Vijftig tinten grijs

Boeken, blogs, websites... alles waar over BDSM te eh... lezen valt
Plaats reactie
lotus {P}

Vijftig tinten grijs

Bericht door lotus {P} »

Iemand dit boek al gelezen? Ik kwam hem tegen als digitaal boek en de beschrijving is als volgt:
Vijftig tinten grijs is het eerste deel van de zinderende trilogie die in Amerika en Engeland al honderdduizenden vrouwen in vuur en vlam heeft gezet. Vijftig tinten grijs vertelt hoe de jonge, onbevangen literatuurstudente Anastasia Steele onverwachts in aanraking komt met de charismatische, mysterieuze miljardair Christian Grey. Ze is direct betoverd door hem, maar probeert hem uit haar hoofd te zetten: hij is te rijk en te hoog gegrepen voor haar. Totdat Grey op een dag ineens in de winkel staat waar ze parttime werkt.

Vanaf dat moment zal Christian Grey Anastasia geen moment meer met rust laten. Steeds dieper trekt hij haar zijn wereld van duistere seksuele fantasieën in. Anastasia geniet aanvankelijk zeer van alles wat Grey haar op seksueel gebied leert en van de luxe en rijkdom waarmee hij haar omgeeft. Maar meer en meer krijgt Grey de verliefde Anastasia in zijn macht. Zijn donkerste en diepste wens: totale controle over haar. Christian Grey is verslavend gevaarlijk.
Vijftig tinten grijs is het boek waar elke vrouw het over heeft.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door pluis »

Wat ik uit recensies begrepen heb is het een Twilightkloon, maar dan met kinky seksscenes en met (nog) minder verhaal.
lotus {P}

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door lotus {P} »

goed te weten. Ik twijfelde al om hem te bestellen en dat doe ik dus maar niet. Er moet toch wel enigszins een verhaal in zitten.
Guilty

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Guilty »

Was net een stukje over bij EditieNL. Kindle editie gekocht bij Amazon :-)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door tessie »

Ik heb hem net besteld :-)
lotus {P}

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door lotus {P} »

ik hoor graag jullie meningen. Ik kan hem altijd later nog eens bestellen.
Guilty

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Guilty »

Wikipedia geeft gemengde recensies als "geen literair meesterwerk, wel een pag turner". Page turner is goed genoeg om het te proberen :-)
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door JerryM »

Steele en Grey... voorspeld niet veel goeds tbh.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
gerrie

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door gerrie »

Op een andere site waar ik regelmatig ben te vinden, (internationale site) werd dit boek, of beter gezegd deze trilogie, ook besproken. Een van de andere leden schrijft er dit over:

There have been lots of great and bad reviews on this trilogy. This is a love story between two people discovering themselves, although very erotic and involving some BDSM. There is more to the story then sex and you have to read them to find out. I laugh, cried and felt all kinds of feelings while reading. That is probably why I loved them, I love books that make me feel. If you have an open mind and love romances that are wild, please read the trilogy.
colet

Het is er: 50 shades of grey

Bericht door colet »

Na goede recensies heb ik naarstig gezocht, maar boek bleek (tot gister) alleen in het Engels. Nu weet ik best wel dat whip een zweep is, maar een potje ontspannen en hete seks al dan niet vermengd met boeien, zwepen en machtsvertoon, dat doe ik liever in mijn moedertaal. Zelfs al is het lezend. Ahum...niet dat ik tijdens seks aan mijn moeder moet denken! :panic:

Gisteren op EditieNL zowaar een stukje over het boek (én verwijzing naar SM)(de dame van de Opzij had wat moeite met het onderdanig willen zijn tijdens seks).
Belangrijkste: boek is vertaald! :banana:

Plak en knip (Engels)
E L James’ novel 50 Shades of Grey has become a mainstream hit, in part by shining a spotlight on the world of sadomasochism, otherwise known as S&M. It’s a sexual practice that combines bondage, discipline, dominance, submission, role-play, and pain to foster mutual pleasure between two consenting adults. It’s not new; in fact, the term itself dates back to the late 1800s. But it’s likely that consenting adults have been practicing this particular type of pleasure for much longer, as all of the characteristics of the lifestyle listed above really aren’t that taboo even for partners participating in “vanilla” or “ordinary” sex
bron: link

E.L. James, Vijftig tinten grijs
En het is deel 1 van een trilogie!~Dat belooft een waanzinnig hete zomer!

PS. geheel buiten alles om...mooie titel over buiten de kaders denken, niet zwart-wit en dan grijs, maar er zijn wel 50 tinten grijs... Damn, alleen om de titel al ......
colet

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door colet »

Oq...maak ik net een topic bij ons leesvoer... Ik had jullie over het hoofd gezien :bloos:

Ik ga het boek dus wel kopen. Niet dat ik allee bestsellers altijd net zo goed vind als de grote getale andere lezers, maar ach....de BDSM trekt...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het is er: 50 shades of grey

Bericht door Voleuse »

Is al een topic over in OTgezwets (Maar is hier misschien wel beter op zijn plaats)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
lotus {P}

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door lotus {P} »

modjes, willen jullie dit topic naar leesvoer verplaatsen pretty please?
cmeermin

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door cmeermin »

Nu vond ik dit boek toevallig in de bieb vanmiddag, bij de nieuwe aanwinsten. Even gebladerd, stukje hier en daar gelezen en mijn eerste indruk was dat ik een kasteel-, tulp-, dan wel doktersroman in mijn handen had. Maar ja, ik ben nu eenmaal nieuwsgierig dus ik heb het meegenomen. Zo maar eens aan gaan beginnen en kijken of ik er rode oortjes van krijg :P
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het is er: 50 shades of grey

Bericht door tessie »

Wow op 1 pagina 2 fouten. Dat heb ik nog niet eerder gezien in een boek :o Op pagina 61 staat kan ipv kant en ratslagen ipv radslagen.
Plaats reactie