Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Crownless »

Ik zou donderdag de 5e kunnen. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Crownless »

*schop* Daantje, kun je mijn hulp dan gebruiken of kan ik andere dingen plannen die dag? :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Ik moet voor deze week nog een planning gaan maken. Vermoed dat donderdag het schilderen van de slaapkamer gaat worden. Je bent ook wel handig met inbusboutjes he? Dan kunnen we donderdag vast twee keukenkasten in elkaar schroeven en proefpassen. Dan weet ik of ik wel niet mijn gootsteenkastje moet gaan ruilen.

Oh wacht, dat heb ik alleen op facebook geschreven even een uitleg daarover.

Mijn keuken is 243cm breed. Keukenkastjes zijn standaard 60 cm. Je zou dus 4 kasten naast elkaar kwijt moeten kunnen. Echter komt er naast een koelkast, als je die tegen de muur zet, een passtuk zodat de grepen niet tegen de muur botsen en de deur in zijn geheel open kan (dat moet voor koelkasten ivm met de laden). Nu werdt ik gister wakker met een eureka momentje: ik kan de ruimte boven de drempel van de balkondeur benutten voor de deurgreep. Volgens mij moet ik daar genoeg centimeters mee winnen zodat ik beter uitkom met de andere kastjes. Dan zou ik ipv een 50cm spoelbakkast een standaard 60cm kunnen nemen. Dan komen de bovenkasten ook beter uit. Een snelle paint ter verduidelijking:
Keuken valsspelen..png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
lotus {P}

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door lotus {P} »

klinkt logisch daantje. Heb je het al geprobeerd door de koelkast (of iets soortgelijks) daar naast te zetten? Bij mijn keuken werkte het wel zo iig, al was dat met een gewoon keukenkastje maar die kan ook helemaal open.
Feline
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 aug 2009, 14:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Feline »

Wel ff opletten dan of je koelkastdeur in het scharnier draait of dat ie naar buiten draait en dan dus uitsteekt. Ik kan zo gauw de "correcte" term hiervoor niet vinden, dus hopelijk snap je wat ik bedoel :).
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Ik heb daar al naar gekeken en over gevraagd bij de Ikea zelf. Dat 5cm brede passtuk is er vooral om te zorgen dat je ruimte houdt voor de grepen. Van koelkasten en vriezers moet de deur helemaal open kunnen zodat de lades ook uitgetrokken kunnen worden. Voor gewone keukenkastjes maakt dat niet zoveel uit als het deurtje net niet helemaal open kan. Ik heb tussen de muren 3cm over als ik uitga van 4x60cm kastbreedte, dat zou voor de greep net niet genoeg zijn. Maar nu ik wat ruimte boven de drempel erbij smokkel wel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Crownless »

Je weet wat ik gezegd heb: Ikea is lego voor volwassenen. En ik hou van lego!!! Dus jup, bij deze genoteerd in agenda. Ik wil 's avonds weer thuis eten, dus afspreken om 10 uur? En pb je me nog het adres? Oh, en in het kader van handig: ik kom met de auto, dus je zou er een trip (of twee) naar de bouwmarkt mee kunnen plannen. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

10 uur is goed, ik zal je het adres even per PB sturen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door JerryM »

van wie is die koelkast dan? is het een inbouw ding?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Inbouwkoelkast van Ikea.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

De Cheater McCheaterson keukenopstelling gaat lukken. Gootsteenkastje is omgeruild en met hulp van Crownless :kiss: zitten de eerste drie keukenkasten inelkaar. Helaas de kasten nog niet op hun definitieve plek kunnen zetten vanwege het installatiewerk dat nog gedaan moet worden.

De volgende klus is het laminaat, Mack komt zondag helpen met leggen.

Daarna heb ik nog geen planning voor de komende week. Het is te zien hoever het laminaat komt of ik al meubels kan gaan kopen bij de Ikea. Die dan eventueel bezorgd kunnen worden, of gehaald (dat bezorgen was nogal een fiasco dinsdag). Mannetje komt dinsdag of woensdag om weer te helpen met wat installatiewerk van de keuken. In iedergeval in zoverre dat de kasten op hun definitieve plaats kunnen. Ik wil dat snel gedaan hebbben, vóór de badkamer. Omdat ik pas mijn aanrecht kan bestellen als ik de exacte maten kan nemen. Ik zit wat dat betreft het meeste in mijn maag met 'project lichtschakelaar'. Ik moet een lichtschakelaar een cm of 65 opzij verplaatsen in een gipsplaat wand. Het elektrodeel daarvan kan ik prima zelf. Het openmaken van de muur op een handige manier kan ik niet.

Hieronder even een plaatje ter verduidelijking. Geniale ideën zijn welkom, een helpende hand eventueel ook.
Mededeling

foto verwijderd wegens enorme afmeting

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door juffie »

Jezus Daantje!
Kon die foto nog groter? Het spijt me, maar ik ga hem verwijderen, heel de pagina is uit het verband, zeker bij mobiel.
Even resizen enzo. En Yay voor progressie!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Crownless »

Ik zag die foto anders prima op mobiel. Deed niks raars.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door juffie »

Oh. Nou hier wel. :)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Klushulp gevraagd voor Juli en Augustus

Bericht door Daantje »

Ik had de afmeting met photobucket aangepast naar 640*480 pixels. Dat werkt niet altijd feilloos, al controleer ik het altijd in een andere browser of het goed gaat en het werkte zoals zou moeten op mijn pc.

Heb nu even geresized in paint en opnieuw geüpload.

Afbeelding
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gesloten