Verzorging na slaan met zweep

Gesloten
ingeltje

Verzorging na slaan met zweep

Bericht door ingeltje »

Mag ik jullie mening eens vragen:

Vraag me af of ik het fout heb gedaan? En hoe pak ik dat nu aan in mijn nieuwe relatie?

Wat echt een struikelblok werd is het verzorgen van mijn rug, ik kan daar nu eenmaal niet goed bij. Is het nu werkelijk zo gek dat ik vroeg om even de striemen op mijn rug te controleren? De gevoeligheid van de bite-marks op mijn rug wreef hij er met zijn knokkels wel uit, maar hij weigerde gewoon om na het slaan met zweep (hij had er knoopjes in gemaakt) er aandacht aan te besteden. Gek hoor dat ik daar werkelijk zo'n punt van maakte, maar ik vind dat verzorging er nu eenmaal ook bij hoort. Hoe denken jullie daar over, of verzorgen jullie de marks zelf en hoe doe je dat?
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door skaoot »

Ik vind het erbij horen, als jij dat graag wil en zeker als het open is geslagen kan hij best even kijken. Nou heb ik zelf nooit meer dan blauwe plekken op mn rug gehad, en ik zou ook niet lenig genoeg zijn om het zelf te doen. Maar als ik na een spel denk van goh, is het wel ok, of wat zalf erop zou willen, zou ik het vragen en ook verwachten dat hij dat even doet. Anders moet ie het niet stuk maken.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door pluis »

Uuh.. Als ik strepen of blauwe plekken heb, doe ik daar meestal helemala niks aan. Gaat vanzelf wel weer weg.

Als het enorme open wonden zijn, zou ik ze wel even (laten) desinfecteren, maar volgens mij is er meestal niet heel veel verzorging nodig.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door kitten »

Marijke schreef:Als ik iemand die mij aardig vindt vraag om even mijn rug in te smeren omdat ik er niet bij kan, dan vind ik het raar als diegene dan "nee" zegt. Boeit me niets of het mijn D of mijn moeder is, zoiets doe je toch gewoon even voor elkaar?
:amen: Precies dat, eigenlijk.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door kitten »

Om wat voor verzorging van wat voor verwondingen hebben we het eigenlijk? Ik doe meestal ook niks aan blauwe plkken/striemen. Als Heerscher het zou vragen wel, uit genegenheid. Maar mss vond je D het simpelweg niet nodig?
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door shareen_G »

Zolang het geen open wondjes/wonden zijn doe ik er helemaal niets aan.
Lekker de striemen en blauwe plekken laten zitten. Trekt vanzelf weg.
Een heel enkele keer vraag ik Guardian wel eens of hij er zalf op wil smeren, en dat doet hij dan ook.
Maar het is wel iets wat ik moet vragen.

Open wondjes/wonden verdienen wel de verzorging die daarvoor nodig is. Die enkele keer dat ik een klein open wondje heb gehad heeft Guardian dat ook uit zich zelf verzorgd.
Waar een wil is, is een weg
Wever

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door Wever »

ingeltje schreef:Mag ik jullie mening eens vragen:

Vraag me af of ik het fout heb gedaan? En hoe pak ik dat nu aan in mijn nieuwe relatie?

Wat echt een struikelblok werd is het verzorgen van mijn rug, ik kan daar nu eenmaal niet goed bij. Is het nu werkelijk zo gek dat ik vroeg om even de striemen op mijn rug te controleren? De gevoeligheid van de bite-marks op mijn rug wreef hij er met zijn knokkels wel uit, maar hij weigerde gewoon om na het slaan met zweep (hij had er knoopjes in gemaakt) er aandacht aan te besteden. Gek hoor dat ik daar werkelijk zo'n punt van maakte, maar ik vind dat verzorging er nu eenmaal ook bij hoort. Hoe denken jullie daar over, of verzorgen jullie de marks zelf en hoe doe je dat?
Hoi ingeltje,

Welkom op Wandering Spirits. Kan het dat dit je eerste post is? :)

Wat je vragen betreft heb ik het idee dat je met een moeilijke situatie, of zelfs een ruzie, zit, en dat je niet goed weet hoe je ermee om dient te gaan. Klopt dit?


In elk geval...je hebt een nieuwe relatie. Dan is het wat aftasten hoe dingen werken. Zoals ik het lees (maar ik kan het verkeerd hebben) heb je wat behoefte aan bevestiging, of zelfs wat zachtheid of tederheid. Na een spel kan dat voorvallen (ik neem hier even aan dat dit niet te lang erna was).


Of het erbij hoort of niet in algemeenheid kan ter discussie gesteld wordt. Maar het lijkt me dat het er voor jou bij hoort. En dat is eigenlijk belangrijker dan wat anderen zeggen.

...al helpt het natuurlijk dat anderen dat ook vinden.

By the way: ik vind nazorg er ook best bij horen. :)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door Arno »

Hoi

Nazorg hoort er wat mij betreft altijd bij, in welke vorm dan ook. En dan met name de geestelijke nazorg en indien nodig ook het verzorgen van wondjes. Dus ik vind dit helemaal geen foute gedachte van jou, maar een hele terechte vraag.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door Peter^ »

Sinds ik gemerkt heb dat vooral krassen met nagels snel open wondjes kan veroorzaken, check ikzelf bij mijn sub / laat ik mijn D checken. En ontsmetten. (Ik ga sterilon gaasjes kopen).
@shareen: "hij er zalf op wil smeren". Wat voor zalf?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door kitten »

Arnica zalf is een heel bekende.
Guardian_s

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door Guardian_s »

Geen zalf, maar een emulsie, "Calendulan" van VSM om precies te zijn.
Ontsmetten gewoon met alcohol.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Verzorging na slaan met zweep

Bericht door Jezebel »

Was het tijdens of na een spel? Als voor jou verzorging van je rug na zwepen erbij hoort, dan hoort dat erbij, ook al is dat voor anderen misschien niet zo. Maar je vriend speelt met jou, dus dan heeft hij je rug te verzorgen (vind ik).
Wat versta je precies onder verzorgen? Controleren, zalf smeren, masseren, wrijven? Daar zit ook nog wel verschil in. Als hij niet wil controleren vind ik dat bijvoorbeeld wel wat erger dan als hij wel wil kijken en geen zalf wil smeren (als dat tenminste niet nodig is).
Ik denk niet dat je iets fout hebt gedaan.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gesloten