomende Next-feest, nietwaar?
Nee, helemaal niet eigenlijk :) Op feesten met een thema weet ik me wel aan het thema te houden. Het gaat me meer om de gevallen waarin de dresscode "bdsm/fetish" is, zoals de boot. En ik héb niks met fetishkleding :P
Ah, ok. Gezien de timing even een verkeerde inschatting van mijn kant. :)

Ikzelf heb trouwens evenmin iets met fetish kleding. Ik heb ooit een lederen broek gekocht die nu al minstens een half jaar ergens onderin mijn kleerkast ligt. Waarschijnlijk zou ik daarmee op de boot terecht kunnen (mits verder wat zwarte kleding), maar doorgaans laat ik die feestjes net om dresscode-reden links liggen. Naar wat ik hoor lijken dresscode en BDSM zo'n beetje omgekeerd evenredig te zijn: hoe zwaarder de dresscode, hoe meer mensen het aantrekt die vooral hun kleding willen showen maar verder weinig/niets met BDSM hebben.
CraZaay

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door CraZaay »

Wever schreef:Waarschijnlijk zou ik daarmee op de boot terecht kunnen (mits verder wat zwarte kleding), maar doorgaans laat ik die feestjes net om dresscode-reden links liggen.
Ja, ik tot nu toe ook. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig ;)

Ik vind het gewoon jammer, maar dat maakt dit een totaal andere discussie, dat je er kennelijk "extravagant", "kinky" of "fetish" uit moet zijn om BDSM te kunnen beleven. Dat staat me heel erg tegen aan dergelijke feesten: BDSM'ers roepen maar dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden en een andere BDSM-beleving heeft, maar ondertussen moet je er wel uitzien als het stereotiep. En nogmaals, ik snap dat je de sfeer niet moet bederven met je outfit, maar met een zwarte pantalon en zwart overhemd kom je (correct me if I'm wrong!) niet binnen op de boot, terwijl dat niet echt een stemmingskiller is volgens mij.

Het alternatief is dat ik een lederen broek koop en een gaasshirt en me de hele avond ongemakkelijk voel op een feest waar ik dan wél binnen mag :P
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door tessie »

Maar vind je een leren broek dan ook zo erg? Anders doe je gewoon een leren broek met een zwart overhemd, of een zwart shirt, of een wat meer kinky shirt erboven... (nee geen netshirt)
CraZaay

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door CraZaay »

tessie schreef:Maar vind je een leren broek dan ook zo erg? Anders doe je gewoon een leren broek met een zwart overhemd, of een zwart shirt, of een wat meer kinky shirt erboven... (nee geen netshirt)
Neuj, niet "erg" als in de zin van "ik kan het niet hebben" ofzo, maar ik heb er niks mee. Uiteindelijk gaat het wél zoiets worden denk ik, want dat past nog het beste bij me én past in het plaatje van hoe een BDSM-ert eruit ziet :P

Concrete vraag voor de bootgangers: leren broek + zwart overhemd, is dat "kinky" genoeg om binnen te komen?
Kluk Kluk

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door Kluk Kluk »

CraZaay schreef:Nou, eigenlijk hoef ik er helemaal niet extravagant uit te zien, maar wil ik gewoon aan de dress code voldoen :P

Je kent me; zie je mij al voor je in een gaasshirt of een latex shirt? Dát is pas SM, voor je ogen ;)
ik snap wat je bedoelt, maar zo zwaar is de dresscode vaak ook weer niet, een leren broek is meestal al voldoende. Piratenshirt er bij en je bent binnen.

Ik vind een mooie outfit wel degelijk wat toevoegen. Het is wat mij betreft niet strikt noodzakelijk, maar het heeft voor mij zeker wat extra's als tijgie en ik er mooi uitgedost in fetish kleding bij lopen. En ik heb de mazzel dat ik qua figuur dan weer net iets makkelijker weg kom met een fetish outfit ;)

En om je laatste vraag te beantwoorden, ja dat is voldoende, geen probleem. En mocht je het echt 100 % zeker willen weten, mail Manita eens, ze bijt niet (hard) hoor :)
CraZaay

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door CraZaay »

Oh, ik vind het ook absoluut wat toevoegen hoor! Ik zie op zo'n event ook graag mensen die er "leuk gekleed" uit zien én zich daar lekker in voelen. Wellicht zou ik het ook makkelijker vinden als ik slank en gespierd zou zijn met lang blond haar ([/slijmmodus]) ;)

Enne, wat is een piratenshirt? Zwart/wit gestreept met een papegaai op de schouder? :P

En dan is dit vanaf nu tevens het "wat is een goed adres voor een lederen broek"-topic! Anyone, regio zuid als het even kan?
Kluk Kluk

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door Kluk Kluk »

Slijmerd :P

Piratenshirt:

Afbeelding

Met van die ruffles enzo dus. Ook verkrijgbaar in zwart :)
phedre

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door phedre »

een knappe zwarte broek, donkerrood shirt/overhemd met mooie zwarte bretels er weer bij vind ik ook erg mooi hoor, en zou zeker bij de 'dresscode zwart' partys toegelaten worden en toch wat anders zijn dan een zwarte spijkerbroek met zwart tshirt.

Verder biedt idd de gothic scene heel veel mogelijkheden.
Wever

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door Wever »

CraZaay schreef:Ik vind het gewoon jammer, maar dat maakt dit een totaal andere discussie, dat je er kennelijk "extravagant", "kinky" of "fetish" uit moet zijn om BDSM te kunnen beleven.
Zo kan je het bekijken. Ik bekijk het net omgekeerd: er zijn mensen die zich helemaal opdirken en dat BDSM noemen. Dat is me prima. Dankzij die dresscode weet ik dat het (waarschijnlijk) niet om mijn beleving gaat. Zij willen mij niet op hun feest, ik wil niet op hun feest komen. Iedereen tevreden. :)
tessie schreef:Maar vind je een leren broek dan ook zo erg? Anders doe je gewoon een leren broek met een zwart overhemd, of een zwart shirt, of een wat meer kinky shirt erboven... (nee geen netshirt)
Ik weet niet of je hiermee Crazaay aansprak of mij, maar in mijn geval is de leren broek niet het probleem. Wel dat ik het MOET aantrekken. En waarom? Niet omwille van mijn D (die maakt het niets uit). Niet omwille van de een of andere "incrowd" (ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die ik in de een of andere kleding heb leren kennen ineens niets meer van me moest hebben omdat ik andere kleren droeg). Maar omdat de een of andere organisator het leuk vindt om fancy foto's op de website te zetten of een zekere "stijl" aan een feestje te geven.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door Crownless »

HG leather schijnt goed te zijn. En anders een motorkledingwinkel. In eindhoven heb je in de ehm... hoe heet dat ding nou? Dat overdekte ding. Anyway, daar heb je een leren kleding winkel, en daar hebben ze behalve veel jassen ook broeken. Leren broeken zijn echt niet heel moeilijk te vinden, aangezien het toch wel een rock/stoer imago heeft.

Bryan draagt een budget broek. Gekocht toen we nog niet wisten of we de showboat wel cool vonden en we het zonde vonden om meteen 150 euro uit te geven aan een broek.
Afbeelding
Kistjes eronder. En daarmee komt ie de boot in. Met een gaasshirt, dat weer wel. Onlangs heeft hij in Berlijn een mannenrok gekocht, dus dat kan ook. Te vinden in de betere gothic shops. Maar een leren broek staat bij hem nog op het verlanglijstje.

En qua piratenshirt, ik zou eerder voor zoiets gaan. Ruches zijn niet zo mijn ding. Bryan heeft er ook een in zijn kast hangen.
Afbeelding Maar ze zijn wel erg warm voor de boot...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door phedre »

de gothic kleding uit de winkel is vaak van dikkere velours gemaakt, echter inde stoffenwinkel koop je een dunnere kwaliteit voor zo'n 3 euro per meter. je hebt een mtr of 2-2,5 nodig voor een beetje knap shirt.. (en iemand die het kan naaien voor je).... Minder warm en wel te overzien om eens uit te proberen of het bevalt lijkt me.
CraZaay

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door CraZaay »

Dank voor het meedenken Crownless :) Heuvelgalerie in Eindhoven bedoel je met "overdekt ding"? :P

Ook een goed idee phedre. Naaien kan ik wel, maar kleding :confused: (sorry, flauw :P)
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Kleding voor de modebewuste Dom

Bericht door JJV »

had't idee dat die gothic velour dingen juist steeds dunner werden de laatste jaren..

(t warmte aspect houdt mij ook beetje tegen overigens. samen met klemmende etc etc etc. afijn, men kent mijn probleempjes wel geloof ik)
~\v/~
Gesloten