Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Zoals jullie al weten: ik heb een nieuw appartementje waarvan ik eind Juni de sleutel krijg. Daar moet een hoop aan gedaan worden en kan ik hulp goed gebruiken.

Wat moet er gedaan worden:
Badkamer betegelen en sanitair plaatsen.
Keuken monteren en plaatsen (Ikea keuken)
Muren schilderen (latex, ik doe geen behang)
Laminaat leggen (40m2, in één stuk doorgelegd, tenzij ik toch drempels heb)
Honderdmiljoen ikea inbusboutjes aandraaien

Kozijen en plafond hoeft niets aan te gebeuren. Kozijnen, ramen en deuren zijn gloednieuw en het plafond is afgelopen week gespoten.

Voor het sanitair en tegelwerk heb ik een mannetje. Maar wat hulp is wellicht handig. Ik zoek vooral hulp voor de grote klussen als laminaat leggen en schilderwerk. De exacte planning heb ik nog niet en ik moet nog wat dingen aanzien. Zoals de nodige voorbewerkingen van de muren, ze zagen er netjes en glad uit.

Klusperiode is Juli en met uitloop naar augustus. Ik heb de eerste twee weken van juli al vrij. Probeer nog wat extra vrije dagen erbij te krijgen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door kitten »

Ik kan heel goed verven! :)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door cinderella »

Ik kan ook wel verven, maar ben beter in de honderdduizendboutjesdraaien.
Onder voorbehoud van zelf verhuizen en klussen, en nadat ik klaar ben met werken, dus vakantie heb.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Mack »

Ik heb wel ervaring met laminaat (is ook niet moeilijk) en als het nodig is kan ik ook helpen met extra electra-dingen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Het komt langzaam dichterbij. Dinsdag over een week heb ik de sleutel. Het is de bedoeling dat mijn mannetje woensdags een tijdelijke sanitaire voorziening maakt zodat er een werkende wc is en stromend water. (Mannetje is daarna uitgeschakeld door medisch gedoe.) Ik heb nu wel een goed concreet beeld wat er moet gebeuren:

- 1 lichtschakelaar een cm of 60) verplaatsen (zit in een gipswandje).
- Muren glad maken (zijn al behoorlijk netjes) en voorstrijken.
- Alle muren schilderen.
- Laminaat leggen (in een keer door, er zijn geen drempels).
- Ikea keuken monteren en plaatsen.

Mijn plan is om volgende week alvast inkopen te doen voor verf en en tegels. Dat zet ik er dinsdag de 26e alvast neer. Dan kan ik vanaf donderdag de 28e aan de slag met muren voorbereiden en schilderen. Hulp is daarbij welkom. Vooral bij het elektra werkje, en het leggen van het laminaat. Uiteraard is schilderhulp ook welkom. Als je goed bent in het betegelen van badkamers, dan hoor ik dat graag.

De termijn dat ik er alledagen bezig ga zijn en dus eventuele hulp kan gebruiken is 28 juni t/m 15 juli. Met als uitzondering vrijdag 6 juli, dan ben ik zelf een dag verabredet. De locatie is in Hilversum Noord, een kwartier vanaf het station en gratis parkeren voor de deur.

Ik hoor heel erg graag als er vrijwilligers zijn en voor welke momenten. Mijn huisje is niet heel groot. Dus een heel peleton tegelijk is wat onpractisch.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door kitten »

Lastige timing ivm mijn vakantie, maar de laatste week van die periode kan ik wel wat. Voorkeur voor verven! :)
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Mack »

Ik kan meestal op de woensdag en vrijdag. Voor schilderen moet je mij niet vragen maar electra & laminaat leggen doe ik graag.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Sabrina »

De laatste week zou ik ook wel kunnen denk ik, dan is m'n zomervakantie begonnen. Verven gaat me goed af, andere dingen ben ik weer minder goed in (geloof ik).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Ik heb voor ogen dat ik in die twee weken zoveel mogelijk gedaan ga krijgen. Maar ik zit niet omhoog met woonruimte ofzo. Uitloop is niet zo'n probleem. Mijn idee is wel om het schilderwerk gedaan te hebben voor de vloer erin gaat. Scheelt met knoeien. Als dat andersom beter uitkomt so be it.

Globale planning: 1e anderhalve week schilderen. De tweede week juli laminaat leggen en keuken plaatsen. Dan moet ik nog bijvoorbeeld keukenaanrechtblad bestellen (ze adviseren het blad op te meten als de keuken staat) en de garderobekast bestellen. Ik mik erop in augustus over te kunnen. Overigens is hulp bij die honderdmiljoen Ikea inbusboutjes ook heel erg welkom.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Ravelijne »

Ik ben heel goed in honderdmiljoen Ikea inbusboutjes (mits met schroefboormachine, die ik eventueel mee zou kunnen brengen) en ik vind het nog leuk ook. Enige punt is even timing/tijd en 'travel-spoons', heb weer veel last van gewrichten momenteel. Maar als dat lukt, lijkt het me leuk om een middagje te komen helpen! :) Laat maar weten tegen welke tijd dat handig is, dan duik ik in de agenda.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door kitten »

Dat evt ikea-kast-schroef-dienst, want keukens en laminaat is niet aan bij besteed. ;)

Jammer dat ik net op vakantie ben als je gaat verven. :nopompom: (maar groot gelijk dat je eerst muren en dan vloer doet!)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Vandaag begonnen met zelf klussen en een beetje een beeld gekregen hoeveel werk er te verzetten is. Gelijk een wat nauwkeuriger planning gemaakt.

- Donderdag 28/6: Muren gladmaken
- Vrijdag 29/6: Muren gladmaken en voorstrijken
- Zaterdag 30/6: Eerste laag latex. Daarna Ikea voor bestellen van laminaat en keukenblok
- Zondag 1/7: Tweede laag latex

Voor de week erna ben ik een beetje afhankelijk van de leveringen van de bezorgservice van Ikea. Als die bijvoorbeeld pas dinsdag of woensdag komen. Ga ik bezig met verplaatsen van lichtschakelaar en het kopen van roze verf en regeldingen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Mack »

Wanneer denk je aan laminaat toe te zijn? en moet ik nog gereedschap meenemen?
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Afhankelijk van wanneer de ikea het komt brengen: ik denk het weekeinde van 7/8 juli. Vrijdag de 6e valt af, want dan moet ik naar het ziekenhuis. Als je goed/handig gereedschap hebt mag je het meenemen. Ik heb wel een workmate en een decoupeerzaag (moet ik niet vergeten even verse zaagjes voor te halen).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Mack »

Zondag de 8e zou ik kunen en daarna woensdag de 11e.

Stuur maar een pbtje met adres & foon. Dan overleggen we volgende week wel hoe het loopt.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gesloten